Informatie:
Objecten moeten allemaal aan elkaar gerelateerd kunnen worden.
Tablespace 1:
Tussen A B En C zitten kruis tabellen voor de n-m relaties (deze worden door de CMP container gemaakt en onderhouden)
Dit is een beproefd concept, en het programmeerd erg makkelijk.
Probleem:
Stel dat je een entiteit vanuit tablespace 2 wilt relateren aan een entiteit in tablespace 1, dan kan je dit doen:

Voordeel:
-Makkelijk
-Bestaande tablespaces hoeven niet drastisch aangepast te worden:
Nadeel:
-Niet bidirectioneel
en nog een paar andere dingen waar ik zo snel niet op kan komen.
Een collega stelde een shared tablespace voor.
Een compleet aparte tablespace waar alle relaties tussen de verschillende entiteiten worden bijgehouden:

Als RDBMS wordt Oracle 10g gebruikt. De app server is JBoss 4.0 en/of OC4J
Het aantal rijen per entiteit zal ergens in de honderduizenden liggen.
De eerste vind ik persoonlijk makkelijk. Het is wel meer werk als er een entiteit wordt toegevoegd (additionele koppeltabellen = totaal entiteiten -1) en de overzichtelijkheid kan misschien wel een beetje zoek raken (hoewel dit al een stuk minder wordt door cmp met cmr te gebruiken
Vragen:
-Zijn er gestandariseerde technieken om relaties binnen verschillende databases te onderhouden?
-Welke van de 2 bovenstaande technieken is het beste
-Wie heeft er ervaring met relaties tussen verschillende databases/tablespaces? en kan daar wat meer over vertellen?
Objecten moeten allemaal aan elkaar gerelateerd kunnen worden.
Tablespace 1:
Tussen A B En C zitten kruis tabellen voor de n-m relaties (deze worden door de CMP container gemaakt en onderhouden)
Dit is een beproefd concept, en het programmeerd erg makkelijk.
Probleem:
Stel dat je een entiteit vanuit tablespace 2 wilt relateren aan een entiteit in tablespace 1, dan kan je dit doen:

Voordeel:
-Makkelijk
-Bestaande tablespaces hoeven niet drastisch aangepast te worden:
Nadeel:
-Niet bidirectioneel
en nog een paar andere dingen waar ik zo snel niet op kan komen.
Een collega stelde een shared tablespace voor.
Een compleet aparte tablespace waar alle relaties tussen de verschillende entiteiten worden bijgehouden:

Als RDBMS wordt Oracle 10g gebruikt. De app server is JBoss 4.0 en/of OC4J
Het aantal rijen per entiteit zal ergens in de honderduizenden liggen.
De eerste vind ik persoonlijk makkelijk. Het is wel meer werk als er een entiteit wordt toegevoegd (additionele koppeltabellen = totaal entiteiten -1) en de overzichtelijkheid kan misschien wel een beetje zoek raken (hoewel dit al een stuk minder wordt door cmp met cmr te gebruiken
Vragen:
-Zijn er gestandariseerde technieken om relaties binnen verschillende databases te onderhouden?
-Welke van de 2 bovenstaande technieken is het beste
-Wie heeft er ervaring met relaties tussen verschillende databases/tablespaces? en kan daar wat meer over vertellen?