Spurious 8259a interrupt: irq7

Pagina: 1
Acties:

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Ook ik ben sinds gisteravond getroffen door deze fout. SuSE 9.1 personal heeft eerst 4 dagen perfect gedraaid.

Het lijkt wel alsof de fout ontstond nadat ik de graphics drivers van mijn laptop in windows xp update, maar dit kan niet of toch wel? (Onboard SiS 650M Graphics)

Nu heb ik al gegoogeld en inderdaad er is erg veel over te vinden. Zoals op deze site http://jmz.iki.fi/blog.php/en/article/1057989236

Nu moet dit een oplossing zijn:
Due to lack of time or pure laziness, I've been running Linux with append="noapic" instead of installing the kernel image without APIC support. No crashes so far, but I've cought my eye on the spurious interrupt message at least once.
Mijn vraag is nu. Hoe pas ik de kernel aan zonder dat ik in X kan? Of hoe installeer ik een nieuwe kernel, zonder dat linux opstart? Ik krijg wel het GRUB opstartscherm.

Mijn ervaring met linux is slechts vier dagen jong.

[ Voor 70% gewijzigd door MrDirk op 21-10-2004 11:23 ]

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Volgens mij krijg ik al 2 jaar dezelfde meldingen.... maar het heeft bij mij verder geen effect op de stabiliteit of het functioneren. Als dat bij jou ook zo is, kun je ze waarschijnlijk negeren.

• MrDirk
Update:

Inmiddels is er iemand die er wat meer verstand van heeft achter gekomen dat het inderdaad aan het updaten van de drivers van mijn videokaart ligt.
Het is namelijk zo dat SuSE wel gewoon opstart en ik krijg ook mooi het opstartscherm van SuSE maar zodra KDE in het spel komt krijg ik geen beeld. Linux draait wel gewoon omdat ik wel kan inloggen (te blindes welliswaar:P). Ik hoor hem dan weer gaan ratelen.

Ik kreeg de tip om mijn accu en de netspanning van de laptop te halen en meteen met linux te booten zonder windows eerst op te starten. En inderdaad ik had weer beeld.

Nadat windows weer was gestart had ik weer geen beeld. Het zal dus aan de drivers liggen van de SiS650m.

Maarjah.. zonder die up-to-date drivers in windows kan ik geen fatsoenlijke film draaien.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Contact opnemen met de fabrikant en klagen dat hun nieuwe Windowsdrivers de videokaart in een foutieve staat achterlaat na het afsluiten, en je daardoor niet meer deftig Linux kunt booten? Wat als je in Windows herstart, geeft die dan ook geen fouten? Probeer anders toch eens een nieuwe kernel te compileren of een nieuwe versie van X te installeren.

• MrDirk
Het probleem heb je goed uitgelegd freggy. :)

Maaruh een kernel compileren of nieuwe versie van x installeren zijn niet voor mij weggelegd. Kep zojuist een stap voor stap tuto gelezen voor het compileren van een kernel, maar daar staan teveel dingen in die ik niet begrijp.

Is linux niet op te starten in vga modus of iets dergelijks? Zodat het probleem omzeilt wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door MrDirk op 21-10-2004 18:26 ]

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Je kan altijd de generieke vesa driver eens proberen, zal je wel ergens kunnen instellen in het configuratietooltje van je distributie. Maar als die windowsdriver je kaart in een foutieve staat achterlaat, is het maar de vraag of dat iets gaat helpen natuurlijk...
Pagina: 1