[Asus A7N8X] Geen post meer?

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Mijn zusje kwam eergisteren met het verhaal dat mijn pc zomaar opeens uitging toen ik op mijn werk was.

Dus ik de pc aandoen, alle lampjes gaan branden op de kast (lampje van hdd en van power on). Ook de lampjes van mn DVD-brander en DVD-speler branden. De monitor gaat niet aan en ik hoor ook geen piepje dat ie klaar is met de POST. Ook hoor niet die leuke vrouwenstem van dat dat de pc nu gaat opstarten.

Ik heb de bios gereset met de jumper, dat hielp niet. In de handleiding stond jumper omzetten batterij verwijderen etc. Ik heb de batterij er een dag uitgehad en net terug gestopt, maar helaas niks veranderd.

Mijn systeem:

Asus a7n8x de-luxe moederbord
1024 mb geheugen PC3200
Plextor 8x DVD-brander
Pioneer 16x DVD-speler
10 gb maxtor hdd
160 gb maxtor hdd
Pinnacle videocapture kaart
Extra firewire kaart
Geforce 4 ti 4600 grafische kaart van Asus
450 watt Levicom voeding met van die blauwe ledjes

Ik denk dat het aan het moederbord ligt. Hoeveel jaar garantie zit er op de borden van Asus?

Zou de bios kapot wezen? Ik heb eens gehoord van doe jongens die nieuwe biosen kunnen maken voor je moederbord, is dit een optie of zal ik het moederbord eruit halen en RMA sturen naar mn leverancier?

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Indien je nog garantie hebt: terugsturen, niet zelf gaan klooien.
Geen garantie meer (of je nog garantie hebt kan de winkel je vertellen); nieuwe bios flashen.
Tussentijdse test: videokaart en geheugen verwijderen en booten. Hij moet nu iig gaan piepen (bewijs dat je bios iig nog iets doet... anders is wellicht je ROM naar de haaien).

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• Binnetie
Ok bedankt ik ga dat even proberen

Edit:
HEb het geheugen verwijderd en krijg nu 1 lange piep, daarna 3 sec stil en dan weer 1 lange piep, zo blijft ie doorgaan... en ook nog steeds geen beeld...

[ Voor 76% gewijzigd door Binnetie op 21-10-2004 10:47 ]

Verwijderd

Binnetie schreef op 21 oktober 2004 @ 10:37:
HEb het geheugen verwijderd en krijg nu 1 lange piep, daarna 3 sec stil en dan weer 1 lange piep, zo blijft ie doorgaan... en ook nog steeds geen beeld...
Dat zou er dus op wijzen dat je Moederbord nog wel werkt. Kun je je andere onderdelen niet even in een andere PC testen, vooral je videokaart, geheugen en eventueel je processor??

Aangezien je PC plotseling uitging, klinkt het overigens alsof je voeding het begeven heeft, heb je eventueel een andere om te testen of kun je de jouwe testen??

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 12:10 ]

Verwijderd

De garantie om mijn ASUS A7N8X moederbord is 24 maanden. Dus waarschijnlijk die van jou ook.

Verwijderd

owkeee, ik schrok me rot: ik heb met het geweldige A7n8x deluxe moederbordje heel wat ruzie gehad: mijn dank voor mycom is groot btw.
ik heb in totaal 4 keer het moederbord vervangen een keer voor het geluid en 3 keer voor de geuegenruzies. rambank 2 keer verbrand en een keer mijn geheugen gemold. aan de piepjes te zien moet je heel ff in het boekje kijken, volgens mij is dat het signaal dat je geheugen niet goed is. moet je ff lezen. ik denk ook zo te horen dat je mobo naar het graf is... sorry man. ik kreeg iedere keer een nieuw mobo en iedere keer was ik natuurlijk de eerste die ruzie had met dit type mobo. mijn mening: het mobo is gewoon niet lekker of ik had gewoon een bad-production serie.... ik zou ff goed je boekje raadplegen waar die piepjes voor staan en goed uitkijken dat je gehugen niet gesloopt wordt/is.
geluk!

Verwijderd

mijn dank voor mycom is groot btw.
uiteraard sarcastisch bedoeld btw: nooit meer dat ik daar kom!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 13:31:
mijn dank voor mycom is groot btw.
uiteraard sarcastisch bedoeld btw: nooit meer dat ik daar kom!
Dan nog liever naar Vobis. ;)

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10-2025

LogiForce

The Black Whole

Ik heb mijn ASUS A7N8X-E deluxe al voor de tweede keer heen gestuurd.
Die van mij ging na een beetje system load al uit.
Alleen onboard en power LEDs bleven branden.
De rest was allemaal uit (echt alles)
En het was geen hitte probleem of iets van dergelijke aard.
Inmiddels maar een MSI K8N Neo platinum gekocht, want kan niet zonder mijn pc.

Maar persoonlijk vindt ik ASUS echt een bagger fabriekant.
Geef mij maar MSI.
Ik had een keer een chip opgeblazen (echt opgeblazen en niet gesmolten, want er zat een gat in) en dat bordje doet het NU nog.
Dus voor mij alleen nog maar MSI en nooooit meer ASUS(want ASUCKS)

Modbreak:Je blaast chips op en vindt dat je dan het recht hebt op een andere fabrikant te flamen :? Volgens mij ligt het probleem eerder bij de user dan de fabrikant 8)7 - maar iig is flamen hier op GoT niet gewenst, zeker niet met kinderachtige 'Asucks' gedoe :Z

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 22-10-2004 00:08 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

• Binnetie
Ik zal de onderdelen eens proberen, maar ik heb geen voeding meer liggen die echt sterk is (200 watt). Proc kan ik nie testen want ik heb geen mobo meer die tot xp 2800 gaat.

Ik ga even kijken met videokaart en anders dien ik wel een RMA verzoekje in bij Salland (daar komt ie weg namelijk)

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

PC die zomaar uitvalt..... Doet mij als eerste denken aan de voeding.
Heb je al geprobeerd zo kaal mogelijk op te starten (zie FAQ), alleen cpu, mem, mobo, vid? Probeer ook eens ter starten met een reepje geheugen. Loop de diverse kabels ook eens na (m.n. voeding) of bijvoorbeeld het schakelaartje achterop je voeding, aanknop, etc.
Mobo doet het blijkbaar nog. Ik neem aan dat je het truukje met batterij eruit zonder aangesloten stroomkabel hebt geprobeerd? :)

domweg bios flashen zonder de oorzaak van het probleem te achterhalen zou ik persoonlijk niet zo snel doen. dan liever RMA

AdB

• Binnetie
Jah truukje met batterij heb ik gedaan... maar helaas...

Ik moet factuurnr hebben en laat ik alle facturen compleet hebben behalve die van het mobo |:(

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

Dan stapje voor stapje de oorzaak achterhalen.
En het probleem kan nogal wat oorzaken hebben. Mijn computer vertoonde precies dezelfde symptomen, bij mij was de oorzaak het geheugen. Ik moest de netspanning er 3 min. vanaf halen om op te kunnen starten. Nog steeds kan ik niet mijn computer uitzetten en weer aan: lampjes gaan branden, maar geen beeld en geen boot (tevens A7N8X).

Dus: probeer andere voeding, probeer ander geheugen, probeer andere video, etc. Totdat je achter het probleem van jouw compu komt.
En misschien is ASUS zelf niet zo geinteresseerd in een factuurnr, ik weet niet wat voor een service zij geven. Maar ik zou wel eerst alles uitsluiten. (heeft salland dat nummer niet gewoon in de compu staan? Geen bankafschrift?)

AdB

Verwijderd

Geen prob met je AGP poort? Mijn A7N8X-X (budget versie) kreeg na een tijdje last van vastlopers en kort daarna geen beeld meer. Het AGP slot bleek verrot te zijn, aangezien met een PCI kaart het booten geen prob was en met 4 verschillende AGP kaarten wel. Nu met een nieuw mobo via RMA nooit meer problemen mee gehad.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Binnetie schreef op 21 oktober 2004 @ 19:06:
Jah truukje met batterij heb ik gedaan... maar helaas...

Ik moet factuurnr hebben en laat ik alle facturen compleet hebben behalve die van het mobo |:(
Afhankelijk van waar je het mainboard hebt gekocht, is het wellicht wel mogelijk dat de winkel de factuur er even bij wil zoeken voor je. Wij doen er bij ons niet echt moeilijk over (Computerland). Zolang je je facturen maar op naam laat zetten.

Ik begrijp verder uit je verhaal dat je je proc niet kan testen omdat je geen ander AMD bord hebt dat de 2800+ ondersteunt. Hieruit maak ik op dat je nog wel andere AMD Athlon borden hebt, dus ook andere CPU's wellicht?
Dan zou je een van die werkende processoren nog kunnen testen op die A7N8X.
Controleer je eigen processor ook even op brandplekjes als je hem er toch uit hebt, als er aan de onderkant een brand/schroeivlekje zit, is je processor gewoon te warm geworden.
Pagina: 1