Eén poging

Scherpstellen, wachten wachten wachten *klik*. Deze foto is zo afhankelijk van het moment dat je die waarschijnlijk geen tweede keer maakt.. dus ik ben er erg blij mee

Inkoppertje:
[
afbeelding]
Mooie omslag voor je eerste salontafelboek

Yepz

Thnks, 32 is Delfshaven ja

zimbab schreef op 21 oktober 2004 @ 21:01:
Man wat een foto's! Als ik zulke foto's zie dan kan je toch maar weer pijnlijk duidelijk het verschil zien tussen een goede SLR en een Ixus (die ik heb). Uiteraard spelen de skills van de fotograaf ook nog mee (ik ben amateur), maar ik wil toch eens een camera er bij kopen aankomend jaar.
Ging bij mij precies hetzelfde hoor.. eerst een Ixus, dan tegen beperkingen oplopen, dan (D)SLR foto's zien en veel kwijlen, en dan de knoop doorhakken en er ook eentje kopen.

Een jaar geleden was de 10D nog zo'n 1800 a 1900 euro, en dan had je daar nog geen lens bij. Toen zag ik een advertentie van Crown, die de 300D (tenminste, de Digital Rebel eigenlijk) als eerste in NL had liggen. Het prijsverschil was dermate groot dat ik niet voor een 10D ben gegaan. De D70 was er nog niet; was die er wel geweest dan had ik nu waarschijnlijk alleen maar Nikon-gear gehad

Rudedadude schreef op 22 oktober 2004 @ 00:22:
Verder is het altijd goed om te zien hoe er in de nabewerking aandacht aan de foto's is besteed. Alles leuk en aardig natuurlijk, maar de Erasmusbrug met de zon zo hoog levert never nooit niet zo'n rode lucht op

Witbalans op 'cloudy' zetten en je krijgt al snel dit soort resultaten hoor

Maar de sfeer op de foto wordt er natuurlijk wel beter door. Ik vraag me alleen af hoe je dat groenige effect bereikt op 14 en 34.
Ook met alternatieve witbalans, en daarna in PS CS een beetje overbelichten en de shadows omhoog trekken. Heel lekker om daar mee te spelen, en daarom schiet ik ook bijna alles op RAW.