files sharen via internet

Pagina: 1
Acties:

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:17
Hier op het werk komt het regelmatig voor dat we files moeten sturen naar klanten over de hele wereld. Met bestanden < 10 MB komen we nog redelijk weg met email.
Het probleem begint daarna (bestanden van 200 MB en groter). Momenteel zet ik de bestanden in een beveiligde directory op de webserver waarna via een link met password en username de klant de boel kan downloaden. Op zich is dat een acceptabele oplossing. Echter het is niet de bedoeling dat ik me de hele dag ga bezig houden met het online zetten en aanmaken van beveiligde directories.
Ik zoek dus een tooltje/script/applicatie waarmee users (collega's) dit zelf kunnen. Voor de goede orde, de webserver staat bij een ISP en ruimte daar is geen probleem.
Ik heb uiteraard al gezocht (google en got), maar de oplossingen die ik tot nu toe ben tegen gekomen is de oplossing hierboven of een MSN filetransfer (dit laatste is niet handig in verband met tijdszones)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Je zou natuurlijk de directory kunnen 'openzetten' en je collega's instrueren dat ze er ge-encrypte bestanden plaatsen, waarvan ze de beoogde ontvanger de sleutel geven.

Houdoe

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Of elke klant een eigen (beveiligde) directory geven. Je collega's kunnen dan daar de files plaatsen en de klant op de hoogte brengen. De klant (die de login-gegevens voor "zijn" directory al heeft) kan dan de files eraf plukken.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zal een VPN verbinding opbouwen, kunnen ze het gewoon van jullie netwerk plukken. Dus [google=vpn]

Wat trouwens ook kan is natuurlijk een HTTP server installen (apache ofzo) en de klant de URL geven. Als de klant klaar is met downloaden het bestand weer verwijderen...

[ Voor 47% gewijzigd door Standeman op 21-10-2004 10:10 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

waarom geen ftp server en iedere klant een aparte account en aparte rechten ?
vpn lijkt me wat duur.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 10:11 ]

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Standeman schreef op 21 oktober 2004 @ 10:08:
Wat trouwens ook kan is natuurlijk een HTTP server installen (apache ofzo) en de klant de URL geven. Als de klant klaar is met downloaden het bestand weer verwijderen...
Dit is nogal lastig en niet interessant voor de topic starter. zoals hij al zei, dan zit je met tijdzones en hij heeft een server bij de isp......

Het makkelijkste is gewoon een ftp waar iedere klant zijn eigen root heeft.
Je zou je medewerkers gewoon een login of een mapping kunnen geven naar de ftp dir/schijf waar ze de bestanden kunnen "dumpen"

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

spydoggie schreef op 21 oktober 2004 @ 10:20:
[...]

Dit is nogal lastig en niet interessant voor de topic starter. zoals hij al zei, dan zit je met tijdzones en hij heeft een server bij de isp......

Het makkelijkste is gewoon een ftp waar iedere klant zijn eigen root heeft.
Je zou je medewerkers gewoon een login of een mapping kunnen geven naar de ftp dir/schijf waar ze de bestanden kunnen "dumpen"
Yup. Gewone FTP, lock user in home dir, alleen leesrechten, en vervolgens evt een link mailen waarin het wachtwoord verwerkt is (iets a la ftp://user:pass@ftpserver_url.com ofzo).
En vervolgens een scriptje dat eens in de week een aantal niet meer gebruikte bestanden opruimt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

ip-gebonden ftp-inlog? geen gekloot met password...?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

anders zoeits ? http://www.eroom.net/

Iperf

Pagina: 1