Ok, misschien is het volgende wel erg basic, maar al zoekende krijg ik niet het antwoord welke op het volgende slaat. Ik wil dus een nieuwe variabele aanmaken waarbinnen ik 2 variabelen aan elkaar wil koppen en daarvan ook nog eens een een waarde uit een array plukken. Klinkt het al verwarrend?
Ok, even een verhaaltje erbij. Ik wil dus zeg maar een soort klein quizje waarbij ik random wat vragen wil voorschotelen en de daarbij behorende antwoorden. Er zijn steeds drie antwoorden mogelijk. Deze antwoordvariabelen hebben als naam antwoord0, antwoord1 en antwoord2. Aan de hand van randomcijfer zorg ik dus dat de vraag het passende antwoord moet gaan krijgen.
Echter, hoe zorg je dat je een nieuwe variabele aanmaakt welke in prinicpe het volgende combineer: antwoord+randomcijfer+waarde uit array (bv. antwoord2[1]). Deze waarde wil ik dan later weer in een variabel tekstveld gaan gebruiken.
Goed, ik heb dus even een voorbeeld:
Als je
doet, dan werkt het natuurlijk niet, want dan poept ie gewoon antwoord2[0] uit als waarde/platte tekst en geen variabele.
Moet ik hier gaan werken met arrays binnen arrays? Of kan dat uberhaupt niet eens? Zit ik weer veel te moeilijk te denken?
Ok, even een verhaaltje erbij. Ik wil dus zeg maar een soort klein quizje waarbij ik random wat vragen wil voorschotelen en de daarbij behorende antwoorden. Er zijn steeds drie antwoorden mogelijk. Deze antwoordvariabelen hebben als naam antwoord0, antwoord1 en antwoord2. Aan de hand van randomcijfer zorg ik dus dat de vraag het passende antwoord moet gaan krijgen.
Echter, hoe zorg je dat je een nieuwe variabele aanmaakt welke in prinicpe het volgende combineer: antwoord+randomcijfer+waarde uit array (bv. antwoord2[1]). Deze waarde wil ik dan later weer in een variabel tekstveld gaan gebruiken.
Goed, ik heb dus even een voorbeeld:
Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| randomcijfer = Math.floor(Math.random()*3); vraag = new Array( "Hoeveel is 1 + 2?", "Wat is brood?", "Hoe heet Brandsteder van voren?" ); antwoord0 = new Array('A. 3','B. 4','C. 5'); antwoord1 = new Array('A. tarwe','B. vlees','C. vis'); antwoord2 = new Array('A. Ron','B. John','C. Henny'); ubervraag = vraag[randomcijfer]; uberantwoord_a = ?; uberantwoord_b = ?; uberantwoord_c = ?; |
Als je
code:
1
| "antwoord"+randomcijfer+"[0]" |
doet, dan werkt het natuurlijk niet, want dan poept ie gewoon antwoord2[0] uit als waarde/platte tekst en geen variabele.
Moet ik hier gaan werken met arrays binnen arrays? Of kan dat uberhaupt niet eens? Zit ik weer veel te moeilijk te denken?