Toon posts:

[JAVA] schijfcontrole

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik gebruik weleens JAVA om spelletjes te spelen en sommige websites te bezoeken. Ik gebruikte ongeveer 3 maanden geleden ook de java based bittorrent client Azureus, op een doodsnormale dag kreeg ik echter een paar pop-ups rechtsonder in m'n scherm met java-errors, ik rebootte mijn PC en ik kreeg een melding van schijfcontrole, toen ik later weer in windows keek had de schijfcontrole mijn hele D schijf leeggehaald (160 GB aan data), gelukkig zat in toen op een LAN en heb ik het meeste nog terug kunnen halen van anderen.

Sindsdien heb ik nooit meer Azureus gebruikt, en ook geen JAVA errors gehad, tot vanochtend: er stond opeens een error log op mijn bureaublad, ik rebootte mijn PC weer en kreeg weer een melding dat er schijfcontrole moest worden uitgevoerd (dit keer op C schijf), met mijn vorige ervaring in het achterhoofd heb ik snel op een toets gedrukt zodat hij werd afgebroken.
Toen heb ik enigszins in paniek alles wat met java te maken had van mijn computer afgegooid, in de veronderstelling dat ik die melding ook niet meer zou krijgen, nog een keer geprobeerd, en toch kreeg ik dezelfde melding van schijfcontrole.

Het gaat om Java Runtime 1.4.2_05
Ik heb de error log even geupoad: http://www.muzic.nl/uploads/hs_err_pid2560.log
Ik draai Windows XP Pro NL
Verder kom ik vaak op www.redsox.com , een site die veel gebruik maakt van JAVA, misschien dat ik daar errors van zou kunnen krijgen?
JAVA uninstalleren werkte dus niet (misschien ook wel, maar ik doe liever die schijfcontrole niet voor het geval dat ik weer van alles kwijt ben)
Virusscan heb ik ook gedaan maar geen resultaat

Dit is de eerste keer dat ik hier een topic open, ik heb wel gezocht hier en op google maar heb niks kunnen vinden, ook op de website van java kan ik er zo niets over vinden.
Ik hoop dat ik hem in het goeie subforum heb gepost, en dat de titel een beetje goed is..kon zo niet iets beters verzinnen

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:16
Sowieso is er een nieuwe JRE (1.4.2_06), dus probeer die eens. Daarnaast is het misschien een idee om je drivers van je videokaart en DirectX geheel bij te werken.

Verwijderd

Topicstarter
Jelmer schreef op 20 oktober 2004 @ 23:40:
Sowieso is er een nieuwe JRE (1.4.2_06), dus probeer die eens. Daarnaast is het misschien een idee om je drivers van je videokaart en DirectX geheel bij te werken.
als ik het probeer te download op java.com krijg ik nog steeds 1.4.2_05..?

• Jelmer
Pak je m van java.sun.com

Verwijderd

Misschien overbodig om te zeggen, maar J2SE 5.0 is ook alweer een paar weken uit.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ehm, java heeft geen flikker te maken met je probleem. Java apps draaien in een zgn. sandbox wat inhoudt dat ze praktisch niets kunnen buiten de java virtual machine. En die JVM is gewoon een normaal programma zoals firefox dat ook is.

Je zult de oorzaak van je probleem ergens anders moeten zoeken. Bovendien, chkdisk haalt echt geen files weg.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Jelmer
CyBeR, mag jij gaan uitleggen waarom er 6 jaar geleden op de HvU een Java programma was welke een pc kon laten crashen. Leuk voor op terminal server farms waar je als user in kan loggen, applicatie had ook alleen een grote rode knop: The Red Button. Inloggen, knop drukken, poef.. server dood -> op naar de volgende server.

En als de native code ervoor zorgt dat de pc onderuitgaat tijdens veel schrijfacties (wat zeker niet ondenkbaar is met Azeurus), tjsa dan kan je FS er een keer mee ophouden

[ Voor 9% gewijzigd door Jelmer op 21-10-2004 00:08 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Jelmer schreef op 21 oktober 2004 @ 00:08:
CyBeR, mag jij gaan uitleggen waarom er 6 jaar geleden op de HvU een Java programma was welke een pc kon laten crashen. Leuk voor op terminal server farms waar je als user in kan loggen, applicatie had ook alleen een grote rode knop: The Red Button. Inloggen, knop drukken, poef.. server dood -> op naar de volgende server.
Klinkt als een app die een bug in de JVM exploitte welke weer het brakke OS over de zeik hielp. (In een fatsoenlijk OS kan een userland app geen kernelspace code beinvloeden en dus de kernel niet laten crashen.) Anyway dit was 6 jaar geleden, absoluut niet meer van toepassing dus.
En als de native code ervoor zorgt dat de pc onderuitgaat tijdens veel schrijfacties (wat zeker niet ondenkbaar is met Azeurus), tjsa dan kan je FS er een keer mee ophouden
Dan had je een betere pc moeten kopen. De gemiddelde pc kan namelijk zoveel I/O aan als je er tegenaan kunt gooien en zal er hoogstens langzamer van worden. En /mocht/ je pc dan eens onderuit gaan tijdens een schrijfactie (kan gebeuren, hoeft niet gerelateerd te zijn) dan zijn alle moderne filesystems journalling en is er dus eigenlijk alsnog geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 21-10-2004 00:15 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1