Toon posts:

[Harddisk] Wel herkend in BIOS, maar niet in Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren de pc van iemand opnieuw geinstalleerd.
Er zitten 2 harddisken in : Een Quantum Bigfoot van 20GB en een Maxtor van 80GB.
Het besturingsysteem is net al bij de oude installatie geinstalleerd op de Quantum Bigfoot. Op de tweede schijf staan allerlei documenten en programma's.
Voor de herinstallatie werkte alles goed, maar het systeem (Windows XP) was zo erg vervuild dat er niks anders opzat dan een nieuw installatie.
De installatie ging goed. Toen ik daarna in Windows XP kwam en bij 'Deze computer' ging kijken zag ik maar 1 schijf staan (C : Quantum). De tweede schijf (D) stond er niet meer. De BIOS herkent de schijf wel.

De kast heb ik al open gemaakt om te kijken of er misschien een kabel los is gaan zitten. Ik heb zelfs een nieuwe IDE kabel aangesloten en de jumpers voor master/slave/cable select op beide schijven gecontroleerd.
Ik dacht ook nog aan andere IDE drivers, maar beide schijven zijn op dezelfde IDE poort aangesloten. Als de ene wordt herkent, verwacht ik dat de andere schijf aan dezelfde kabel ook gezien wordt

Wat kan het probleem wel zijn?

Het moederbord is een A7VI-VM

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie je de schijf wel in de apparaatbeheer en de schijfbeheer?

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:09
Heb je al gekeken of master/slave goed staat? dan kan het ook wel eens mislopen. Je kan ook proberen de schijven op aparte ide controllers te zetten.

Welke tests heb je zelf al gedaan?!

Vreemd dat je bios de schijven beide ziet, kan het zijn dat het oude instellingen zijn in je bios of heb je ze opnieuw laten detecteren.