Toon posts:

vreemde uitval ADSL met pinnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

IK boven een restaurant en deel de telefoon lijn voor ADSL met een pin automaat. Als mensen gaan pinnen dan valt het internet weg, niet fijn als je net iemand op je korrel hebt staan met cs. :)

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan zou kunnen doen, \zijn er misschien splitters op de markt die dat soort data verkeer beter kunnen scheiden.

Suggesties graag.

Gr. G

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

jep

Je moet je splitter aansluiten voor al het andere, en daarna splitten naar de pin verbinding en de rest. Als jij dat niet kunt, moeten je beneden buren dat doen. Ik ga er vanuit dat je telefonie via die mensen hebt. :)

Dit staat overigens al 100 keer op GoT, maar dit is de oplossing. :)

Verwijderd

ehm, het is niet helemaal duidelijk wie nou adsl doet in wie inbellen (het kan allebei namelijk)

jij ADSL, pin dinges inbellen > standaard adsl splitter
jij inbellen, pin dinges ADSL > idemdito
jij ADSL, pin dinges ook > router kopen, op voorwaarde dat die de tunnel van interpay ondersteunt
jij inbellen, pin dinges ook > isdn nemen :)

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 09:40:
Hallo,

IK boven een restaurant en deel de telefoon lijn voor ADSL met een pin automaat. Als mensen gaan pinnen dan valt het internet weg, niet fijn als je net iemand op je korrel hebt staan met cs. :)

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan zou kunnen doen, \zijn er misschien splitters op de markt die dat soort data verkeer beter kunnen scheiden.

Suggesties graag.

Gr. G
Muurkastje-> Pin - > ADSL

Ja dan krijg je problemen

Moet zijn

Muurkastje - ADSL
\__________Pin

met papier mache kun je alles maken!!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Pin je over het D-kanaal @ ISDN of gaat de pin-automaat elke keer een verbinding maken en inbellen dus (PSTN)?

Ik zou zeggen dat de pinautomaat gewoon ergens VOOR je splitter aan het lijntje zit dan namelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door intert0y op 21-10-2004 09:53 ]

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Naar deze site wordt ook in de FAQ (weet je wel, dat ding wat je eerst leest) gelinkt:

http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_pstn_setup.php

Je splitter is waarschijnlijk verkeerd aangesloten (even aangenomen dat de pin analoog inbelt bij interpay)

Als je geen splitter hebt aangeslosten: die dingen zijn overal te koop (b.v. gamma)

En je had uiteraard even op spilleter kunne zoeken op pricewatch:
b.v.
pricewatch: ADSL Splitter, No Name (Analoog)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ha ha ha ha zit mezelf hier uit te lachen, wist niet dat het zo'n veel voorkomend probleem was. iig bedankt voor alle reactie had idd eerst ff moeten zoeken.

Thanks

G
--- edit ---
Voordat ik mezelf nog harder uit zit te lachen omdat het me dan nog steeds niet lukt, het moet als volgt zijn dus.

*****/ ADSL
-Splitter
***** \ telefoon en Pin

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 10:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb net gekeken en alle vebindingen zitten correct.

Dus:
tel line in -> splitter-> ADSL - pin - tel etc....

Ik ga vanavond alles wel los trekken en opnieuw installeren ofzo misschien dat, dat helpt.

iig bedankt

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:15
straks zitten de mensen gewoon te GoT'en op de pinautomaat :P

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 19:44
ik durf te wedden dat je het niet goed hebt aangesloten......

wij hadden namelijk hetzelfde probleem met het alarmsysteem. Als iemand zijn groep in of uitschakelde dan vloog de adsl eruit. Terwijl we dachten dat alles goed gesplit was......wat bleek: het alarmsysteem zat in de kruipruimte op de telefoon aangesloten en als het systeem dus wilde communiceren met de meldkamer dan was het doekoe doekoe adsl verbinding (en weg msn gesprek ;))

Klinkt eigenlijk hetzelfde als jouw pinverhaal. Check eens het contact waar de pin apparaat op aangesloten is. Is het trouwens een meervoudige aansluiting met een telefooncentrale? Dat wil ook nog wel eens ellende opleveren als je niet goed split.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga kijken, tis wel een zooitje moet ik zeggen dus vanavond maar lekker kabels knijpen.

Thanks
Pagina: 1