Software speciaal voor een laptop accu

Pagina: 1
Acties:

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:16
Een aantal maanden geleden struikelde ik over een leuk stukje software om een aantal systeem onderdelen van een PC te bekijken. Ik kon er netjes CPU temp, CPU snelheid, ram gebruik, fan snelheid en dergelijke mee checken. Nu weet ik dat er wel meer van dit soort stukjes software zijn (MBM bijvoorbeeld, of Coolmon). Maar het fijne van dit specifieke stukje software was dat het speciaal voor laptops bedoeld was. Je kon er bijvoorbeeld ook de status van je accu mee bekijken.

Nu heb ik al een tijdje een nieuwe laptop omdat mijn oude laptop toch duidelijk een dagje ouder begon te worden (een jaar of 4 oud op het moment van schrijven). En door dat ouder worden ontstond er een probleem wat erop neer komt dat die laptop niet altijd aan wil. Goed, de afgelopen maanden met mijn nieuwe laptop gespeeld, en mijn oude laptop nogal genegeerd. Nu had ik deze software 100% zeker op mijn oude laptop draaien. Maar nu heb ik vandaag (na 2 dagen prutsen) mijn oude laptop weer aan de praat, en nu kan ik die software niet meer vinden. Niet op mijn oude laptop, niet op mijn desktop waar al mijn downloads staan. En al helemaal niet op mijn nieuwe laptop.

Dus nu mijn vraag, weet iemand van een dergelijk stukje software, specifiek geschreven voor een laptop architectuur omdat die soms wel eens iets af wil wijken van een standaard Desktop PC. Naast het checken van CPU temp en dergelijke kon deze software ook laten zien wat de maximum capaciteit was van een accu, en wat de huidige max capaciteit is. Het hoeft dus niet dezelfde software te zijn, zolang ik maar een stukje software heb waarmee ik de kwaliteit van mijn accu in de gaten kan houden.