Toon posts:

Betalen met VISA card, gevaarlijk over INTERNET?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Graag had ik geweten of iemand al eens iets gekocht heeft met een VISA in America via het Web.
Heb je daar goede ervaringen mee of eerder negative?
Ik ben van plan om mij een VISA kaart aan te schaffen om vnl. CPUcoolers en fans te kopen bij o.a. www.plycon.com en www.2cooltek.com

Iemand nog extra tips in verband met beveiliging van de transacties?

Graag wat info,

Brecht

Verwijderd

Ik heb over de afgelopen 2 jaar 6 a 7 keer dingen besteld uit amerika en heb geen problemen gehad zorg wel dat het via een secure server gaat. Mocht er wat fout gaan krijg je altijd je geld terug van Visa.

Verwijderd

Als je elke week wel leest dat er weer duizenden creditcard nummers gekraakt zijn bij de een of andere sites, trek jij dan maar je conclusie of het veilig is...
ik geloof wel dat visa een soort 'eigen risico' heeft van 100 piek ofzo dus als iemand een auto besteld op jouw nummer dan ben je 100 piek kwijt de rest 'betaalt' visa... zoiets is het, moet je eens terug zoeken in de kleine lettertjes...
maar ik vind het dus allemaal belachelijk onveilig die betalingen over internet...

• dualspeed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 08:57
Ik weet niet waar jij dat hoort, mar volgens mij is betalen via het internet helemaal niet zo onveilig als wordt gedacht.

Volgens mij heb ik zelfs een keer gehoord dat er minder gefraudeerd wordt met gegevens die via internet worden gestuurd dan irl. Maar goed dat weet ik niet zeker.

Dus/maar om nu te zeggen dat het zo onveilig is om je creditkaartgegevens te versturen.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
je kan je creditcard gegevens ook nog per fax achter je bestelling aansturen.
mijn broertje had laatst zijn raam openstaan werd zijn tv gestolen maar is voor mij geen reden om geen tv te nemen, als ik iets wil hebben wat ik hier niet kan krijgen bestel ik het daar.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

dual: zie vandaag op tweakers, 2600 of 26000 cc nummers ontvreemd ofzo... vorige maand in het nieuws, online cdwinkel gehacked, duizenden cc nummers weg... let maar eens op het nieuws.
oh.. en kijk eens op bepaalde irc channels... elke 5 minuten wel nieuwe nummers...
lekker veilig!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

... zet al die ontvreemde nummers nu eens tegen het aantal nummers dat er op internet gebruikt wordt... waarschijnlijk is het maar een heel klein percentage wat ontvreemd wordt, en er wordt maar met een klein deel van die ontvreemde nummers wat gedaan, dus is de kans dat jouw nummertje misbruikt wordt erg klein..

bdw.. ik vind dit meer iets voor Stuffis Generalis of Internet

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Hmmm het is wel zo dat ze het geldig tot datum nodig hebben en ook je postcode als je iets bestel op het net.

Dus in die zin lijkt het mij net zo makkelijk
of zelfs makkelijker dat iemand in je woning inbreekt and dan je creditcard ontvreemd.

Ik kan wel misschien jouw CC nummer weten maar dan heb ik er noch niets aan tenminste op het net, het is natuurlijk zo dat als een site gekraakt is en die gegevens beschikbaar komen dan heb je wel pech.....
dan klopt het verhaal van vaagheid wel.

maar ja er kan ook bij jou ingebroken worden thuis en de kans daarop is veel meer dan als een site wordt gekraakt die toevalig jou gegevens hebt.

zoals ik zei ik heb de laaste 2 jaar ongeveer 7 keer mijn CC gebruikt op het net
een er is niets schokends gebeurd.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
eeh vaagheid neuk je nog wel er worden ook iedere minuut babys geboren

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Peet
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06-2025

Peet

Semper voloptuosos rapidus

zorg ervoor dat je encryptie 128bit is...

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

En als ik mijn credit card aan een ober meegeef in een restaurant? Wie zegt dat hij net even de gegevens overschrijft.

Bovendien zijn er ook zaken die een deal hebben met een grote betaal-toko, waarnaar de gegevens toegaan. De winkel krijgt de gegevens niet te zien, dus die kunnen ook niet gejat worden.

In mijn ogen niet gevaarlijker dan irl.

En anders bestel je toch bij de OC-Shop (zie postings in afdeling overclocken en cooling. en straks op www.oc-shop.nl )

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De afgelopen 3 jaar heb ik zeker meer dan 100x dingen besteld via Internet. Nog nooit een probleem mee gehad.
Ik gebruik overigens geen VISA maar een MasterCard GOLD

Verwijderd

Topicstarter
Moet je voor VISA kaart een commissie betalen voor elke transactie?

En hoe zit het met de aangerekende BTW tarieven? Komen er vanuit de USA nog bijkomende douane taxen bij?

Graag wat meer info?

thx
Brecht

Verwijderd

Dank je Herman; dat je ook even aan ons denkt!.
See you donderdag!

Greetinz
OC-Shop.nl

Newt
Pagina: 1