Toon posts:

exe file voor kopieeren bestanden (delphi)

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op zoek naar een delphi scriptje, of een proggie waar mee ik een exe file kan laten uitvoeren die de bestanden vanuit een opgegeven map in 1x klikt kopieert naar doelmap.

Ik verklaar mij nader: Heb een cd waarop adaware enzoovoorst programma's opstaan met een autoplay menutje er bij, nou wil ik hebben dat ik nieuwste update's die op cd staan (dus vanaf de cd kopieeren) naar een map gekopieert op de c schijf omdat sommige klanten, vrienden, kennisen nou eenmaal nog niet in het bezig van internet zijn het zo een makkelijk manier is om het programma te updaten.

Met vriendelijke groeten en in afwachting van jullie reacties!!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-12 13:10

André

Analytics dude

Je kunt met Delphi toch simpel een exe maken die alle bestanden van de cd naar de hdd kopieerd? En die executable roep je aan in je autorun.inf.

En kunnen die vrienden niet gewoon ctrl-c ctrl-v doen?

Verwijderd

Topicstarter
Hier een preview van het menu

http://www.telamedia.com/projects/eggen/foto.php?fotoID=69

De bedoelings is dat als ik op copy updates klik, de bestanden (updates) die op de cd staan naar een doelmap gekopieert worden (dit kan dus de standaard map van adaware zijn waar dus defs.ref in staat) ik werk al met batch filetjes maar vind dit niet mooi. Het probleem is tevens dat ik niet goed met delphi overweg kan dus dacht probeer het via deze weg, misschien heeft iemand nog een scriptje liggen die kan aanpassen of een programma/tooltje met het zelfde principe

groet

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 11:27 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat kan je inderdaad zeer makkelijk zelf maken in zo ongeveer elke programmeertaal. Of roep de batch geminimalseerd aan of maak er een WSH script van: easy as pi(e).

Je vergeet trouwens dat niet bepaald iedereen het op dezelfde lokatie installeert. Zo heb ik het op de E schijf staan op deze PC en op K op een werkPC (multi-multiboot :P ). Lees dus eerst het register uit om te zien waar het is geinstalleerd. (Houdt je daar in je batch ook al rekening mee?)

Maar het feitelijke programmeren kan je makkelijk zelf doen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
als je mij ook kun uitleggen hoe ik dat moet doen. Ik ga altijd uit van de standaard lokatie's op de c schijf (laat ik het mijzelf niet moeilijker maken dan het al is)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-12 13:10

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 11:32:
als je mij ook kun uitleggen hoe ik dat moet doen. Ik ga altijd uit van de standaard lokatie's op de c schijf (laat ik het mijzelf niet moeilijker maken dan het al is)
Dat is dus fout, er zijn zoveel mensen die het standaard pad veranderen en dan hang je al. Je zou dus voor elke applicatie het pad uit het register moeten lezen.

Maar waarom installeren mensen niet gewoon die updates en geven direct die cd weer terug? En de meeste updates zijn trouwens al setup programma's die alles voor je doen dus volgens mij is het ook genoeg om die in een nieuwe map te zetten om ze vanuit te starten.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vergeet ik te zeggen dat dit beter past in Programming & Webscripting :X
Maar omdat het daar niet de bedoeling is om kant en klare scripts te vragen/geven, verplaats ik niet maar sluit ik het topic hier :o

Hoe het in Delphi te doen: geen idee, ik heb nooit Delphi gebruikt. Maar omdat je specifiek om Delphi vraagt, heb je er vast al wat kennis van. Dan staat het toch zeker wel uitgelegd in de handleidingen: lees die even en je komt er uit. Zo niet: open gerust een nieuw topic in PW en geef dan even aan wat je al hebt/waar je vast loopt zodat men verder kan helpen :) (Lees dus eerst even de sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif) aldaar).

WSH is ook simpel: [google=vbscript copy file] geeft meteen je antwoord als je dat wilt gebruiken. Succes :)

edit:

Zie hierboven: je wilt het toch echt doen door rekening te houden met afwijkende paden - juist omdat je het blijkbaar maakt voor mensen die er niet zo veel verstand van hebben. In WSH/VBScript makkelijk te doen: [google=vbscript read registry], ik neem aan dat dat ik Delphi ook makkelijk is te doen, check de handleiding/een boek :)

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 21-10-2004 11:38 . Reden: RMl ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.