grootte van AVI

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-03 09:43
hey

ik wil straks de TMF yearmix 2k opnemen ;) ;) met mn tv kaart alleen die neemt op in avi.. weet iemand of ik een uur video doorkom met 9gig vrij op me hd? compressen doe ik later wel

ik heb zo'n pctv rave kaartje en die mix duurt een uur

dit moet ik even weten omdat ik hem door mijn moeder uit laat zetten, ik ben er niet en moet niet hebben dat mijn schijf vol zit:P

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op een Athlon 700 kan ik gewoon live DivX opnemen (en dan later geluid mp3en), op 15 fps en 1/2 beeldgrootte is het dan ongeveer een gigabyte/uur dacht ik.

VirtualDub

• jep
ja maar dit kreng neemt geen Divx ;-) op he.. gewoon dood normale avi shit

maakt het trouwens uit of ik het windowtje mini/maximaliseer?

• Bigs
  • Niet online
Daarom moet je VirtualDub gebruiken :) Die standaard programma's van PCTV nemen inderdaad nogal vrij grote bestanden op.
Ik denk dat het programma iets meer cpu tijf krijgt als hij op de voorgrond staat.

Verwijderd

Bij www.download.com kan je WINVCR downloaden, deze kent maar een 10 min opname limiet. Bij dit mag niet kan je daar weer een patch (dit heten cracks, en mogen niet op GoT staan) voor vinden.
Dan kan je (eventueel geprogrammeerd) live MPG1, MPG2 of ASF opnemen

Verwijderd

ik heb een studio pctv en die loopt na 10minuuten fast met opnemen duz

• RuNnaH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
9GB is geen probleem.
Uitgaand van het feit dat je 320x240 zult capturen, Intel Indeo 5 compressie, Geluid 44100Hz 16 bit, zul je ongeveer 1,1GB verbruiken voor ~23 minuten.
Je kunt AVI_IO downloaden, waarmee je ook automatisch kunt opnemen.

• jep
dat winvcr is ook raar, werkt raar kwa kanalen ofzo.. ik zie geen kloot.. alleen 2 duitse zenders na lang kloten

hoe werkt die crap? :)

Verwijderd

Wat schijfruimte betreft red je een uur capturen wel, maar hou er rekening mee dat de maximale bestandsgrootte van een AVI 2 Gb is. Zorg er dus voor dat je een proggie hebt dat automatisch aan een nieuw bestand begint als de 2 Gb grens bereikt is.

• Bigs
  • Niet online
- Create AVI2 (OpenDML) files to break the AVI 2GB barrier and multiple files to break the FAT32 4GB limit
Ik zeg niet van welk programma dat is ;)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38

Jag

Rht, geen cracks, of je zult nooit meer dan 120 posts halen.

Jag

• Grrrrrene
  • Niet online
Hmm, hier heb ik idd ook wat aan, ik had dit alleen niet gevonden met de search... Sorry...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Klopt t dat met t progje "pctv vision" van m'n tv kaart de kwaliteit v/d gecaptured-de video een stuk minder van kwaliteit is dan "het origineel"/de uitzending ???????

Verwijderd

Kan je de divx dan op inet zetten, zodat we er allemaal van kunnen genieten?!?

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 22:25 schreef voxell het volgende:
Kan je de divx dan op inet zetten, zodat we er allemaal van kunnen genieten?!?
Owh nee dat mag niet sorry....

• jep
mwah ze zenden het toch zo uit.. :+
Pagina: 1