Heeft er iemand kennis van een programma dat van een wav een bmp kan make en omgekeerd. Aangezien beide puur "ascii" bestanden zijn moet dat volgens mij kunne lukke met gewoon de header te vervange maar ik vind nergens een beschrijving van die protocollen en een programmake zou wel handig zijn
.
Puur "ascii"? Ik denk het toch niet... (anders zou je zo'n bestand gewoon kunnen lezen net zoals in The Matrix)
En verder zie ik het nut niet in van het veranderen van een bmp in een wav. Wil je horen hoe een plaatje eruit ziet of zien hoe nu eigenlijk de nieuwe single van Britney in elkaar steekt?
En verder zie ik het nut niet in van het veranderen van een bmp in een wav. Wil je horen hoe een plaatje eruit ziet of zien hoe nu eigenlijk de nieuwe single van Britney in elkaar steekt?
Dit geeft alleen grafisch de tonen weer in een geluidsbestand. Het zet geen bmp om in een wav.
Verwijderd
Ik denk dat dit het dichtst bij de vraag komt, zo kun je van een wav een bmp maken, maar andersom...Postman schreef op 21 oktober 2004 @ 01:34:
[...]
Dit geeft alleen grafisch de tonen weer in een geluidsbestand. Het zet geen bmp om in een wav.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 01:38 . Reden: Typo ]
Verwijderd
tja zou kunnen TS geeft niet echt aan waarvoor hij het nodig heeft.Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 01:36:
is dit een grap ofzo?
Nick spreekt me wel aan
Ehm, wel. Stel je hebt een geluidsfragmentje, 16bits 2 kanaals 44.1KHz. Je kunt dan in principe gewoon twee bytes gebruiken voor kanaal 1 en de volgende 2 voor kanaal 2. Codeer aan het begin even de metadata (zoals dus die 16bit/sample, aantal kanalen, sampling frequentie) en plak voor dat alles een BMP header. De WAV header kun je later, bij het andersom uitvoeren van dit proces, zelf wel weer d'r voor bedenken.
Lijkt me vrij simpel te implementeren maar ik kan je garanderen dat het resultaat niet bijzonder spannend zal zijn.
Lijkt me vrij simpel te implementeren maar ik kan je garanderen dat het resultaat niet bijzonder spannend zal zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 21-10-2004 01:41 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Als jij plaatjes in WAV'jes of audio in BMP's wilt kan dat: http://reviews-zdnet.com....505-3513_16-21002545.html
data van 1 soort in data van een andere soort zetten zonder dat het opvaltPostman schreef op 21 oktober 2004 @ 01:50:
[...]
Wat een Security Suite met het omzetten van WAV -> BMP te maken heeft ontgaat mij op dit uur.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 01:52 ]
Verwijderd
hallo, dan krijg je tekeningen van 4 bij 4 kilometer..CyBeR schreef op 21 oktober 2004 @ 01:40:
Ehm, wel. Stel je hebt een geluidsfragmentje, 16bits 2 kanaals 44.1KHz. Je kunt dan in principe gewoon twee bytes gebruiken voor kanaal 1 en de volgende 2 voor kanaal 2. Codeer aan het begin even de metadata (zoals dus die 16bit/sample, aantal kanalen, sampling frequentie) en plak voor dat alles een BMP header. De WAV header kun je later, bij het andersom uitvoeren van dit proces, zelf wel weer d'r voor bedenken.
laat TS eerst maar even aangeven waarom hoe en wat, dit loopt dood.
-quote erepatat: Aangezien beide puur "ascii" bestanden zijn
> Dit is dus niet het geval, je kan niet zomaar even de headertjes van 2 bestanden omdraaien.
beargumenteer je benodigdheden, en anders kan dit topic wmbt op slot.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 01:48 ]
Windows standaard chimes.wav als grafisch bestand:CyBeR schreef op 21 oktober 2004 @ 01:40:

Ik denk dat de TS niet helemaal begrijpt hoe een WAV en een BMP in elkaar zitten
@TS: Een wav wordt niet opgeslagen als mooie groene golfjes die je overal ziet, maar gewoon als rauwe data. Dat die geïnterpreteerd kan worden en weergegeven kan worden als die golfjes is leuk, maar je ziet nu dus dat 't totaal nutteloos is waar je om vraagt.
Ik heb het plaatje even voor the sake of bandwith geconverteerd naar gif. Ik zet zometeen een versie online die je kunt bekijken en als je 'm renamed kunt beluisteren
[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 21-10-2004 01:53 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Oeh, iemand heeft dus al iets soortgelijks gedaanRobIII schreef op 21 oktober 2004 @ 01:47:
[...]
Windows standaard chimes.wav als grafisch bestand:
[afbeelding]
Ik denk dat de TS niet helemaal begrijpt hoe een WAV en een BMP in elkaar zitten
@TS: Een wav wordt niet opgeslagen als mooie groene golfjes die je overal ziet, maar gewoon als rauwe data. Dat die geïnterpreteerd kan worden en weergegeven kan worden als die golfjes is leuk, maar je ziet nu dus dat 't totaal nutteloos is waar je om vraagt.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Wat een Security Suite met het omzetten van WAV -> BMP te maken heeft ontgaat mij op dit uur.Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 01:43:
Als jij plaatjes in WAV'jes of audio in BMP's wilt kan dat: http://reviews-zdnet.com....505-3513_16-21002545.html
@RobIII: toch wel leuk zo'n plaatje
@euss: ja, maar dat is data-masking, geen conversie. En als we het toch over dit hebben, kopieer een beetje virus en dat doet vaak hetzelfde (heb je dus geen duur pakket voor nodig, sites zat die gratis een virus aanbiedendata van 1 soort in data van een andere soort zetten zonder dat het opvalt
[ Voor 36% gewijzigd door Postman op 21-10-2004 01:56 ]
[beetje off-topic]
Wat erg fraai is, is een frequentie-tijd analyse maken van geluid. Dit geeft hele fraaie plaatjes.
Dit wordt door bands wel eens gebruikt als 'easter-egg'. Aphex Twin had zo bijvoorbeeld een doodskop in een track (Equation) gestopt. (Neem dan niet de mp3-file!)
Wat erg fraai is, is een frequentie-tijd analyse maken van geluid. Dit geeft hele fraaie plaatjes.
Dit wordt door bands wel eens gebruikt als 'easter-egg'. Aphex Twin had zo bijvoorbeeld een doodskop in een track (Equation) gestopt. (Neem dan niet de mp3-file!)
[ Voor 16% gewijzigd door Witte op 21-10-2004 15:10 ]
Houdoe
Is dit niet een poging om een geluidsfragment als 'beeldje' op te slaan (.wav of .mp3 vervangen door .bmp of .jpg) en dan desnoods als 'beeldje' te versturen? En dan later de extensie terugzetten? Lijkt me een handige manier om p2p-bestanden te verhaspelen en een systeembeheerder te verschalken 
Correct me if I'm wrong... ik ben nou eenmaal geen weetal
Correct me if I'm wrong... ik ben nou eenmaal geen weetal
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
OK kzal wa meer uitleg geven. Kbedoelde met ascii-file da de waardes gewoon allemaal achtereen staan, zonder quantificatie,compressie, wat dan ook.
De bedoeling is heel simpel. Ik wil een test doen met verschillende beeldcompressieformaten en wat het effect is wanneer ik een wav omzet naar bmp vervolgens er bvb een jpg-bestand van maak en vervolgens terug het omgekeerde doe. Khoop da je begrijpt wak bedoel. Tis dus ni om er mooie plaatjes van te maken
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp
De bedoeling is heel simpel. Ik wil een test doen met verschillende beeldcompressieformaten en wat het effect is wanneer ik een wav omzet naar bmp vervolgens er bvb een jpg-bestand van maak en vervolgens terug het omgekeerde doe. Khoop da je begrijpt wak bedoel. Tis dus ni om er mooie plaatjes van te maken
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp
ik zou het bij mp3, ogg, of aac houden als ik jouw was. JPG gaat uit van egale vlakken, en die zal je op deze manier nooit krijgen, omdat het trillingen zijn. byte 1 = -1, 2=0, 3=+1, 4=0 enz.
Hmm interessantVerwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 14:13:
Ik wil een test doen met verschillende beeldcompressieformaten en wat het effect is wanneer ik een wav omzet naar bmp vervolgens er bvb een jpg-bestand van maak en vervolgens terug het omgekeerde doe.
'k ben ook wel eens benieuwd naar het resultaat daarvan...
In theorie zou het nog moeten op het origineel lijken na die conversie,
maar vraag mij af in welke mate
Zal niet vet zijn vrees ik
Kzal als het lukt het resultaat zeker laten weten (missch met vbtje erbijDieterVDW schreef op 21 oktober 2004 @ 14:19:
[...]
Hmm interessant.
'k ben ook wel eens benieuwd naar het resultaat daarvan...
In theorie zou het nog moeten op het origineel lijken na die conversie,
maar vraag mij af in welke mate...
Zal niet vet zijn vrees ik...
Hmja, ik durf het nu al wel te voorspellen: jpg is een lossy formaat. Er gaat info verloren. Ergo: terugveranderen gaat niet.
Ik snap ook nog niet hoe/waarom er een wav bij komt kijken?
Beeldcompressie: vergelijk bestaande plaatjes (bijvoorbeeld met een vast patroon, of een fractal). Als je geluid er bij wilt betrekken: kijk naar lossy geluidcompressie methoden?
Ik snap ook nog niet hoe/waarom er een wav bij komt kijken?
Beeldcompressie: vergelijk bestaande plaatjes (bijvoorbeeld met een vast patroon, of een fractal). Als je geluid er bij wilt betrekken: kijk naar lossy geluidcompressie methoden?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Je kan geluid op deze manier 1-op-1 'converteren' naar een afbeelding. Deze afbeelding kan je comprimeren en weer terugbrengen naar het geluid.Witte schreef op 21 oktober 2004 @ 10:00:
[beetje off-topic]
Dit wordt door bands wel eens gebruikt als 'easter-egg'. Apex Twin had zo bijvoorbeeld een doodskop in een track gestopt. (Neem dan niet de mp3-file!)
[ Voor 9% gewijzigd door Witte op 21-10-2004 15:07 ]
Houdoe
Tuurlijk gaat er info verloren (ik weet het een en het ander over comprimere al zeg ik het zelfF_J_K schreef op 21 oktober 2004 @ 14:45:
Hmja, ik durf het nu al wel te voorspellen: jpg is een lossy formaat. Er gaat info verloren. Ergo: terugveranderen gaat niet.
Als je een en ander van comprimeren weet, dan weet je dat een JPEG compressie heel iets anders is dan een MP3 of andere audio compressie. Tevens is zo'n plaatje, na het "terugrekenen" naar Wav echt niet meer om aan te horen, geloof me, je zult erg je best moeten doen om daar iets zinnigs uit te halen.Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 18:38:
[...]
Tuurlijk gaat er info verloren (ik weet het een en het ander over comprimere al zeg ik het zelf) en kwil juist onderzoeke welk effect dat heeft. trouwens er bestaat zoiets als losless jpeg en daar zit missch wel een mogelijkheid in
Maar goed, om mijn gelijk te behalen zal ik dat wel eens effe in elkaar flansen zometeenTM of morgen...
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ik geloof je best en was zelf tot die conclusie ook wel gekomen maar ik wil ook echt het effect horen en je spreekt van jpeg maar wat met losless formaten? Wat met gif (ok kan maar 256 'kleuren' tegelijk aan maar toch), wat met wavelets? Als je mij tkan beschrijve en voorspelle wat het effect is doe maar. Ik zie echt wel het 'nutteloze' van mn vraag en onderzoek in maar wil gewoon echt zeker zijn en tdus echt horen en missch is er wel een mogelijkheid het toch deftig te laten klinke en dan wil ik ze ook kenne. Gun me mn plezierRobIII schreef op 21 oktober 2004 @ 23:52:
[...]
Als je een en ander van comprimeren weet, dan weet je dat een JPEG compressie heel iets anders is dan een MP3 of andere audio compressie. Tevens is zo'n plaatje, na het "terugrekenen" naar Wav echt niet meer om aan te horen, geloof me, je zult erg je best moeten doen om daar iets zinnigs uit te halen.
Pagina: 1