Witte randen bij TFT monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 13:19
Ik heb vandaag een nieuwe monitor gekocht, nu viel me tijdens een pot je Unreal Tournament op dat de randen opvallend lichter waren dan het midden.

Toen heb ik TFT tester gedraaid en toen viel het nog veel meer op, ik heb een foto gemaakt van het scherm: http://www.astute.nl/tweakers.jpg

Je ziet duidelijk dat de randen opvallend lichter zijn dan de rest van de monitor en de onderkant zelfs blauwig uitvalt.

Het gaat hier om een Belinea DVI scherm, nieuw model en zeker niet de goedkoopste in zijn klasse.

Buiten dit vindt ik de monitor ook erg schel in zijn kleuren en lijken letters tekst erg scherp af te steken tegen de achtergrond en is het niet echt prettig om er tegen aan te kijken.

Verder is de monitor aangesloten op de DVI poort of op de VGA poort van mijn Nvidia 5900XT en de monitor drivers zijn geinstalleerd.

Pickle Rick!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:27

Sjaak_Afhaak

Bleh!

heb je het scherm al aan een andere PC gehangen? zo kun je iig 1 oorzaak uitsluiten :) .
heeft het scherm dan nog steeds last van de problemen, zo ik toch maar even terug gaan naar de winkel.

Hier staat tekst

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Lijkt me dat de blacklights niet geweldig z'n licht verdelen. Als het storend blijft dan zou ik er mee terug gaan

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• astute
Ik zou dit dus als een defect kunnen zien?

Pickle Rick!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:27

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik ben bang van wel ja :(

Hier staat tekst

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Gelijkmatige verdeling van de backlight mag je voor duurdere monitoren wel verwachten, zelfs van een merk als Belinea.

Alors.

Verwijderd

Sluit hem inderdaad maar eens aan op een andere pc..

en anders gewoon ermee terug gaan... dit is een serieus defect als ik het zo zie...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 10:07:
Sluit hem inderdaad maar eens aan op een andere pc..

en anders gewoon ermee terug gaan... dit is een serieus defect als ik het zo zie...
Mijn tft heeft hier ook last van. Ik heb verschillende monitoren van hetzelfde merk ook eens in de winkel bekeken (zwart achtergrond etc), maar daar was het zelfs niet meer op mijn eigen tft te zien. Het is dus wel zo dat het onder bepaalde omstandigheden (licht inval van buiten etc) erger is.

Ik heb wel voor een ander exemplaar gekozen. Iets minder vlekkerig, maar toch ook wel duidelijk zichtbare randen. Sommige merken of type tft's hebben dit dus gewoon.

Aansluiten op een andere pc heeft geen zin. Backlight is het probleem, niet de video kaart.

• QUILIX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Dit probleem heb ik ook bij mijn nieuwe E511S. De backlight
is erg duidelijk aan de onderkant van de monitor. Een compleet
zwart scherm krijg ik dus niet.

Een ander probleem die ik heb is dat de onderste 2 hoeken
van de monitor donkerder zijn. Of verkleurd.

[ Voor 26% gewijzigd door QUILIX op 21-10-2004 13:25 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:09

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Op mijn Iiyama AS4314UT-BK heb ik hier ook last van, maar niet storend. Bij zwart beeld zie je wat licht aan de boven -en onderkant. Alleen is het bij jou duidelijk wel storend aanwezig. Terugbrengen dus als je 't mij vraagt.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

ik heb zoiets ook weleens gehad door een storingsbron bij de monitor en zelfs bij de kabel. (een van mijn audio kabels hing over die monitorkabel heen) ik weet niet of dit het kan zijn maar misschien heb je er wat aan.

• astute
Bedankt voor jullie feedback, ik heb de monitor naar de winkel terug gebracht gister middag en ze ruilen hem om als dead on arival en moet dus wachten totdat ze een nieuw model binnen hebben. In hetzelfde type wat daar in de winkel stond was het probleem er niet. Ze hebben hem btw wel helemaal in het magazijn getest want in de showroom naast het raam was het niet duidelijk zichtbaar. Naja, nu hopen dat snel de vervanging binnen komt.

Verder, waarom de minachting over: Belinea ?

Pickle Rick!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:57
belinea vind ikzelf wel een goed merk dat wel tegen andere merken zoals samsung , llyama kan concurreren . Ikzelf heb ook een 19"109020 tft die me goed bevalt en bijna identiek is als de samsung 193T
Pagina: 1