Toon posts:

Nvidia Realtek Gigabit NIC Asus A7n8x Deluxe wil niet op 1Gb

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gigabit netwerk aangeschaft met de volgende specs:

Switch: Linksys Gigabit Workgroup 5 port switch
Kabels: CAT6
NIC 1 server: Linksys Gigabit
NIC 2 notebook: Broadcom Gigabit
NIC 3 workstation: Nvidia Realtek 8201BL Gigabit op Asus A7n8x Deluxe

Probleem:
Alle machines werken op full auto negotiate 1 Gb, behalve de Nvidia Realtek 8201BL Gigabit op Asus A7n8x Deluxe. Deze geeft aan: 100Mb. De kaart is ingesteld op Full Auto negotiation.

Al geprobeerd:
-Als ik de kaart instel op 1000Mb Full Duplex, dan geeft ie nog steeds aan dat ie op 100Mb loopt.
- Andere kabel
- Andere poort op de switch
- Nieuwste driver van Nvidia nForce driver pack 5.10
- Gezocht op Realtek website voor losse 8201BL driver, lijkt niet te bestaan voor dit type.

Vermoeden:
De onboard Nvidia Realtek 8201BL Gigabit NIC is zo brak dat ie niet op 1 Gb kan lopen en schakeld terug naar 100Mb. Hier neem ik geen genoegen mee en hoop op een betere driver en een tweaker met de oplossing :)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

http://www.realtek.com.tw/downloads/phyDesc.aspx

dit vind ik op de realtek site over de drivers voor die kaart...

probeer toch eens een losse kaart..

misschien dat die wel werkt

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
A7N8X deluxe heeft alleen 2x 100mbit
A7N8X-E deluxe heeft ook gigabit erbij.

Verwijderd

Topicstarter
jeroen-v schreef op 21 oktober 2004 @ 12:03:
A7N8X deluxe heeft alleen 2x 100mbit
A7N8X-E deluxe heeft ook gigabit erbij.
A7N8X Deluxe heeft wél gigabit... ik kan het toch kiezen in de driver instellingen?! Je hebt het bord zelf ook zie ik, dus kijke maar eens...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 12:08 ]

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
Mwah ik zie dus een nVidia MCP (zal wel die realtek zijn) en een 3com 3c920B-EMB. Bij die nVidia kan ik bij eigenschappen alleen maar 100mbit maar ik weet niet goed waar je moet kijken denk ik. bij geavanceerd - > speed/duplex settings kan ik alleen 100mbit full/half duplex kiezen.

k dacht toch echt dat die -E deluxe alleen gigabit toevoegde. De A7N8X deluxe komt ook al weer uit mei 2003 dus ik dacht zelf dat deze alleen 100mbit had (als ik het fout heb,sorry :> )

edit: op asus.com kan ik bij de a7n8x dlx ook nix vinden over gigabit, alleen dual lan. bij de -E lopen ze heel bikkel te reppen: Dual LAN with Gigabit. ( http://uk.asus.com/produc...ta/a7n8x-e-d/overview.htm )

[ Voor 23% gewijzigd door jeroen-v op 21-10-2004 12:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 12:07:
[...]

A7N8X Deluxe heeft wél gigabit... ik kan het toch kiezen in de driver instellingen?! Je hebt het bord zelf ook zie ik, dus kijke maar eens...
Nee, you are wrong. als je bij asus kijkt heeft de a7n8x deluxe een dual lan een via de southbridge nvidia realtek en een via de 3com broadcom. zijn allebei 10/100. dus 1 gigabit zal die inderdaad niet geven. de a7n8x e deluxe heeft als extra toevoeging 1 gigabit nic + 1 10/100 nic. dit had je ook bij asus kunnen vinden. dat je het kan selecteren is waarschijnlijk omdat de drivers die je gebruikt zowel voor de 10/100 als 1 gb nic zijn.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

idd..

het is alleen de e-deluxe die gbit heeft..

powerfreak wou eerst een gewone deluxe kopen en die had maar 2 keer 100 mbit..

uiteindelijk heeft hij de e-deluxe gold gedaan (die met de wifi erbij) en daar zat een marvel yukon gigabit ding op

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 20:39
Ik heb even gekeken op de asus site en bij de A7N8X-E Deluxe staat "Dual LAN with Gigabit ". Bij de gewone deluxe kan ik helemaal geen Gigabit terug vinden. Ik heb zelf een 'gewone' deluxe (pcb 2.0) en ik heb helemaal geen Gigabit LAN erop zitten.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-05 20:24
Ik meende toch echt dat de A7n8x-Deluxe wel Gigabit zou hebben.
1 van de 2 poorten zou Gigabit moeten zijn.
Maar welke precies weet ik niet.

Ik kan dit helaas nergens bevestigd zien. Als je de typenummers opzoekt van zowel de Realtek als de Broadcom zie je dat ze 10/100 zijn..

Wel vaag eigenlijk :)

[ Voor 28% gewijzigd door Hoyden op 21-10-2004 12:33 ]

Pagina: 1