ik moet ergens win xp instaleren maar de pc is nog al oud(PII 266mhz, 256mbRam) de cd rom is een 32x, maar na het instellen in de bios als first boot device: CD-Rom, boot de cd-rom van xp nog niet, ligt dit aan de pc(mobo, bios o.i.d) of ligt het aan de cd-rom, en als ik dus een niuwe cd-rom speler erinzet dat ie dan wel boot?
bedoel je nou dat ie het met een andere cdrom drive het wel doet ofwat???Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 10:57:
of ligt het aan de cd-rom, en als ik dus een niuwe cd-rom speler erinzet dat ie dan wel boot?
anders ligt het gewoon aan de cdrom jah, dat is waarschijnlijk een upgrade cd voor bijv. win 98
Is de CD niet gewoon een ali-illegali non-bootable XP discje oid 
Anders ff met Win98 bootflop starten en van de CD winnt.exe starten in de I386 DIR als het je echt niet gaat lukken.
Anders ff met Win98 bootflop starten en van de CD winnt.exe starten in de I386 DIR als het je echt niet gaat lukken.
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
nee de cd is gewoon een ali-LEGALIE en zeker wel bootable.
maar ik vroeg me af of de pc wel zou booten als ik er een nieuwe cd-rom speler in zou zetten?(die zeker weten op mijn eigen pc boot)
maar ik vroeg me af of de pc wel zou booten als ik er een nieuwe cd-rom speler in zou zetten?(die zeker weten op mijn eigen pc boot)
dus die 6 win xp diskettes maken is helemaal niet nodig dan?DeMoN schreef op 21 oktober 2004 @ 11:00:
Is de CD niet gewoon een ali-illegali non-bootable XP discje oid
Of je download gewoon de bootdiskettes voor WinXP... Deze staan op www.bootdisk.com
edit:
Het kan ook zijn dat je op een toets moet drukken om vanaf de XP cdrom te booten... staat heel even in beeld, misschien niet gezien?
Het kan ook zijn dat je op een toets moet drukken om vanaf de XP cdrom te booten... staat heel even in beeld, misschien niet gezien?
[ Voor 48% gewijzigd door Han op 21-10-2004 11:07 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Waarom wil je uberhaubt win xp op een 266 mhz proc zetten met 256 ms (SD ???) Ram
Das gewoon pure zelfmoord.
En zet voor de grap ook eens je hd uit als boot device, wil ook nog wel eens helpen
En zet voor de grap ook eens je hd uit als boot device, wil ook nog wel eens helpen
JABios updateje misschien ?
Boot de CD in een andere PC wel ?
ALs het met 1 98disk kan dan doe ik het liever daarmee DUS KAN IK BOOTEN EN INSTALLEREN MET 98 opstart floppy??Of je download gewoon de bootdiskettes voor WinXP... Deze staan op www.bootdisk.com
ik wil betere usb support voor die pc en moest dingen installeren op die pc die via usb gingen en dan vraagt ie om de originele win 98 cd en die was er niet meer. en het moet toch allemaal wel kunnenWaarom wil je uberhaubt win xp op een 266 mhz proc zetten met 256 ms (SD ???) Ram Das gewoon pure zelfmoord.
je kan alleen maar kiezen welke je op 1,2,3 en 4 wilt hebben staan d.m.v een bepaald apparaat omhoog of omlaag te klikken, je kan dus alleen de cd-rom op 1 en de HD op 2 o.i.d en niet helemaal verwijderenEn zet voor de grap ook eens je hd uit als boot device, wil ook nog wel eens helpen
Misschien als je er nog eens 256 mb ram bij steekt dat die dan iets relaxter te werk gaat, maar dit word echt een ramp ben ik bang.
ik hjeb het wel al eens gepresteerd om op een oude IBM Aptiva 400Mhz met 64mb(!!) dacht ik XP te zetten, maar dat gaat dus gewoon simpelweg niet... als je die wou opstarten kon je gerust even naar de wc en een bakkie halen....

Maar werkt de cdrom wel in een andere PC dan?
ik hjeb het wel al eens gepresteerd om op een oude IBM Aptiva 400Mhz met 64mb(!!) dacht ik XP te zetten, maar dat gaat dus gewoon simpelweg niet... als je die wou opstarten kon je gerust even naar de wc en een bakkie halen....
Maar werkt de cdrom wel in een andere PC dan?
[ Voor 7% gewijzigd door Svennos86 op 21-10-2004 11:17 ]
Booten wel, XP installatie opstarten niet... Je zal toch echt de bootdiskettes van XP moeten downloaden en daarmee de installatie opstarten. Maar dat lijkt me toch niet zo moeilijk? Het is ietsjes meer werk, maar wel de meest simpele.Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 11:12:
Dus kan ik booten en installeren met 98 opstart floppy??
En posten met je capslock aan en tevens de grote letters in bold gooien is zeer irritant, het is net alsof je loopt te schreeuwen. En tegen mensen die je helpen moet je niet schreeuwen...
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Overschot aan uitroeptekens uit de titel gesloopt. Da's heus niet nodig
Han schreef op 21 oktober 2004 @ 11:17:
[...]
Booten wel, XP installatie opstarten niet... Je zal toch echt de bootdiskettes van XP moeten downloaden en daarmee de installatie opstarten. Maar dat lijkt me toch niet zo moeilijk? Het is ietsjes meer werk, maar wel de meest simpele.
En posten met je capslock aan en tevens de grote letters in bold gooien is zeer irritant, het is net alsof je loopt te schreeuwen. En tegen mensen die je helpen moet je niet schreeuwen...
Kan gewoon zoals ik in mijn eerste post vertelde hoor.
Je kan gewoon met 1 win98 flop de XP setup starten
zo, ff vet om maar even in de stijl van dit topic te blijven
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
het probleem was dus dat ik geen 6 flops in huis had, maar die ben ik al gaan halen net dus dan ga ik dat maar proberen.
maar toch ff handig dat we dat nu allemaal weten
maar toch ff handig dat we dat nu allemaal weten
Pagina: 1