[iTunes] Cd info verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:41
Situatie: ik stop een cd in de lade, iTunes opent, vraagt welke cd het is, ik zie 2 opties, beiden zijn de goede cd, dus klik een willekeurige aan, hij opent hem netjes, vervolgens zie ik bij artiesten allemaal Various staan. das vervelend, dus of ik had de andere cd moeten kiezen, of ik ben gewoon een vinkje vergeten bij het klikken (tag&rename gebruikt geloof ik een soortgelijke methode).
Maargoed nu wil ik dus die info veranderen, maar dat gaat dus niet, ik krijg dat selectie menu niet meer tevoorschijn, hij onthoud nu welke cd het was (normaal is dat idd erg handig)
Nu is mijn vraag, hoe kan ik iTunes op dit punr "resetten" zodat ik weer met een schone lei begin op dit punt.

edit nu een andere cd, geen keuze, en toch zegt ie bij iedere artiest Various, ipv dat de artiest er staat, is dat een bekend verschijnsel?

[ Voor 11% gewijzigd door Maverick op 20-10-2004 23:33 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:09
Mischien dat in de CDDB waar iTunes gegevens vandaan haalt de CD 2x (of niet goed) staat?

iig kan je met een cd van 1 artiest even alle namen selecteren en appeltje-I (of ctrl-I) om alle tracks tegelijk te wijzigen, maar dat is natuurlijk symptoombestrijding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
NomoDigger schreef op 21 oktober 2004 @ 00:00:
Mischien dat in de CDDB waar iTunes gegevens vandaan haalt de CD 2x (of niet goed) staat?
Lijkt me stug dat ie de artiesten van net die 2 cd's niet kan vinden nietwaar?
iig kan je met een cd van 1 artiest even alle namen selecteren en appeltje-I (of ctrl-I) om alle tracks tegelijk te wijzigen, maar dat is natuurlijk symptoombestrijding.
Dan nog zal ik alle artiesten met de hand in moeten vullen, iets dat ik niet echt van plan ben. (heb nogal was cd's liggen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:09
bij mij gaat het eerlijk gezegd altijd gewoon goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Moet wel zeggen dat ik CDDB niet meer gebruik, wat een verschrikkelijke berg typefouten zitten daar in. Dat is ook wel een logisch gevolg van het hele systeem dat mensen ook CD's kunnen toevoegen maar toch. Dan was AMG of is Amazon bv een betere manier om makkelijk te taggen voor mijn gevoel. Dit overigens als globale tip.

Wat Windows XP en iTunes ongetwijfeld ook doen is op het moment dat je eenmaal aan hebt gegeven dat een CD een bepaalde CD is deze in een lijst gefrut worden. Dat wordt volgens mij gewoon lokaal (onder XP in elk geval) in database-achtig iets opgeslagen. Mocht het gewoon een XML ding zijn ofzo (weet het niet bij iTunes omdat ik nooit audio-cd's in mijn PB frut, dan zou je dat misschien even kunnen editten.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder de rechtermuisknop zit toch ook de optie om opnieuw CDDB te laten zoeken? Dus alle nummers selecteren en dan bij een van de rechtermuis opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Oh? Ik kan em niet vinden onder me rechtermuisknop hoor, en zoveel staat daar niet onder :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
OzBoz schreef op 21 oktober 2004 @ 00:57:
Moet wel zeggen dat ik CDDB niet meer gebruik, wat een verschrikkelijke berg typefouten zitten daar in. Dat is ook wel een logisch gevolg van het hele systeem dat mensen ook CD's kunnen toevoegen maar toch. Dan was AMG of is Amazon bv een betere manier om makkelijk te taggen voor mijn gevoel. Dit overigens als globale tip.

Wat Windows XP en iTunes ongetwijfeld ook doen is op het moment dat je eenmaal aan hebt gegeven dat een CD een bepaalde CD is deze in een lijst gefrut worden. Dat wordt volgens mij gewoon lokaal (onder XP in elk geval) in database-achtig iets opgeslagen. Mocht het gewoon een XML ding zijn ofzo (weet het niet bij iTunes omdat ik nooit audio-cd's in mijn PB frut, dan zou je dat misschien even kunnen editten.
Je Library wordt in ieder geval als Library.xml in je iTunes-music map opgeslagen (niet Program Files/iTunes). Daar zou het dus in kunnen staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Maverick schreef op 20 oktober 2004 @ 22:59:
edit nu een andere cd, geen keuze, en toch zegt ie bij iedere artiest Various, ipv dat de artiest er staat, is dat een bekend verschijnsel?
Over die keuze, dan staat er een CD 2x in hun libary denk ik.
Toen ik The Wall van Pink Floyd ging overzetten kon ik ook kiezen tussen Pink Floyd - The Wall en Pink Floyd - The Wall (CD 1) bij CD 2 kon ik weer niet kiezen.
Pagina: 1