Ik heb 2 werkende queries. Deze wil ik graag in 1 resultset hebben in Java. Dit in verband met het makelijk kunnen maken van een ArrayList.
Ik heb nu deze code:
Ook heb ik dit geprobeerd, theoretisch correct:
Dit zou allebij moeten werken. Als ik de eerste querie methode gebruik en beide queries appart uitvoer werkt het wel, maar dan komen ze niet in 1 resultset. Wil ik de joi dan krijg ik geen waarde.
Deze waarde check ik dan dmv (dit geeft geen "echte" waarde, maar een drivername met een set carakters wat betekent dat er gegevens opgehaald zijn):
System.out.println(rs);
Waar rs de resulset betreft! Dit geeft geen resultaat
Ps. Ben niet onbekend met SQL, in php gaan dit soort dingen wel gewoon gebruik ik voor wat kleine dingen ook. Maar waarom lukt het hier niet?
Dit is btw de println van de querie:
(SELECT sub_art_nummer, sub_beschrijving FROM sub_product_beschrijving WHERE sub_art_nummer= '8-S18001A') UNION (SELECT sub_onder, sub_boven, sub_actueel FROM sub_product_voorraad WHERE sub_art_nummer_vrd = '8-S18001A');
Ik heb nu deze code:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| String SQL1SELECT = "(SELECT sub_art_nummer, sub_beschrijving "; String SQL1FROM = "FROM sub_product_beschrijving "; String SQL1WHERE = "WHERE sub_art_nummer= '"+artikel+"') "; String SQL = "UNION "; String SQL2SELECT = "(SELECT sub_onder, sub_boven, sub_actueel "; String SQL2FROM = "FROM sub_product_voorraad "; String SQL2WHERE = "WHERE sub_art_nummer_vrd = '"+artikel+"');"; String SQL1 = SQL1SELECT + SQL1FROM + SQL1WHERE; String SQL2 = SQL2SELECT + SQL2FROM + SQL2WHERE; String QUERY = SQL1 + SQL + SQL2; |
Ook heb ik dit geprobeerd, theoretisch correct:
Java:
1
2
3
4
| String SELECT = "SELECT sub_product_beschrijving.sub_art_nummer, sub_product_beschrijving.sub_beschrijving, sub_product_voorraad.[sub_onder], sub_product_voorraad.[sub_boven], sub_product_voorraad.[sub_actueel] "; String FROM = "FROM sub_product_beschrijving INNER JOIN (sub_product_voorraad INNER JOIN sub_product_tekeningen ON sub_product_voorraad.sub_art_nummer_vrd = sub_product_tekeningen.sub_art_nummer_tek) ON sub_product_beschrijving.sub_art_nummer = sub_product_voorraad.sub_art_nummer_vrd "; String WHERE = "WHERE (((sub_product_beschrijving.sub_art_nummer)= '"+artikel+"'))"; String SQL = SELECT +FROM +WHERE; |
Dit zou allebij moeten werken. Als ik de eerste querie methode gebruik en beide queries appart uitvoer werkt het wel, maar dan komen ze niet in 1 resultset. Wil ik de joi dan krijg ik geen waarde.
Deze waarde check ik dan dmv (dit geeft geen "echte" waarde, maar een drivername met een set carakters wat betekent dat er gegevens opgehaald zijn):
System.out.println(rs);
Waar rs de resulset betreft! Dit geeft geen resultaat
Ps. Ben niet onbekend met SQL, in php gaan dit soort dingen wel gewoon gebruik ik voor wat kleine dingen ook. Maar waarom lukt het hier niet?
Dit is btw de println van de querie:
(SELECT sub_art_nummer, sub_beschrijving FROM sub_product_beschrijving WHERE sub_art_nummer= '8-S18001A') UNION (SELECT sub_onder, sub_boven, sub_actueel FROM sub_product_voorraad WHERE sub_art_nummer_vrd = '8-S18001A');
[ Voor 21% gewijzigd door BSeB op 21-10-2004 09:07 ]