[XP] backup terug zetten

Pagina: 1
Acties:

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17
Ik heb vandaag mn moeders pc helemaal ingericht, haar oude zit met alles gedeeld aan het netwerk. nadat ik alles geinstalleerd had heb ik met windows backup een gewone backup gemaakt van de hele c schijf.
echter vanavond ging mijn moeder zeuren dat ze haar mails en alles terug wilde, dus ik denk slim te wezen en gebruik windows xp "wizard bestanden en instellingen overzetten" en draai dit. echter nu heeft windows leuk alle schijven van de oude pc gekopieerd en dit allemaal op de nieuwe pc op de c schijf gezet. terug gaan naar een vorige windows state lukt niet omdat dan delen wel en delen niet worden gedaan. (persoonlijke instellingen worden niet terug gezet, maar die zijn wel met die wizard over gezet)

nu wil ik dus de hele c schijf weer vervangen door de backup die ik gemaakt heb, echter hoe dit te doen? ik ben er al achter dat ik eigenlijk een speciale backup had moeten maken, eentje met diskette ofzo met systeem instellingen. is er misschien toch een mogelijkheid waarmee ik de hele c schijf kan legen en daar de backup weer op kan zetten?

“An elephant is a mouse with an operating system”

• Remko_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 08:32

Remko_

[IRF]

gebruik eens norton ghost om eerst een backup te maken voor je aan de slag gaat dat werkt prima :) en volgensmij maakt die windows backup geen backup van alle files maar alleen specifieke mappen toch?

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17
ik heb een backup gemaakt van de c schijf, alle bestanden. dus niet een helemaal standaard iets.

ik wilde wel ghost gebruiken, maar mn ma had t er niet voor over (geld) en op minder legale wijze was het ook niet te verkrijgen.

maar er is dus geen manier om buite windows om te formateren en de backup terug te zetten? een dos backup terug zet programma ofzo? of met de windows cd?

“An elephant is a mouse with an operating system”

• Remko_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 08:32

Remko_

[IRF]

dat durf ik zo niet te zeggen vind die backup en restore functies van windows maar niks altijd maar hopen dat ze werken.....