Toon posts:

Comp blijft hange na installatie ander moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een een nieuw moederbord + CPU + geheugen gekocht voor mijn computer (2e hands).

Het is een Albatron PX865PE Lite met een Celeron 800 Mhz proc en 192 MB geheugen. Daarna mijn HD geformateerd en winxp pro sp 2 geinstalleerd.
Maar de comp blijft de hele tijd hange als hij in windows komt, het verschilt maar binnen 5 minuten is hij al blijven hangen. Bij de installatie doet hij het goed, heb windows al opnieuw geinstalleerd maar werkt nog niet.

Ik heb al met ander geheugen en Harde Schijf geprobeerd.
En de cd-rom, alle kaarten (bijhalve video kaart die hij trouwens dubbel herkent, 1x als S3 en 1x als standaard microsoft) en floppy eraf gehad.
Maar nog blijft hij hangen.

Wat kan ik nog meer proberen ? Is het moederbord kapot en hoe kan ik dit zien ?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je zou je drivers eens kunnen checken. Als er daar een onstabiele tussen zit, tja... Probeer eens voor alles de recentste drivers te installeren

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
dat zou k wel willen, maar lukt nie binnen 5 minuten, want dan is hij al blijven hangen :(

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Als je de pc opstart in veilige modus..
Blijft hij dan ook hangen? zonee dan is het waarschijnlijk een driver probleem.

En waarschijnlijk blijft hij niet hangen dus voldoende tijd om nieuwe drivers te installeren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

en verder trouwens:

PMG Beleid

Binnen 5 minuten kun je zeer zeker drivers controleren- maar belangrijker nog, ik mis volle specs en BIOS instellingen. De combinatie die je hier geeft kan hoegenaamd niet- de PX865PE is een So478 moederbord en een Celeron 800 is een So370 CPU, verder klinkt het verdacht als een chipset (i865PE) en VGA driver (S3? je zegt niet welke kaart je hebt)

Kortom, neem dus die troubleshooter door, er staat behoorlijk wat in dat je nog kunt proberen. en als je er niet uitkomt, geef dan volle specs hier, inclusief driver versies (als je net geinstalleerd hebt, heb je ook net drivers geinstalleerd, dus kun je dat ook zonder na te zoeken melden)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.