Zoals topic-titel al zegt wil ik graag mijn computer opstarten van afstand. Ik heb een MSI K7T266 Pro (MS-6380) moederbord (+/- 3 jaar oud). In de handleiding van mijn moederbord staat alleen iets over een Wake On Ring Connector. Het volgende wordt daar over gezegd:
__
| * | 5VSB
| * | NC
| * | MDM_wakeup
| * | GND
|---|
| * | NC
-----
Uit het verhaaltje maak ik enigzins op dat er dus geen Wake On Lan functie op mijn moederbord zit. Echter zie ik de volgende opties in mijn BIOS staan:
- USB Wakeup from S3
- Wake up on Ring/LAN
- Wake up on PME
Ik kan deze opties enable-en en disable-en.
Vraag 1: Aangezien er in de bios staat "Ring/Lan", zou het dan toch mogelijk zijn om via Wake on LAN mijn computer op te starten (wanneer ik een netwerkkaart erin stop die dit ondersteunt)?
Vraag 2: Ik heb verschillende verhalen hier op tweakers gelezen dat WOL aldanniet via het internet zou werken. Kun je met WOL je computer opstarten van buiten het netwerk (oftewel vanaf het internet)?
Vraag 3: Ik heb een GSM (waarin een modem zit) op mijn com poort van mijn computer aan gesloten. Is het op een of andere manier mogelijk om hiermee mijn computer op te starten? Zo ja, hoe doe ik dat? (moet er dan nog een kabeltje ofzo lopen naar mijn WOR connector?)
De connector ziet er als volgt uit (volgens het boekje):This connector allows you to connect to a modem card with Wake On Ring function. Teh connector will power up the system when a signal is received through the modem card.
__
| * | 5VSB
| * | NC
| * | MDM_wakeup
| * | GND
|---|
| * | NC
-----
Uit het verhaaltje maak ik enigzins op dat er dus geen Wake On Lan functie op mijn moederbord zit. Echter zie ik de volgende opties in mijn BIOS staan:
- USB Wakeup from S3
- Wake up on Ring/LAN
- Wake up on PME
Ik kan deze opties enable-en en disable-en.
Vraag 1: Aangezien er in de bios staat "Ring/Lan", zou het dan toch mogelijk zijn om via Wake on LAN mijn computer op te starten (wanneer ik een netwerkkaart erin stop die dit ondersteunt)?
Vraag 2: Ik heb verschillende verhalen hier op tweakers gelezen dat WOL aldanniet via het internet zou werken. Kun je met WOL je computer opstarten van buiten het netwerk (oftewel vanaf het internet)?
Vraag 3: Ik heb een GSM (waarin een modem zit) op mijn com poort van mijn computer aan gesloten. Is het op een of andere manier mogelijk om hiermee mijn computer op te starten? Zo ja, hoe doe ik dat? (moet er dan nog een kabeltje ofzo lopen naar mijn WOR connector?)