USB header op ouder bordje pinlayout? ( Aristo AM-599 / ? )

Pagina: 1
Acties:

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hoi!

ik ben nu al enige uren op het internet aan het rond struinen om de pin indeling van de usb header op mn Aristo AM-599 / Pc Parther MVP3BS7/BIB878DS te vinden,

echter kan ik hem nergens vinden, :(

mn pinnetjes staan als volgt:
code:
1
: : : :

nou heb ik mn usb bracket er al op elke mogelijke manier die ik KON bedenken op geduwt, maar ik krijg dr geen leven op :?

De manual bied ook al geen uitkomst, die vind alleen PIN 1 belangrijk om aantegeven :(

kan ik ut met mn multimeter ook niet achterhalen ofzo? ( nja de 5v iig ? )

wie o wie heeft hier CHIPS van gegeten? :)

404 Signature not found

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pin 1 is ook de enige relevante :z

Een USB kanaal bestaat uit 4 pinnen, dus twee poorten gebruiken een blokje van 8 pinnen. De 9e die je vaak ziet is in gebruik als een extra GND draad, wat eigenlijk overbodig is, maar vooral dient als key dat je dus pin 1 goed zet.

Als je 8 pins op de header hebt (vrij standaard bij oudere, pre-2000 mobo's), moet je dus pin 1 op de header en pin 1 op de connector overeen laten komen en die 9e pin lekker laten uitsteken:
code:
1
2
Header  1::::
Stekker 1::::'

Zo moet het werken, als het niet gelijk werkt moet je in BIOS kijken of USB wel aan staat en als dat niet lukt met een multimeter de +5V pinnen (dat zijn pinnen 1 en 2) doormeten. Als daar niets op staat, dan is je poort brak :o

Hier is nog de standaard pinout voor USB:
Afbeeldingslocatie: http://www.epox.org/usb/usb_pinout.gif

Oslik blyat! Oslik!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dion_b schreef op 21 oktober 2004 @ 16:12:
Pin 1 is ook de enige relevante :z

Een USB kanaal bestaat uit 4 pinnen, dus twee poorten gebruiken een blokje van 8 pinnen. De 9e die je vaak ziet is in gebruik als een extra GND draad, wat eigenlijk overbodig is, maar vooral dient als key dat je dus pin 1 goed zet.

Als je 8 pins op de header hebt (vrij standaard bij oudere, pre-2000 mobo's), moet je dus pin 1 op de header en pin 1 op de connector overeen laten komen en die 9e pin lekker laten uitsteken:
code:
1
2
Header  1::::
Stekker 1::::'

Zo moet het werken, als het niet gelijk werkt moet je in BIOS kijken of USB wel aan staat en als dat niet lukt met een multimeter de +5V pinnen (dat zijn pinnen 1 en 2) doormeten. Als daar niets op staat, dan is je poort brak :o

Hier is nog de standaard pinout voor USB:
[afbeelding]
dat had ik dus al uitgeprobeert, echter ik krijg geen kick uit die usb poorten, daarom vermoed ik dat ze eens lekker met die pinnen hebben lopen klooien :(

zal strax eens kijken als der nog spanning op zit :D anders ist natuurlijk zoeke nnaar een speld in een hooiberg waar geen speld in ligt,

404 Signature not found