Dringend hulp gezocht: Word document weg <--> Firefox

Pagina: 1
Acties:

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08 15:35
Beste mensen,

Ik heb een probleem. Vanavond moet ik een opdracht voor school inleveren. Bijna geheel klaar, opgeslagen, geupload naar onze gezamelijke online werkomgeving (ik werk er met iemand anders aan). Blijkt dat ik een oude versie geupload had. Ik natuurlijk verbaast!

Toen herinnerde ik me wat ik fout gedaan had: ik het het document (dat online stond) direct via Firefox geopend zonder eerst op mijn harde schijf opgeslagen te hebben. Daarna uren aan gewerkt en steeds opgeslagen (save knopje). Blijkbaar stond het bestand al die tijd in de cache van Firefox en daar heeft Word het steeds opgeslagen.

Mijn vraag: hoe kan ik het bestand weer terugvinden? Zou het nog ergens in de Firefox cache staan? Ik zie daar geen Word documenten in staan, alleen vreemde bestandsnamen zonder extentie.

De functie van laatste geopende documenten werkt niet in mijn Word, heeft het ook lang niet gedaan, geen idee hoe dat komt. Misschien omdat ik als documentlocatie D: gebruik in plaats van de standaard Mijn Documenten map.

Weten jullie waar ik het nog zou kunnen vinden? Bewaart Word nog ergens temp dingen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 4% gewijzigd door DeadMetal op 21-10-2004 13:08 ]

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Even snel gegoogled, staat hier misschien iets wat je kan gebruiken:
http://www.moztips.com/bb...x+cache+data+is+stored%3F

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• DeadMetal
Ik heb de Cache dir gevonden ja, maar daarin staan een .doc documenten, alleen 'vreemde' bestandsnamen zonder extentie.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:23
je kan proberen ze allemaal te renamen naar $bestandsnaam.doc en ze dan proberen te openen met word? :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• DeadMetal
Ik denk dat ik het maar moet opgeven en hard opnieuw moet gaan typen.
Ook nog een temp dir van Word gevonden, stond het bestand wel in, maar was ook niet volledig. Een aantal Firefox temp bestanden geopend, 1tje gevonden maar was alleen de voorpagina.

DeadMetal gaat weer typen!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 20:47
Je kan anders ook sorteren op laatst gewijzigd. Daarna open je ze in word en kijk je of je er wat mee kan. Succes ermee.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Ik dacht dat je steeds download naar de ingestelde downloadfolder met firefox?
Dit is de map die je vind onder Tools/Options/downloads en dan de knop "show folder".
Maar waarschijnlijk zie ik weer iets over het hoofd want als het zo simpel was had je het zelf al wel gevonden. ;) >:)
Veel succes iig. :)

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• DeadMetal
Nee, ik had Open gekozen in plaats van Save.

Thx voor succes wensen.

@Sjeik, had ik inderdaad geprobeerd, zonder resultaat helaas.

• DeadMetal
Uiteindelijk de opdracht toch nog op tijd ingeleverd, helaas een hoop opnieuw moeten schrijven.

Wat ik hiervan geleerd heb:
- Regelmatig opslaan, maar ook zeker weten waar het bestand opgeslagen is.
- Af en toe een backup van een bestand maken terwijl je er aan aan het werk bent.

Bedankt voor de suggesties allemaal.
Pagina: 1