SB audigy: Geluid valt uit als in huis iets word aangezet?!?

Pagina: 1
Acties:

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-01 18:17
Hey tweakers, na ik een misschien wel heel bizar probleem.

Ik heb sinds vandaag een sound blaster audigy in mijn computer nu had ik een wel erg raar probleem het geluid van mijn audigy viel op bepaalde momenten plots uit... ja klinkt niet echt raar he? nou de reden is wel bizar.
indien ik in mijn "zij"kamertje het licht aan doe valt het geluid van mijn audigy even weg (een seconde) (het licht zit op een heeeel ander stopkontakt)
doe ik de monitor (17'') van mijn pc aan.. valt het geluid even weg
maaaar
doe ik mijn (21'') monitor aan is er weer helemaal geen probleem
en zelfs indien er ergens in het huis iets aangeschakeld word lijkt mijn audigy even uit te vallen.... (ja nu is het wel anders he)

nou kan ik natuurlijk niet mijn computer op een geaard stopkontakt aansluiten want die zitten hier alleen in de keuken en is de keuken een verdieping en een stukkie verder van mijn trap verwijderd...

wat pc specs:
pentium 2.4 ghz (zonder HT)
Gigabyte 8iexp (ver 1.1) mobo
Ati radeon 9700 PRO
80 GB maxtor ata133
200gb maxtor ata133
Nec 3500 dvd brander
LG (nog iets) cd brander)
2 case fans + 1 blauwe kleine tube
370W TOP-370P4 voeding van topower

heeft iemand een oplossing hiervoor? of dit probleem wel eens eerder gehad? heb gezocht maar nog niet dit bizare probleem gevonden

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:36
probeer eens met een simpele draad het metalen frame van de kast te aarden aan de verwarming oid?

• ultimasnake
na ok het geluid valt dan ook (juist) uit.... komen zelfs fonkjes van het draadje wat de kachel aanrakt |:(

• Pakjebakmeel
Dan zou ik toch eens naar sluiting in je kast gaan zoeken....

• ultimasnake
na even wat gekut.. alle stekkerblokjes in mijn case die nergens op aangesloten zaten even afgetaped.. mijn zelf gebouwde case fan eraf gehaald drives los geplukt (op mijn hdd na)

niets helpt...(alles tegelijkertijd tuurlijk geprobeerd).... en zelfs dus na het aarden van mijn case blijft het probleem ontstaan... nu heb ik noooooit eerder dit probleem gehad.. het enigste wat verschilt is dat de interface waarover de muziek gestuurd word nu via digital din ipv Optical gebeurd (de optical zit op mijn mobo zelf)

nog een merkwaardige opmerking is dat het geluid alleen weg valt over de Digital Din en niet over de gewone mini jack aansluitingen

ondanks dat natuurlijk de fonkjes bij het aarden misschien ook niet erg goed zijn (of kan dit toch een bekend en voorkomend fenomeen zijn wat geen kwaat kan en gewoon komt omdat de kast ongeaard is)...

Verwijderd

Ik kan je niet helpen, alleen maar zeggen dat je in ieder geval niet het advies opvolgen van Pakjebakmeel. Maar ik zie dat je het al hebt gedaan :X .

Verder kijk eens in de FAQ van casemodding & elektronica, en zoek op aarding.

Oja en meestal in topics waar het over aarden gaat, dan komt er zo'n discussie of je wel of niet zonder problemen je verwarming als aarde kan gebruiken. Maar meestal aan het eind van de discussie komen de mensen er toch wel uit dat het niet aan te raden is en dat het zelfs gevaarlijk kan zijn op den duur.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 00:58 ]

• ultimasnake
ach ik ken meeldinges niet he ;).. en tja vonkjes zijn in mijn ogen ook niet echt een tof iets.. maar ja apperatuur wat stoort over de geluidskaart + vonkjes = gek dus dan volg ik dat advies maar op :s....

misschien ligt het dan aan mijn creative inspire 5.1 misschien? ik heb jammer genoeg helemaal geen ander digital din apparaat om het mee te testen dus echt verder dan dit gissen kan ik dan ook niet komen

Verwijderd

Ik had t ook bij me Tevion 5.1 set,
als ik een lamp aan deed (wel op zelfde geaarde stopcontact) hoorde ik ook een soort tik zeg maar en viel geluid ook ff weg... vond t niet storend aangezien lamp maar 1x per dag aan en uit gaat :P

nu ik geen standaard setje meer heb, heb ik nergens meer last van

ik denk dat het aan je set ligt en niet aan je pc oid

suc6 er nog verder mee :)

• ultimasnake
dat zou kut zijn.....

nou het is hier dus niet alleen bij een lamp maar bij alles ongeveer in huis.. en ik woon nog bij mijn ouders.. dus dat is DIK kut :S

• ultimasnake
na na veel rommelen aan het kabeltje van me digital din nu plots geen problemen meer 8)7

maar voor hoe lang

het is nu tijd voor mij om te gaan slapen.. weltruste mede tweakers.. ik laat snel even horen hoe het er mee gaat indien het weer gebeurd :)

Verwijderd

Je kan anders een proberen de stekker van je PC om te draaien. Ik weet dat het gek klinkt omdat 220V wisselspanning is, maar het heeft al vaker storing opgelost.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:20
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 02:52:
Je kan anders een proberen de stekker van je PC om te draaien. Ik weet dat het gek klinkt omdat 220V wisselspanning is, maar het heeft al vaker storing opgelost.
ja dat is heel vreemd maar het werkt soms wel :D,
als ik spannings zoeker op case zet gaat hij branden,
draai ik polen om en hij brand niet meer 8)7

My favorite programming language is solder.

• Pakjebakmeel
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 00:48:
Ik kan je niet helpen, alleen maar zeggen dat je in ieder geval niet het advies opvolgen van Pakjebakmeel. Maar ik zie dat je het al hebt gedaan :X .

Verder kijk eens in de FAQ van casemodding & elektronica, en zoek op aarding.

Oja en meestal in topics waar het over aarden gaat, dan komt er zo'n discussie of je wel of niet zonder problemen je verwarming als aarde kan gebruiken. Maar meestal aan het eind van de discussie komen de mensen er toch wel uit dat het niet aan te raden is en dat het zelfs gevaarlijk kan zijn op den duur.
hmmz, ik weet het maar het heeft in mijn geval wel eens vaker vreemde problemen opgelost zoals download snelheden rond de 1KB/s die ineens 7 werden met gouwe ouwe modems. Ook hard disk corruptie ed wel eens op deze manier opgelost.

Kennis van mij heeft deze oplossing als op zijn 486 sinds deze nog high end was dus de gevaarlijkheid zal wel mee vallen. De meningen zijn hier schijnbaar nogal over verdeeld maar waar we het denk ik wel eens over kunnen zijn is dat vonkjes fout zijn. Volgens mij mag er helemaal geen spanning op het frame staan? :?

iig die van de stekker omdraaien is een goeie. Het verminderde enigsinds de ruis op mijn oude speakerset... Schijnbaar doet het toch wel "iets"
Pagina: 1