Toon posts:

[DC++] active en pasive users

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Wederom een vraag over DC++ van mijn kant. Kan iemand mij het exacte verschil uitleggen tussen active en pasive users? Ik weet dat het iets met open poorten te maken heeft waardoor een pasive user geen file list van een andere pasive user op kan halen, maar verder ......

Hoe kan ik mijn DC++ het beste configureren zodat ik van iedereen een file list kan ophalen en niet van een select gezelschap?

Groeten,

• WKD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 16:23

WKD

volgens mij kun je als je active bent meer filelists ophalen dan als je passive bent. Dit moet natuurlijk wel mogelijk zijn. Bij mij thuis bv kan ik alleen maar passive zijn, terwijl ik op school active kan zijn.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Als je active bent ben je direct te benaderen . Maw , je zit niet achter een router of hebt een poort gemapped. Als je passive bent maak je gebruik van routering door nat heen en ben je niet direct te benaderen. NAT <---> NAT gaat schijnbaar ook niet goed dus kan je niet download van een andere passive user.

Wat je doet is jouw pc eerst een statisch ip toekennen en een poort > 1024 kiezen ( buiten belangrijke poorten range ) bijv: 65535 ( Laatste ). En map die naar jouw pc toe in je router onder hoogst waarschijnlijk een kopje Virtual server. Kies nu in DC active, ram je router ip erin. Dus je inet ip adres en kies de gemapde poort. Nu zou alles ok moeten gaan

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig .... dank voor de duidelijke uitleg! Ga het vanavond meteen proberen!

Verwijderd

Topicstarter
probeer het nu ... gaat perfect!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Neem zoals eerder gezegd wel een poort in een hoge range zodat je geen belangrijke systeempoorten openzet waardoor je een potentieel risico vormt. iig leuk dat je post of het nou is gelukt of niet. Dat ontbreekt vaak...

Verwijderd

Topicstarter
Geen dank ... kan het ook zijn dat bepaalde hubs alleen op een bepaalde poort werken?

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zulke informatie staat gewoon op de site van dc++. Daar kun je bijna alles over dc++ vinden. :)
Pagina: 1