Toon posts:

Inbouwprobleem: fans pinnen even op, maar daarna stilte....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een enkele onderdelen gekocht eb begin dus met het inbouwen.
Alles ingebouwd, dus ik druk de powerknop in. De ventilators beginnen heel even te draaien, maar stoppen onmiddellijk en er gebeurd niks meer.
Ik heb dus alles opnieuw losgemaakt, opnieuw aangesloten, mobo uit kast gehaald en uit kast alles aangesloten, alle onderdelen een voor een inbouwen en afzonderlijk testen, andere voeding, maar het probleem blijft zich voordoen. ik heb het forum afgestruind, maar niets gevonden.
SPECS:
Sempron 2600
Abit KV7
512 MB Twinmos PC3200 (getest in ander systeem, werkt prima)
Powercolor 9800 SE AIW (getest in ander systeem, werkt prima)
WD120GB (getest in ander systeem, werkt prima)
Iemand nog een ideetje? Ik verdenk het moederbord

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Buiten de kast op een uh telefoonboek oid werkt het OOK niet?

404 Signature not found

• mallept
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 19:49
een probleem van je mobo. het kan ook nog de voeding zijn maar haast zeker je mobo. Probeer eens een andere weet je het meteen

edit:

Lees de opstart problemen in de FAQ misschien staat daar de oplossing

[ Voor 43% gewijzigd door mallept op 21-10-2004 01:26 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 02:58
Ik denk precies andersom als voorganger. Waarschijnlijk de voeding. Leen even een andere voeding, waar dan ook, en check even.

Verwijderd

Het zou in mijn ogen goed kunnen dat de voeding defect is. (Vooral als de fans waneer ze even draaien te langzaam gaan is die kans groot). Het zou ook kunnen dat
er iets tussen de koeler en de processor zit (behave een beetje pasta). De processor wordt dan heel snel te warm en het systeem klapt uit. En als je de koeler er toch af haalt kan je ook checken of er mischien een klein stukje uit je processor is Het bovenvlakje moet echt een perfecte rechthoek zijn. Alle drie de situaties een keer mee gemaakt.

Maare wat heb je tot nu toe zelf gedaan behalve de stekkertjes er los gehaald en er weer op gezet?

Verwijderd

Ik moet toch echt leren sneller te typen.

Verwijderd

Topicstarter
OK dit is dus een bizar probleem.. Ik heb het bord uit de kast gehaald en alles opnieuw geprobeerd op een antistatisch zakje: niets. Andere voeding: zelfde probleem (2x een antec 350W) Maar, als je 10keer na mekaar op de powerknop drukt lukt het opeens wel. Ik heb zo succesvol windows geinstalleerd, maar af en toe valt hij opeens spontaan uit. Dit ligt niet aan de temperatuur, die volgens AbitEQ niet boven de 50° komt.
Nog suggesties?

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

heb zelf wel s een flinke waarschuwing van m'n a7v gehad vanwege spanningen die
ver buiten acceptabele waarden lagen. Dit kwam door een voedingsstekker die er niet goed in zat (heb m er kennelijk totdan toe iedere keer niet volledig ingestopt). PC uit, voedingsstekker goed erin en opgelost. Kennelijk een los contact of doorverbonden contact met een andere aansluiting. Ik schrok wel toen ik dat gepiep hoorde en later de spanningswaarden in het bios zag.

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel lijkt alles terug vrij vlot te gaan, dwz hij start van de eerste keer op en ik ben al 10 minuten bezig zonder dat hij spontaan uitvalt, maar ik heb nog steeds het volgende probleem: Probleem opgelost

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 11:28 ]

Pagina: 1