1394 FireWire Windows XP Prof SP2 included - Abit NF7

Pagina: 1
Acties:

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Topictitel verklapt al een hoop maar toch even hier netjes in een verhaaltje.

Ik heb gister PC geinstalleerd met Windows XP Prof. SP2 en er zit een mobo in van Abit NF7.

Nu krijg je 2x Firewire meegeleverd en heb ik dus ook aangesloten op het moederboard. Enige probleem nu is nog dat windows helemaal geen drivers kan vinden voor dat ding. Hij ze ziet overigenens wel bij Systeemapparaten.

Naast het feit dat deze firewire het niet doet doet een PCI kaart Firewire het ook niet. Lijkt wel of windows geen drivers er voor heeft of zie ik dat verkeerd?

Heb al gegoogled vind wel hoop maar geen oplossing voor mijn probleem.

Dezelfde configuratie heeft voorheen prima gewerkt met Windows XP Prof. Zonder SP2....

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
* Subtiel Schopje *

Verwijderd

Zie je in je systeembeheer gele vraagtekens of een icoontje met een uitroepteken?

In het eerste geval wordt je hardware niet herkend, en in het laatste geval heb je waarschijnlijk een conflict met andere hardware.

Als je andere PCI kaarten hebt, haal die er dan eens uit en kijk eens of je Firewire kaart het dan wel doet.

Even voor de duidelijkheid. Gaat het om Firewire 400 of om Firewire 800?

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
ik snap niet: "2x Firewire meegeleverd en heb ik dus ook aangesloten op het moederboard"

WAT heb je aangesloten op het mb? Firewire zit toch ingebouwd? net als de usbpoorten? of bedoel je een bracket?

Waarschijnlijk moet je eerst de chipset drivers isntalleren van het mb.. zodat windows het kan herkennen.. maar je zegt dat windows ze (de firewire poorten neem ik aan) wel herkend... alleen niet kan installeren... dus heeft windows de drivers niet... downloaden van internet dus!