[Win2K] Nederlandse printerdriver op Engelse Windows*

Pagina: 1
Acties:

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-04 14:40
Ik heb een HP Laserjet 2300. Deze is aangesloten op een HP Jetdirect 500x. Deze printer heeft 3 bakken met verschillende papiersoorten (blanco, brief en handinvoer)

Ik heb deze printer geinstalleerd op de Win2k server. Ik heb de Nederlandse driver gebruikt (nieuwste van HP site). Wanneer ik naar de printereigenschappen ga, zie ik alles in het Engels. bijv. Tray i.p.v. Lade. Deze printer heb ik 3x geinstalleerd op de server waarbij elke printer standaard naar zijn eigen bak print. bijv. printer 'Briefpapier' print standaard naar bak 2.

Wanneer ik deze printers nu installeer op de werkstations, worden de bakinstellingen niet meegenomen. Dit komt doordat de werkstations met een NL versie van Win2k werken. Daardoor wordt op de werkstations de NL driver geinstalleerd.

Volgende zaken al geprobeerd:
- Landinstellingen op server staat op NL
- Installatie van complete printersoftware (dus niet alleen de drivers)

Heeft iemand hier een oplossing voor?

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-04 14:24
misschien een stomme vraag, maar je installeert de printers toch wel via de server?
Als je namelijk op de server de printers geshared heb en bij werkstation installeer moet je het ook in het Engels krijgen, heb ik tenmisten wel

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Postmen
Nee, dat is juist het probleem. Op de server heb ik de printers gedeeld. Daarna maak ik de printers aan op het werkstation via dubbelklikken op share of via de wizard. De driver wordt dan geinstalleerd en alle instellingen zijn netjes in het Nederlands.

Kan er nergens iets over vinden. Voorlopig heb ik op de belangrijkste werkstations de printer aangemaakt die rechtstreeks naar de 'local' IP poort print. Dit is echter een voorlopige oplossing, want de Jetdirect kan geen 2 printopdrachten tegelijkertijd aan, dan loopt ie vast.

Wie weet er raad? 8)7

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer de jetdirect een te updaten mischien loopt die dan niet meer vast ...

koop anders een "echte" die je in de printer zelf kan zetten dan zou je geen problemen meer mogen heben zou ik zo zeggen

Iperf

• Postmen
fish schreef op 22 oktober 2004 @ 23:06:
probeer de jetdirect een te updaten mischien loopt die dan niet meer vast ...

koop anders een "echte" die je in de printer zelf kan zetten dan zou je geen problemen meer mogen heben zou ik zo zeggen
Dit is dus al een noodoplossing. Voorlopig hebben we na wat testen en klooien de volgende oplossing gevonden:

We installeren op de server de driver voor een HP Laserjet 4000. Wanneer je hier de bakinstellingen wijzigd, worden de wijzigingen wel overgenomen door de werkstations. (Ook al is de taal van het OS anders) Blijf het toch vaag vinden dat verder bijna niemand hier problemen mee heeft. Krijg met google nauwelijks matches die er een beetje op lijken.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wat voor OS hebben de clients dan ? Lijkt me eerder een bug in de drivers van de clients. Taal heeft in principe niks te doen met de ladekeuzes.

• Postmen
Probleem is verholpen door i.p.v. driver voor Laserjet 2300, een driver voor Laserjet 4050 te installeren. Nu werkt de bakaansturing wel. Blijf het toch erg raar vinden dat niemand hier problemen mee heeft gehad...
Pagina: 1