Toon posts:

Whoops het is de 710v en niet de 710T

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb na goede geluiden te heben gehoord van een collega ook een samsung 710V TFT monitor gekocht.
Maar eh wat zeg je nu... je had niet de 710V maar de 710T gekocht en de 710V is minder goed? Oh.. dat had je me niet verteld.

Goed wat ik graag wil weten of er een noemenswaardig verschil in beeldkwaliteit (2d) en 'gamebaarheid' bestaat tussen deze twee modellen. Ze lijken, als je op de Samsung website kijkt, behoorlijk veel op elkaar.

710V
http://www.samsung.com/nl...v.asp?page=Specifications

710T
http://www.samsung.com/nl...onitors/slimline/710t.asp

Iemand ervaringen mee?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Kijkhoek, contrastratio, helderheid... kan je toch aan de hand van die websites die je zelf geeft zien.

Verwijderd

Topicstarter
Dat begrijp ik, maar maakt het in de praktijk ook echt veel uit?

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 22:25:
Dat begrijp ik, maar maakt het in de praktijk ook echt veel uit?
Dat is natuurlijk subjectief; het is maar net hoeveel waarde je aan bepaalde punten hecht.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard is dit subjectief, dat is ook waar ik benieuwd naar ben. Hebben mensen nou echt last van die kijkhoek, of zijn vooral de mindere contrastratio en helderheid storend?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:26
Hahaha, tsjah.... die V is ook wel wat goedkoper als de T... :D

Zet ze even naast elkaar... dan zie je het! :P

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 18:44

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Kan me niet voorstellen dat iemand de V en de T naast elkaar heeft staan, dus afgezien van specs vergelijken denk ik dat je niet veel op schiet met dit topic :)

Ik zou zeggen vergelijk de specs als je dat leuk vindt, maar kijk vooral naar de monitor die nu voor je neus staat. Bevalt die? Zoja, dan zou ik als ik jou was mezelf vooral niet depressief maken met de wetenschap dat die andere een iets grotere kijkhoek heeft o.i.d. :Y)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwacht zelf dat die contrastratio en helderheid niet zo interresant is maar die kijkhoek kan wel eens aardig wat uitmaken of niet?

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Mjah, de verticale kijkhoek is wat kleiner bij de V (120gr) dan bij de T (160gr), dat ga je IMHO hooguit merken aan het feit dat iemand die naast / achter je staat het scherm niet of niet goed kan lezen. En de responstijd is 16ms ipv 12ms, oftewel je kunt circa 63fps ipv 83fps vloeiend weergeven.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• MariG
  • Laatst online: 30-07 13:40
real(B)art schreef op 20 oktober 2004 @ 22:58:
En de responstijd is 16ms ipv 12ms, oftewel je kunt circa 63fps ipv 83fps vloeiend weergeven.
Hoe weet je dat?

Is er een manier hoe je dit kunt berekenen?

Mijn volgende monitor wordt ook een TFT (17/19'') met 12ms.
Ik denk de 172X of de 710T of een 19'' :9

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel het idee, als ik recht voor het scherm zit, dat ik dan de onderste helft van het scherm scherper zie dan de bovenste helft van het scherm. Zodra ik dan mijn hoofd naar boven beweeg, (zodat ik weer schuin van boven kijk) zie ik het bovenste deel van het scherm ook weer scherp.
hmm wat wazig verhaal maar hoop dat het enigzins duidelijk is.
Is dit ook zo bij die monitor met kijkhoek van 160gr?

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Responstijd van 16ms betekent dat de pixels 16ms nodig hebben om van kleur te veranderen.
1 Seconde bestaat uit 1000 miliseconden, dus er gaan 1000ms / 16ms = 62,5 frames in 1 seconde.

[edit]
Lijkt mij genoeg, een film is meestal rond de 25fps en een game spelen op veel meer fps vind ik persoonlijk een vrij nutteloze bezigheid, aangezien je 25fps al als vloeiend beeld ervaart. Wat wel zou kunnen is dat iets wat snel over je scherm beweegt (dus in minder dan 16ms naar de volgende pixel beweegt) een vaag 'spoor' nalaat op je scherm, omdat de pixels niet snel genoeg reageren. Maar ik heb geen id of je daar veel last van gaat hebben met een responstijd van 12 danwel 16ms. Dat zul je proefondervindelijk vast moeten stellen.

[edit2]
Ik bedenk me net dat mijn vader volgens mij de 192T heeft, die heeft een responstijd van 25ms en ik heb dat nooit als een nadeel ervaren. Then again, ik heb nog nooit gegamed op mijn vader's PC, enkel films gekeken.

[edit3 ;)]
Wat betreft die kijkhoek, die is 120gr vertikaal en dat zou als je er recht voor zit op een afstand van minimaal 40cm, meer dan genoeg moeten zijn. Kantel desnoods het scherm een beetje omhoog / omlaag om proefondervindelijk vast te stellen hoe je het beeld het best ziet.

[ Voor 96% gewijzigd door real[B]art op 21-10-2004 00:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu lees ik op deze site weer dat de monitor maar een responstijd heeft van 25ms?
http://www.samsung.com/au...v.asp?page=Specifications

Wat is het nou eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:31
Ik zou toch zeggen dat ie 25ms is.
Het is het goedkoopste model van de serie, zo te zien.

Maar geheel duidelijk is het me niet.

Verwijderd

Topicstarter
Want als je hier kijkt: http://www.samsung.com/nl...v.asp?page=Specifications

Lijkt het toch weer 16ms te zijn?
Pagina: 1