Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

GPRS Abbonement met telefoon

Pagina: 1
Acties:

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Topicstarter
Ok, ik kom er niet meer uit wat ik nou moet nemen zonder aan allerlei wazige dingen vast te zitten bij providers.
het enige wat ik wil is zo goedkoop mogelijk een abbonement met GPRS (mogelijk tot pop/smtp mail server van mijn provider te benaderen. Ik wil mobiel op mijn PDA via bluetooth kunnen mailen.

Rare wap portals en ringtone services en camera's hoef ik niet, hij moet wel kunnen bellen.

Wat kost zoiets? en wat raden de ervaren mensen mij hiervoor aan?

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

had je zelf ook gezocht? kijk eens op www.telecomvergelijker.nl

over het algemeen geldt: voor gewoon GPRS is telfort het goedkoopste, vind je GPRS via wap acceptabel dan moet je die all-in bundel van orange nemen.

• Servowire

Servowire

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 09:48:
had je zelf ook gezocht? kijk eens op www.telecomvergelijker.nl

over het algemeen geldt: voor gewoon GPRS is telfort het goedkoopste, vind je GPRS via wap acceptabel dan moet je die all-in bundel van orange nemen.
Wat is GPRS via Wap?
Ik wil eigenlijk een echte fysieke internetverbinding, dat ik naar mijn eigen SMTP/POP mail server kan verbinden, en ook b.v. naar mijn webserver (wil ik een PHP dingetje op gaan hosten oid)

Wat kost het ongeveer ? (per mb? per minuut?)

Verwijderd

dat is toch echt allemaal letterlijk op het grote boze internet te vinden :)

GPRS via wap is gewoon een wap verbinding waarover GPRS gebruikt kan worden, je hebt er niets aan, maar omdat je bij orange world onbeperkt kan wappen is het handig.
(dat is dus ook geen GPRS verbinding, maar je doet net alsof)

puur GPRS is het goedkoopste via telfort: 1,50 per MB

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 13:18 ]

• Servowire

Servowire

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 13:17:
dat is toch echt allemaal letterlijk op het grote boze internet te vinden :)

GPRS via wap is gewoon een wap verbinding waarover GPRS gebruikt kan worden, je hebt er niets aan, maar omdat je bij orange world onbeperkt kan wappen is het handig.
(dat is dus ook geen GPRS verbinding, maar je doet net alsof)

puur GPRS is het goedkoopste via telfort: 1,50 per MB
Hoe snel is zoiets in de praktijk?

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 14:31
GPRS over WAP?

GPRS is een netwerkprotocol voor GSM, WAP is een manier op webpagina's op mobiele telefoons te laten zien.

WAP gaat vaak over GPRS, maar andersom is onzin.
Hoe snel is zoiets in de praktijk?
Niet erg, langzamer dan een ouderwets analoog modem.

[ Voor 25% gewijzigd door Vunzz op 21-10-2004 13:32 ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

Vunzz schreef op 21 oktober 2004 @ 13:31:
GPRS over WAP?

GPRS is een netwerkprotocol voor GSM, WAP is een manier op webpagina's op mobiele telefoons te laten zien.

het is ook onzin, maar het bestaat wel :)

je maakt gewoon een inbelverbinding waar data overheen gestuurd wordt via het wap-protocol, maar je telefoon doet alsof het gprs is. je hebt er alleen niet zoveel aan zoals ik al zei.

wap over gprs is iets heeel anders. dat is een echte gprs verbinding waarmee je buiten het wap-inbel-protocol om wap-pagina's opvraagt. dan kan in feite met elke internetverbinding. als je een emulator downloadt kan je ook wappen via adsl

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 13:52 ]

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:13

tomic

Smexylittlebabe!

Vunzz schreef op 21 oktober 2004 @ 13:31:
GPRS over WAP?

[...]

Niet erg, langzamer dan een ouderwets analoog modem.
nou... het is een 28K8 verbinding. Genoeg voor mail. Ik gebruik een op me notebook wel eens een grps verbinding via me Siemens s55 met GRPS. (verbinding loop dan via bluetooth of Irda, net wat me uitkomt.

Werkt goed voor mail. inet explorer is te duur.

Dit alles aangeboden door telfort: 1 euro 50 per MB.

Sms hiernaast ook nog via wap, wat me 5kb dataverkeer per sms kost. :D
En natuurlijk 1,2ct per bericht aan me online sms-service, die ik dus via wap over gprs benader! Heel gezoek, maar als het eenmaal werkt, werkt het altijd en goed. :)

Toch maar een weblog?

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 13:51:
[...]
dat is een echte gprs verbinding waarmee je buiten het wap-inbel-protocol om wap-pagina's opvraagt.
Een wap-inbel-protocol bestaat niet.

Je kunt wel via inbellen of GRPS met een telefoon wap pagina's opvragen. :)

Toch maar een weblog?

Verwijderd

ow zo. klopt, dat zeg ik inderdaad fout.

maar ik bedoel dus: de inbelverbinding die je op oude telefoons als enige internettoegang hebt, en waarmee je vroeger ook niets anders kon dan wappagina's opvragen of doortunnelen naar een pc. (en die in de handleiding van mijn oude foon ook echt wap-verbinding heet).

• Servowire

Servowire

Topicstarter
moet je dan inbellen op een ISP als b.v. Zon? ik het heb geprobeerd op iemand zijn telefoon op het werk, maar op mijn PDA/Bluetooth gedoe kan ik dan alleen een DialUp account instellen en moet ik telnummer + naam/pass invoeren

*newbie*

(wat is trouwens een goed(Koop) telefoontje wat gratis is bij een Telfort abbo?*

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

tomic schreef op 21 oktober 2004 @ 13:52:
[...]

nou... het is een 28K8 verbinding. Genoeg voor mail. Ik gebruik een op me notebook wel eens een grps verbinding via me Siemens s55 met GRPS. (verbinding loop dan via bluetooth of Irda, net wat me uitkomt.
Ligt aan je telefoon. Mijn telefoon (Siemens CX65, GPRS class 10) doet 56Kbps ofzo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Servowire schreef op 21 oktober 2004 @ 14:25:
moet je dan inbellen op een ISP als b.v. Zon? ik het heb geprobeerd op iemand zijn telefoon op het werk, maar op mijn PDA/Bluetooth gedoe kan ik dan alleen een DialUp account instellen en moet ik telnummer + naam/pass invoeren

*newbie*

(wat is trouwens een goed(Koop) telefoontje wat gratis is bij een Telfort abbo?*
je moet een user/pass/telefoonummer invoeren idd op je pda, om de verbinding op te zetten. de user/pass krijg je van telfort, evenals het "telnummer" voor GRPS. (iets van *0101#)...

En dan heb je via irda/bluetooth een grps verbinding. snap? Voor een bijpassende tel, bel telfort even, 0800-444 44444

Toch maar een weblog?

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

CyBeR schreef op 21 oktober 2004 @ 14:34:
[...]

Ligt aan je telefoon. Mijn telefoon (Siemens CX65, GPRS class 10) doet 56Kbps ofzo.
Oh echt? grappig, want ik heb ook gprs klasse 10. Maar niet een 56k6 volgens mij.
testen!

edit: ik heb als modem "infrarood modempoort 1.0".... wat niet als modem terugkomt bij modems in configuratiescherm....

hoe heet het modem waar jij verbinding mee maakt dan? van siemens ofzo?

[ Voor 26% gewijzigd door tomic op 21-10-2004 14:39 ]

Toch maar een weblog?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik deed 't in Linux ;) Maar ik heb toen ff geprobeerd wat te downloaden van SURFnet, haalde 6 a 7 KB/sec. (woo!)

• CT
  • Laatst online: 15:05

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

tomic schreef op 21 oktober 2004 @ 14:36:
[...]

Oh echt? grappig, want ik heb ook gprs klasse 10. Maar niet een 56k6 volgens mij.
testen!

edit: ik heb als modem "infrarood modempoort 1.0".... wat niet als modem terugkomt bij modems in configuratiescherm....

hoe heet het modem waar jij verbinding mee maakt dan? van siemens ofzo?
Inderdaad, ik heb sinds kort een motorola v600 en hiervoor een nokia 7650 gehad.
Toen ik op me moto ging gprsse kreeg ik in een keer al die pagina's te zien .. dacht even dat ze al gecashed waren, ging wel ERG snel in vergelijking met die nokia.

Moto heeft class 10 en nokia class 5 .. dus er zit echt duidelijk verschil tussen, en duidelijk merkbaar.

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

CyBeR schreef op 21 oktober 2004 @ 14:43:
Ik deed 't in Linux ;) Maar ik heb toen ff geprobeerd wat te downloaden van SURFnet, haalde 6 a 7 KB/sec. (woo!)
hehe, zit je ook op t surfnet netwerk? grappig :) k doe het toch liever via een kabeltje :P

ff een film downen hoor. 6 kb/sec als je gelukt heb maar 3 dagen ofzo. En dan nog betalen per MB ook. haha.

Toch maar een weblog?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

tomic schreef op 21 oktober 2004 @ 15:04:
[...]

hehe, zit je ook op t surfnet netwerk? grappig :) k doe het toch liever via een kabeltje :P
Ik niet, m'n school wel ;) Maar ftp.surfnet.nl heeft toevallig een 10mb.bin, 100mb.bin en 1000mb.bin staan en is altijd retesnel. Niet dat dat uitmaakt via een mobiele telefoon maar goed, macht der gewoonte ;)

M'n telefoon belt trouwens wel in naar SURFnet als gprs niet kan ;)

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 21-10-2004 17:14 ]

Pagina: 1