Toon posts:

Irritante piep uit pc wanneer alcatel speedt. 330 aansluit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik op mijn pc, mijn alcatel speedtouch 330 usb modem aansluit dan komt er een irritante piep :( uit mijn pc.
Het gekke erbij is dan, wanneer ik met mijn muis naar boven en naar beneden scroll dat dan die irritante piep :( er niet is, maar zo gauw ik weer stop met scrollen piep het weer.
Het maakt verder ook niet uit in welk usb slot ik het ding steek, allemaal hetzelfde.

Heb de volgende pc:
AMD 64 3400+
mobo: asus K8N-E de-luxe
video: asus v9570td
geheugen: 1gb twinmos
hd's: 160 gb maxtor ide
80 gb maxtor ide
160 gb samsung sata

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn???

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08 00:01
Windows SP1? is nodig voor USB2 ondersteuning... zijn je mb drivers wel geinstalleerd? misschien moet je in de bios USB Legacy support in of uitschakelen (dacht dat die alleen ingeschakeld moest zijn als je een USB toetsenbord of muis wil gebruiken in dos ofzo)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Jazco2nd schreef op 21 oktober 2004 @ 08:38:
Windows SP1? is nodig voor USB2 ondersteuning... zijn je mb drivers wel geinstalleerd? misschien moet je in de bios USB Legacy support in of uitschakelen (dacht dat die alleen ingeschakeld moest zijn als je een USB toetsenbord of muis wil gebruiken in dos ofzo)
Dit heeft niets te maken met software, drivers of BIOS settings. De piep wordt veroorzaakt door resonantie in spoelen of mosfets in het vopedingscircuit op het moederbord voor de USB poorten. Het kan geen kwaad, maar als het erg storend is, zou TS kunnen overwegen de resonerende componenten te fixeren met een dot siliconenkit. Kan alleen nooit goed zijn voor je garantie, maar het voordeel van siliconenkit is wel dat je het redelijk onzichtbaar weer kan verwijderen als het bord terug moet voor RMA :)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:16

DaRoot

Some say...

Ik denk inderdaad dat het te maken heeft met het voedings-circuit op het moederbord. Het nadeel van die Speedtouch 330 is dat hij alle benodigde stroom uit de USB trekt, en wel tegen de limiet aan van de USB bus (500mA). Dan wordt zo'n voedings-circuit aardig belast, en is de kans aanwezig dat je het hoort werken.
Dit is ook het probleem dat veel van die modems kapot gaan, omdat ze teveel stroom uit de USB proberen te trekken.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!