Snelkoppeling voor iedereen, uitgezonderd....op desktop

Pagina: 1
Acties:

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 13:27

dawauz

XboX live : DaWauZ

Topicstarter
Een beetje lastige situatie, maar hoe kan ik dit het beste oplossen?

[Windows 2000 server]
[Citrix metaframeXP]
[aanmeldscripts]
[Iedereen persoonlijk profiel]

Ik wil graag bij idereen een snelkoppeling op zijn/haar bureablad, dus een snelkoppeling in de "all users" van de citrix server geplaatst. Gaat opzich prima, maar nu het probleem dat er ook gebruikers zijn die inloggen, maar die geen snelkoppeling moeten krijgen.
Ik heb wel een makkelijke batch opdracht om bijvoorbeeld een snelkoppeling in iedereens persoonlijk mapje desktop te plaatsen, maar die kunnen ze dan ook zelf verwijderen. Dat is weer niet te bedoeling, en is mij ook teveel werk om het weer uit bepaalde gebruikers uit te filteren.

Hoe kan ik nu het beste ervoor zorgen dat alle "algemene" gebruikers een snelkoppeling krijgen en bepaalde gebruikers niet? Die bepaalde gebruikers maken wel gebruik van een ander aanmeldscritp, maar ik weet niet of dat met VBS te scripten is?

• Thekk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-04 05:00
Je kan in NTFS de leesrechten van de snelkoppeling aanpassen. Als je bijvoorbeeld één specifieke groep gebruikers de snelkoppeling niet wil laten zien, kan je die groep alle rechten ontnemen. Dan hebben ze ook geen leesrechten en zien ze de snelkoppeling niet staan.

Het is wel veel werk als je veel groepen gebruikers hebt, of het individueel voor gebruikers moet instellen.

Ik heb geen zin om een sig te maken.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 12:54
volgens mij kun je verschillende gebruikers in verschillende Ou's zetten in AD en dan via policy's die snelkoppelingen regelen voor bepaalde groepen

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 13:27

dawauz

Topicstarter
Thekk schreef op 21 oktober 2004 @ 10:48:
Je kan in NTFS de leesrechten van de snelkoppeling aanpassen. Als je bijvoorbeeld één specifieke groep gebruikers de snelkoppeling niet wil laten zien, kan je die groep alle rechten ontnemen. Dan hebben ze ook geen leesrechten en zien ze de snelkoppeling niet staan.

Het is wel veel werk als je veel groepen gebruikers hebt, of het individueel voor gebruikers moet instellen.
Heb ik geprobeerd, je ziet dan de snelkoppeling wel, maar kan hem niet openen.
Ik heb 2 security groepen, voor algemene users en externe users, maar omdat de snelkoppling in de all users staat, is die altijd zichtbaar.

Edit, opzich werkt het natuurlijk zo wel, maar had toch liever dat die koppeling niet zichtbaar is.

[ Voor 7% gewijzigd door dawauz op 21-10-2004 11:13 ]