Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Vodafone abonnement verlagen

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb +_ 3 maart 2003 een 2 jarig abonnement afgesloten bij vodafone. Per maand ben ik ongeveer €64 kwijt... gezien ik ook een live abonnement heb + verzekering voor de telefoon is dit tesamen een dure grap. Nou bel ik laatst naar de helpdesk van hun om te vragen of er enige mogelijkheid is tot het opzeggen of verlagen van het abonnement. Het antwoord was dat dat niet mogelijk was... echter kon het live abonnement wel een abonnementsvorm lager + de sms bundel... Samen zou dat al aanzienelijk schelen zei die meneer... wel €5 :) hahaha...

Helaas ben ik er via de got search dus telaat achter gekomen dat je je abonnement bij prijsverschillen die de klant's abonnement negatief beinvloeden binnen 3 maanden kan opzeggen... In de loopt van het afgelopen jaar is dat wel 2 keer al gebeurd geloof ik :(

Mijn exacte abonnements gegevens zijn:

Vodafone 240 €29.41
Live! €15 €12.60
sms voorraad 50 €5.04
Vodafone garantieplan €5.33

Totaal: €52.38 (ex btw)

Is er misschien iemand die in de zelfde positie heeft gezeten en mij kan adviseren of er nog meer te veranderen valt? Of is dit simpelweg niet mogelijk?

Helaas ben ik ook al niet te spreken over de helpdesk... mensen zijn onvriendelijk en ze geven niet echt de indruk hun klanten te willen houden.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 18:59
Volgens mij kun je na 6 maanden je abbo te hebben gehad 1 stapje terug en dat zou dus van 240 naar 180 ofzo zijn.

Van de rest weet ik niet als je dat ook gelijk tijdig kunt verlagen, maar dit zou ik gewoon vragen bij een van de winkels en niet aan de helpdesk :)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:26

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik zou je aanraden het nog zo'n viereneenhalve maand uit te zingen (wel op tijd opzeggen), het loont nu eigenlijk niet meer om er nu nog werk van te maken. Gebruik de tussentijd goed om te kijken wat je werkelijk wilt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Zou dat werken denk je?

Maarja ik heb toch echt getekend voor een 240 contract... en vodafone kennende... waarom zouden ze mijn abonnement in dat geval verlagen als ik dat wil :) hun kennende doen ze dat echt niet :)

Maar het is iniedergeval het proberen waard!

Ik zal ook eens even kijken op mijn faktuur wanneer de laatste tariefswijziging van toepassing is geweest.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 18:59
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 23:37:
Zou dat werken denk je?

Maarja ik heb toch echt getekend voor een 240 contract... en vodafone kennende... waarom zouden ze mijn abonnement in dat geval verlagen als ik dat wil :) hun kennende doen ze dat echt niet :)

Maar het is iniedergeval het proberen waard!

Ik zal ook eens even kijken op mijn faktuur wanneer de laatste tariefswijziging van toepassing is geweest.
Moet je even in je voorwaarden kijken, daar staat als het goed is in dat je 1 malig het abbo mag wijzigen naar beneden, maar dan ook maar 1 stapje.

Dus even de voorwaarden erbij pakken en daar staat het als het goed is in.

Verwijderd

Topicstarter
Das een goeie tip Thundreq...

Dat ga ik eens even uitpluizen... ik vind vodafone echt klanten naaiers...

Misschien moet ik ook maar even mijn mobiel perongeluk met het schermpje op een stuk metaal laten vallen... krijg ik er iniedergeval een nieuwe voor terug :) Het huidige toestel is namelijk een van de eerste met een fotocamera erin en hij is echt K*t :)

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:41

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Je kan al je bundels verlagen met maximaal 1 stap. Omdat je nog onder de oude voorwaarden valt kan dit. Het moet op dit moment wel schriftelijk (kan je het beste naar een City Point gaan, die faxen het meteen naar het juiste nummer) maar dan behandelen ze hem snel en sta je bij alles (naar wens lmd) lager en betaal je minder abonnementsgeld. Heeft verder geen consequenties op je abo.

Succes ermee

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:34

Neophyte

it's back....

Xandalf schreef op 21 oktober 2004 @ 13:59:
... Omdat je nog onder de oude voorwaarden valt kan dit...
Enig idee per wanneer die voorwaarden veranderd zijn?

Senri no michi mo ippo kara

Verwijderd

Xandalf schreef op 21 oktober 2004 @ 13:59:
Je kan al je bundels verlagen met maximaal 1 stap. Omdat je nog onder de oude voorwaarden valt kan dit. Het moet op dit moment wel schriftelijk (kan je het beste naar een City Point gaan, die faxen het meteen naar het juiste nummer) maar dan behandelen ze hem snel en sta je bij alles (naar wens lmd) lager en betaal je minder abonnementsgeld. Heeft verder geen consequenties op je abo.

Succes ermee
Sinds wanneer moet dit schriftelijk dan? Ik heb hier namelijk 1,5 maand geleden nog over gebeld en toen zeiden ze dat ik terug moest bellen als ik mijn abo 4 maanden had en dat is over een dag of 5 à 6. Ik zou dan telefonisch kunnen verhogen of verlagen. (Als ik niet naar de nieuwe tarieven kan zonder abo-verlenging, dan wordt het dus verlagen naar een 60 zonder SMS-bundel en een andere provider erbij nemen. Als dat wel kan, dan verhoog ik hem naar een nieuwe 200. Heb nu 120 met SMS25.)
Neophyte schreef op 21 oktober 2004 @ 14:03:
[...]

Dat is al best lang geleden. Meest recente "wijziging" was namelijk geen echte wijziging, dus kon je niet opzeggen. Voor bestaande klanten veranderde er niets.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
BazzH...

Ik denk dat je de volgende keer dat je belt toch te horen krijgt dat je het schriftelijk moet doen. bij vodafone doen ze er namelijk alles aan om het de klant zo moeilijk mogelijk te maken...

verhogen kan waarschijnlijk wel telefonisch :) offcourse...
maar verlagen moet schriftelijk denk ik.

Ik ga een dezer dagen denk ik inderdaad even langs bij een citypoint...

Helaas vergoed mijn verzekering voor de telefoon geen schade van buitenaf... dus laten vallen werkt niet... ook niet in het water want ze vergoeden geen enkele schade die voort vloeit uit vocht of water.... :(

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:09

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 20:00:
Helaas vergoed mijn verzekering voor de telefoon geen schade van buitenaf... dus laten vallen werkt niet... ook niet in het water want ze vergoeden geen enkele schade die voort vloeit uit vocht of water.... :(
Als je een verzekering via Vodafone zelf hebt (ff checke, ja dus € 5,33 p/m) worden vrij veel vormen van schade tegenwoordig vergoed. Ik het het meerdere malen meegemaakt dat gevallen/nat geworden toestellen gerepareerd worden danwel vervangen (indien ze BER zijn).
Bedoeling is overigens dat je eerst met hun verzekeringspartner (Marsh) belt voordat je je toestel evt. aanbiedt in de cp ter reparatie...

suc6

[ Voor 1% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 22-10-2004 08:35 . Reden: typo ]

An Explanation of l33t Speak

• ankhie

ankhie

Neophyte schreef op 21 oktober 2004 @ 14:03:
[...]

Voorwaarden zijn voor oude abonnees niet gewijzigd. De nieuwe abonnees kunnen geen stap meer omlaag doen. Staat in de AV die tegelijkertijd met de prijsverlagingen van augustus (meen ik) is gekomen.

Wat betreft de waterschade en valschade.
Voor zover ik weet wordt valschade wel vergoed en bij vocht moet je geluk hebben bij Marsh. Soms wel meestal niet.

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

Yep... vroegtijdig opzeggen kan dus niet helaas, maar 1 stap omlaag met je bundel wel... houd er dan echter wel rekening mee dat minuten buiten de bundel erg duur zijn !

Verwijderd

Topicstarter
Beetje late reactie:

In de papieren van mijn verzekerings polis staat wel duidelijk dat vocht/waterschade niet wordt vergoed net zoals schade van buitenaf... :( tenzij dat blaadje oudated is... zou best kunnen dat er in de tussentijd alweer wijzigingen zijn geweest i.v.m. de verzekerings polis...

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-11 10:35

El Martino

Zo niet, dan toch.

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 20:00:
BazzH...

Ik denk dat je de volgende keer dat je belt toch te horen krijgt dat je het schriftelijk moet doen. bij vodafone doen ze er namelijk alles aan om het de klant zo moeilijk mogelijk te maken...

verhogen kan waarschijnlijk wel telefonisch :) offcourse...
maar verlagen moet schriftelijk denk ik.
Nope. Ik wilde in mijn lunch even langs een Citypoint gaan, maar heb net toch maar even de klantenservice gebeld. De verlaging was binnen een minuut geregeld! :*)

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• Mbyte
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 17:09
Voorwaarden zijn voor oude abonnees niet gewijzigd. De nieuwe abonnees kunnen geen stap meer omlaag doen. Staat in de AV die tegelijkertijd met de prijsverlagingen van augustus (meen ik) is gekomen.

Wat betreft de waterschade en valschade.
Voor zover ik weet wordt valschade wel vergoed en bij vocht moet je geluk hebben bij Marsh. Soms wel meestal niet.
Ik heb 3 weken geleden een 150 abo afgesloten, twee vodafone medewerkers van verschillenden filialen mij hebben verteld dat ik na 4 maanden een stap lager kan gaan. Dus ik weet niet waar je die info vandaan hebt?

iRacing Profiel

Verwijderd

Viperoni schreef op 27 oktober 2004 @ 13:58:
[...]

Ik heb 3 weken geleden een 150 abo afgesloten, twee vodafone medewerkers van verschillenden filialen mij hebben verteld dat ik na 4 maanden een stap lager kan gaan. Dus ik weet niet waar je die info vandaan hebt?
Staat gewoon in de AVC van Vodafone. Als je die gelezen had, had je kunnen zien dat die medewerkers dus geen gelijk hebben.

• ankhie

ankhie

Aangezien ik zelf ook part-time in een CityPoint werk durf ik je dat toch wel te garanderen ;)
Met de nieuwe abo structuur kan je niet meer omlaag in je bundel. Kon alleen met de oude abo's.

Verwijderd

Net nog eens naar de KS van Vodafone gebeld, omdat ik mijn Voda120 wilde laten verhogen naar een Voda200, van oude voorwaarden naar nieuwe voorwaarden dus.

In tegenstelling tot de vorige keer dat ik belde, kon het nu ineens weer niet zonder verlengen. (Ik ga het de komende tijd dus nog maar een paar keer proberen, het blijkt dus erg af te hangen van welke persoon je aan de lijn krijgt.)

Maar ik kon wel verhogen naar een Voda180 of Voda240 volgens de medewerkster. Jah, daaaaag 8)7 !!!

Toen zei ik dus: "Doe hem dan maar omlaag naar een Voda60 en schrap de SMS-bundel maar." Volgens dat vrouwtje kon dat pas, als ik mijn abo 4 maanden heb. Aangezien ik mijn abo op 27 juni geactiveerd heb (27-6 dus), ging ik ervanuit dat ik het abo dan op 27 oktober (27-10 dus) 4 maanden zou hebben. Vandaar dat ik dus vandaag (28-10) even belde om het allemaal te regelen. Dat klopte toch niet helemaal volgens Vodafone. Volgens Vodafone zou dit logischerwijs op 18 december zijn. :? :? :?

Maandag nog een keer proberen dus. Mogen ze meteen even uitleggen via welke ingewikkelde formule Vodafone uitrekent wanneer je je abo 4 maanden hebt.

• ankhie

ankhie

Heb je gratis maanden gehad? Zo ja hoveel ?
Tel deze gratis maanden op bij de 4 maanden die Vodafone zegt en je hebt de datum wanneer je omlaag mag.
Gratis maanden (of maanden met korting) worden niet gerekend bij de 4 maanden die je nodig hebt om te verlagen. Waarschijnlijk had je de eerste 2 maanden gratis en kom je daardoor in december uit.

Of het logisch is of niet laat ik aan jou over, maar zo werkt het nou eenmaal ;)

Verwijderd

Xandalf schreef op 28 oktober 2004 @ 23:53:
Heb je gratis maanden gehad? Zo ja hoveel ?
Tel deze gratis maanden op bij de 4 maanden die Vodafone zegt en je hebt de datum wanneer je omlaag mag.
Gratis maanden (of maanden met korting) worden niet gerekend bij de 4 maanden die je nodig hebt om te verlagen. Waarschijnlijk had je de eerste 2 maanden gratis en kom je daardoor in december uit.

Of het logisch is of niet laat ik aan jou over, maar zo werkt het nou eenmaal ;)
Dat zou kunnen ja. Zal ik zo eens even controleren op internetbankieren. Ik vraag me dan alleen af, waarom ze zoiets dan gewoon niet even uit kunnen leggen als je naar die Klantenservice belt. Als jij het in een paar regeltjes tekst duidelijk kan maken, dan moet zo'n miep aan de telefoon dat toch ook kunnen?

Het zit dus zo:

Ik heb mijn abo op 27-06 geactiveerd. Vodafone heeft voor de eerste 4 of 5 dagen een losse rekening gestuurd. Dat bedrag (5 euro en een beetje) is op 27-07 afgeschreven. Daarna is op 27-08 en 28-09 gewoon het normale tarief afgeschreven (resp. 31 euro en een beetje en 35 euro en een beetje). Op 26-10 is de meest recente rekening afgeschreven (62 euro en een beetje, met dank aan vriendin). Voor zover ik weet, heb ik geen korting gehad dus.

Ga maandag dus zeker weer bellen. Ik wil in ieder geval exact weten hoe dit zit.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 09:00 ]

• ankhie

ankhie

Als je geen korting hebt gehad dan is het gewoon 26/10 dat je zou moeten kunnen verlagen. Het is onzin als ze zeggen dat het pas in december kan als je geen gratis maanden hebt gehad. Aangezien 6 + 4 = 10 en oktober toevallig ook 10 is mis ik zelf inderdaad ook de link waarom juni + 4 december is.
Zou nog eens bellen jah, lijkt me handig.
Post als je wil ook even het resultaat, ben wel benieuwd wat de reden ervoor is.
Succes!

edit : Vodafone klantenservice is 24/7 bereikbaar dus je hoeft niet te wachten op maandag ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ankhie op 29-10-2004 10:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ach ja jongens...

Ik ben een levende reclame baak van orange...

Zit ook al 6 jaar bij orange/dutchtone... nooit klachten over ze gehad en ze hebben duidelijk de beste helpdesk... nog noooit klachten over hun gehad... de mensen zijn altijd vriendelijk en zijn altijd bereid je in JOU voordeel te helpen... elk jaar als mijn abo afloopt zeg ik... "jongens mijn abo wil ik verlengen en ik wens de nieuwe sony ericsson telefoon erbij te krijgen" en 2 dagen later krijg ik hem in de brievenbus/aan de deur... met een contracts verlaging terwijl ik te laat was om mijn nieuwe contract te beeindigen/veranderen (maar heb dit keer dan wel voor een 2 jaars contract orange 20 gekozen anders kreeg ik de telefoon niet helemaal gratis.) :)

zo zie je maar... orange is top :)

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
beetje jammer dat dit topic over vodafone gaat |:(

Verwijderd

Heeft iemand toevalig al een idee wa de UMTS tarieven (voor telefoon dus) via Vodafone zullen gaan worden?

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 21:18:
Heeft iemand toevalig al een idee wa de UMTS tarieven (voor telefoon dus) via Vodafone zullen gaan worden?
Dat wil ik nou ook eens weten!!
Want het is inmiddels al 1 november geweest. De promotie van 10Euro Live Umts tegoed is afgelopen, die liep tot 31 oktober. Wat moeten we nu betalen voor videocall en voor data overdracht zonder een bundel?
Pagina: 1