heen en weer klokken videokaart slecht?

Pagina: 1
Acties:

• Lightning502
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
Hai,

ik heb wat gezocht en gegoogled, maar kon hier niets over vinden. Wel precies dezelfde vraag over een cpu. Daarvan was de conclusie dat als het niet te vaak gebeurt het niets uitmaakt.
Nu heb ik mijn 9800pro geflashed naar xt O+ en het werkt perfect. Toch heb ik mijn snelheden weer teruggeklokt naar 9800 speeds (heb standaard koeling erop zitten). Nu is het 'probleem' dat als iedere keer dat je reboot de kaart weer op xt speeds staat (logisch ook). Daar heb ik ook al de oplossing op gevonden: gewoon door ATiTool automatisch de core terug laten klokken en dit gebeurt dan minimaal 1 keer per dag. Als dit slecht is laat ik het gewoon op xt staan. Mijn vraag is concreet:

Is het slecht om de videokaart vaak heen en weer te klokken?

http://tweakers.net/gallery/123027/sys

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:55

Acheron

updatepack.nl

Kan je niet de speeds in het bios van je videokaart aanpassen?

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-10-2025

The Wrecker

Networking Rulez

Zolang de kaart niet te warm word of opdonders krijgt zie ik er geen gevaar in.
Als je artifacts krijgt kan het zijn dat de kaart niet helemaal lekker is , maar of dat aan het klokken ligt is een 2e.

Oftewel ik denk dat het wel mee zal vallen. (dat de kaart niet op standaard speeds draait laat ik even buiten beschouwing)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:40
geforce fxjes clocken ook steeds "heen enweer" als je gaat gamen enweer terug naar windows

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Athlons64's doen het met C&Q en de mobiles continue dus slecht lijkt het me niet al krijg je dat gevoel er wel een beetje bij :/

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:47
Het is geen enkel probleem, de readon xt serie heeft bijv. ook de overdrive functie, die clockt je kaart ook op en neer.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Pagina: 1