Toon posts:

Videokaart MX440 Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een videokaart geforce mx440 64mb tv out dus ik wil lekker gamen er mee. Ik start een spel op waarbij deze kaart geadviseerd word met nog een paar kaarten ik wil spelen komen er allemaal storingen door het beeld alsof de kaart kapot is.

Kan het liggen aan mijn mischien wat verouderde moederbord Mijn moederbord is een Elitegroup sis 730 CPU.
Ik heb al de nieuwste drivers van nvidia geprobeerd helpt niet.

ik heb alle nieuwste drivers al in het spel zijn er storingen en mijn beeldscherm word roodkleurig en allemaal storingen in het beeld waardoor ik niet goed kan spelen.

ik heb het bij alle spellen waar een beetje veel mb's wordt gevraagd bij pro evolution soccer 3 bij Halo bij Rise of nations maar bij Championship manager niet.

Ik heb hem bij mijn broertje zijn pc getest en daar werkt hij prima ik heb een verouderde monitor kan het daar aan liggen ?

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 14:36
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 22:47:
Ik heb een videokaart geforce mx440 64mb tv out dus ik wil lekker gamen er mee. Ik start een spel op waarbij deze kaart geadviseerd word met nog een paar kaarten ik wil spelen komen er allemaal storingen door het beeld alsof de kaart kapot is.

Kan het liggen aan mijn mischien wat verouderde moederbord Mijn moederbord is een Elitegroup sis 730 CPU.
Ik heb al de nieuwste drivers van nvidia geprobeerd helpt niet.

ik heb alle nieuwste drivers al in het spel zijn er storingen en mijn beeldscherm word roodkleurig en allemaal storingen in het beeld waardoor ik niet goed kan spelen.

ik heb het bij alle spellen waar een beetje veel mb's wordt gevraagd bij pro evolution soccer 3 bij Halo bij Rise of nations maar bij Championship manager niet.

Ik heb hem bij mijn broertje zijn pc getest en daar werkt hij prima ik heb een verouderde monitor kan het daar aan liggen ?
die kaart is eigenlijk niet echt voor games bedoeld ;) . heb je een clean instal gedaan? kan zijn dat er mischien nog oude driver resten op staan

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het klinkt alsof er iets mis zou kunnen zijn met je videogeheugen. Dat de SiS 730S chipset niet de nieuwste is, maakt niet uit, oud meuk is evt traag, maar geeft niet zomaar artefacten.

Welk OS gebruik je? En welke chipset drivers voor de 730S?

Je zegt dat het bij je broertje wel goed deed, maar was dat op dezelfde resoluties in dezelfde spellen als in je eigen PC?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 20 oktober 2004 @ 23:37:
Het klinkt alsof er iets mis zou kunnen zijn met je videogeheugen. Dat de SiS 730S chipset niet de nieuwste is, maakt niet uit, oud meuk is evt traag, maar geeft niet zomaar artefacten.

Welk OS gebruik je? En welke chipset drivers voor de 730S?

Je zegt dat het bij je broertje wel goed deed, maar was dat op dezelfde resoluties in dezelfde spellen als in je eigen PC?
OS bedoel je daarmee windows ? (windows xp pro heb ik)bij mijn broertje was op dezelfde resoluties hij ging wel trager als normaal dat spel als ik alles op high zet maar geen storingen als ik alles laag deed bij graphics ging hij snel en ook geen storingen (bij mij in beide gevallen wel) dezelfde spellen. Ik heb voor zover ik weet geen drivers gedownload voor mijn moederbord denk dat windows xp dat automatisch gedaan heeft.

Kan het aan mijn koeling liggen ?
Bedankt voor jullie reacties :D

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 23:50:
[...]

Ik heb voor zover ik weet geen drivers gedownload voor mijn moederbord denk dat windows xp dat automatisch gedaan heeft.

Kan het aan mijn koeling liggen ?
Bedankt voor jullie reacties :D
Het KAN aan je koeling liggen, maar ik zou maar eerst naar www.sis.com gaan om die drivers voor de 730S te halen en bovendien in BIOS even eea controleren- probeer eens Fast Writes uit te zetten, dat soort dingen.

Wat voor moederbord heeft je broertje trouwens? Het kan bijvoorbeeld zijn dat zijn bord een AGP 1.0 (2X) slot heeft en je kaart op 2X dus wel werkt, maar op 4X (wat op jouw bord met AGP 2.0 slot wel kan) problemen geeft. Iig lijkt me dat als zelfde resolutie en game op dat ander bord geen problemen geeft het niet aan de kaart zelf ligt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 21 oktober 2004 @ 00:35:
[...]

Het KAN aan je koeling liggen, maar ik zou maar eerst naar www.sis.com gaan om die drivers voor de 730S te halen en bovendien in BIOS even eea controleren- probeer eens Fast Writes uit te zetten, dat soort dingen.

Wat voor moederbord heeft je broertje trouwens? Het kan bijvoorbeeld zijn dat zijn bord een AGP 1.0 (2X) slot heeft en je kaart op 2X dus wel werkt, maar op 4X (wat op jouw bord met AGP 2.0 slot wel kan) problemen geeft. Iig lijkt me dat als zelfde resolutie en game op dat ander bord geen problemen geeft het niet aan de kaart zelf ligt.
Ik heb de driver gevonden maar als ik hem wil installeren krijg ik deze melding http://img54.exs.cx/my.ph...mg54&image=naamloos62.jpg

In mijn bios fast writes waar kan ik dat vinden ik heb overal gekeken advanced setup etc kan het niet vinden.

Mijn broertje heeft een Asus A7N8X-X Motherboard 400 FSB Ready nforce2 400 Chipset dat is hem helemaal. Die was vrij nieuwe en duur.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 01:02 ]

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 14:36
probeer eens een bios update en een clean install

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die bios update downloaden ? en wat bedoel je met cleaninstall windows opnieuw installeren ?? Sorry ben een noob Maar bedankt voor jullie reacties echt bedankt !

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-08 13:33

wvdburgt

MacOS all the way baby!

clean install: windows cd er in> waneer de text: de computer van cd starte... op spatie rammen en je pc opnieuw installeren .
oftewel: alles er af alles er op. hoe je dat doet kun je denk ik wel opzoeken want het is helemaal niet zo moeilijk. bios flashen is behoorlijk riskant.ik zou als ik jouw was eventjes iemand anders vragen die er bij kan zijn als je het doet.
als het namelijk fout gaat ben je wel ver van huis.
met een asus moederbord kun je dit via windows doen. wat iets minder riskant is.
ik zou eerst eens opnieuw installeren dan pas je bios flashen.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl https://bestroadtrips.nl

Verwijderd

Topicstarter
lammmetak schreef op 21 oktober 2004 @ 12:00:
clean install: windows cd er in> waneer de text: de computer van cd starte... op spatie rammen en je pc opnieuw installeren .
oftewel: alles er af alles er op. hoe je dat doet kun je denk ik wel opzoeken want het is helemaal niet zo moeilijk. bios flashen is behoorlijk riskant.ik zou als ik jouw was eventjes iemand anders vragen die er bij kan zijn als je het doet.
als het namelijk fout gaat ben je wel ver van huis.
met een asus moederbord kun je dit via windows doen. wat iets minder riskant is.
ik zou eerst eens opnieuw installeren dan pas je bios flashen.
ik had mijn pc geformateerd en opnieuw geinstalleerd toen ik in het begin de kaart erin deed.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij mischien verder helpen AUB

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Je hebt dus Windows98 ? en je probeert XP drivers te installen :)? dat gaat idd niet goed :)

Anyway, als je deze install al een tijdje hebt, back dan ff alles op een andere partitie (als je die hebt) en install '98 of XP en zorg dat je van ALLES de laatste drivers/firmware/BIOS etc hebt

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 13:08:
Kan iemand mij mischien verder helpen AUB
Ik wil je graag helpen, wat is je vraag en wat heb je tot nu toe gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik die bios updates enzo downloaden hoe weet ik of ik de goeie heb ik heb trouwens windows xp pro.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je het merk weet van je moederboard, kan je naar de website ervan gaan, met het type moederboard kan je dan de specifieke BIOS downloaden. Ik geloof niet dat het merk en type wat jij noemt in de starpost de exacte naamgeving is...

Verwijderd

Topicstarter
ik wil me bios updaten heb het juiste bestand gedownload ik wil hem installeren krijg ik deze foutmelding

http://img64.exs.cx/img64/634/screen73.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 22:32 ]

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 09:25

Tom-my

w03iz0rz

bios updates draai je dmv een dos opstart flop (jaja tenzij je een moederboard hebt die dat in windows ondersteunt, aangezien hij zelf aangeeft dat nie te hebben :)).

Als je niet weet hoe je een bootdisk maakt, http://www.nu2.nu/

edit: als ik dat zo lees probeer je iets anders te doen dan bios updaten? lijkt met niet dat je daar een installshield bij krijgt? :?

[ Voor 24% gewijzigd door Tom-my op 23-10-2004 19:48 ]

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 19:18:
waar kan ik die bios updates enzo downloaden hoe weet ik of ik de goeie heb ik heb trouwens windows xp pro.
1-
Doe ons, én vooral je zelf een plezier en lees in de FAQ en op de Website van
Elitegroup eerst na hoe je een bios upgrade doorvoert voordat je verder gaat. (8>

2-
zoals al gesuggereerd : je agp instellingen kunnen niet goed staan,
check je bios instellingen en je vga instellingen in windows.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 19:53:
[...]

1-
Doe ons, én vooral je zelf een plezier en lees in de FAQ en op de Website van
Elitegroup eerst na hoe je een bios upgrade doorvoert voordat je verder gaat. (8>

2-
zoals al gesuggereerd : je agp instellingen kunnen niet goed staan,
check je bios instellingen en je vga instellingen in windows.
waar kan ik mijn vga instellingen wijzig ? want ik zie die niet ? bij nvidia property's kan je me aub verder helpen in mijn bios staat er niks van agp alleen bij plug and play kan ik kiezen tussen pci en agp on board

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 23:05:
[...]
waar kan ik mijn vga instellingen wijzig ? want ik zie die niet ? bij nvidia property's kan je me aub verder helpen in mijn bios staat er niks van agp alleen bij plug and play kan ik kiezen tussen pci en agp on board
je maakt het er ook niet makkelijker op :?

let op
1- je post om welk mobo het gaat, [i]elitegroup 730sis[i] zegt mij niet veel.
elitegroup maakt er een hele hoop en 730 sis is een veel voorkmende chip set

2- dan weten we ook welke bios d'rop zit en dat legt ook weer tikkie makkelijker uit

3- en met een beetje geluk valt dan ook te achterhalen - op afstand wat er instelbaar is en waar

4- het staat je natuurlijk ook vrij een link van het mobo te posten

enne ... met een 64 mx440 valt best wel te gamen hoor, zolang je in de bios [ jaja daar gaan we weer] de appenture sizes niet te hoog zet. (8>

Verwijderd

Topicstarter
Rare strepen of artifacts? probeer eens een grote ventilator (zoals een tafel ventilator tegen je videokaart te laten blazen terwijl je de spellen speelt.
Als je allemaal rare kleuren ziet terwijl je speelt probeer de ventilator vooral op de geheugen chips van je videokaart te blazen.

Als dat helpt: videokaart geheugen wordt te warm.

Bij het plaatje zie ik dat je verkeerde toewijzing hebt voor .exe bestanden, want bij mij kan ik setup wel laten opstarten. Geen idee hoe je het kunt herstellen, misschien moet je ff windows dan opnieuw installeren.

Bij de Bios pagina staat ook hoe je award flash ultilty kunt gebruiken en hoe je dus je BIOS kan flashen.

BIOS resetten = Stroom kabel van je kast eruit en de ronde batterij op je moederbord eruit halen of je kunt een kleine jumper overzetten, maar is priegelen soms.

[Offtopic]
Zelfs met een ping van 200ms had ik al snel je moederbord drivers opgezocht en ff gedownload (met 4kb/s ). De 3.0C kan het niet zijn omdat je een athlon 1700mhz hebt en Duron gaat tot 1400mhz (volgens mij).

[Edit]
Foutbericht in 3 sec opgezocht bij google: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;324767
Het is ook een veelvoorkomend probleem van Windows XP service Pack 2, weet ik dat ook weer, ben alle problemen + oplossingen aan het verzamelen voordat ik overga en handig om mensen te helpen.

p.s. Zoek veel en je vindt veel dingen, enigste probleem is tijd.......
Ventilator helpt niet.

Heb bios gereset (batterij eruit) helpt ook niet.

Ik kan de bios pagina niet vinden ? is dat van tweakers.net of van een andere site ?

http://img15.exs.cx/my.ph...g15&image=cd-naamloos.jpg
Pagina: 1