|_____vakje______|
Verwijderd
shift-reload? kan zijn dat ie hem uit de cache haal...anders, erg vaag want elfs ie haalt toch echt de opgevraagde pagina van de server en gaat neit zelf een 404 bedenken hoor...
Nope.. werkt niet..
Ookal kies ik een andere url (die dus niet bestaat... bijvoorbeeld:
http://212.204.240.164/bestaat_echt_niet_123 )
Ik krijg iedere keer de "Kan de pagina niet vinden"-pagina die in IE (/windows) zit ingebakken.
Ookal kies ik een andere url (die dus niet bestaat... bijvoorbeeld:
http://212.204.240.164/bestaat_echt_niet_123 )
Ik krijg iedere keer de "Kan de pagina niet vinden"-pagina die in IE (/windows) zit ingebakken.
|_____vakje______|
Dat is die 'vriendelijke' foutmeldingen van IE ... Apache stuurt een 404 naar je browser, met daarna de webpagina, maar IE laat die standaard niet zien ... kan je in de opties uitzetten, 'Vriendelijke foutmeldingen' heet het geloof ik.
Peerke in action >:)
Modjes in action !!
"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2
Verwijderd
CyberSnooP: In .htaccess kan ik een ErrorDocument directive opnemen voor bijvoorbeeld een 404-error. Maar IE(4+) blijft stug volhouden en geeft zijn eigen pagina. In bv. Opera krijg ik wel mijn eigen error-pagina te zien.
Dat is een *kuch* feature *kuch* van IE, kan je vast instellen in een van de menu's.
Moet ik iets extra's toevoegen in .htaccess? Of moet ik het html-bestand wijzigen?
Als je scripting kan gebruiken kan je proberen je 404 pagina een header mee te geven met HTTP/1.0 200 OK of HTTP/1.1 200 OK.
HTH
Dat is een *kuch* feature *kuch* van IE, kan je vast instellen in een van de menu's.
Moet ik iets extra's toevoegen in .htaccess? Of moet ik het html-bestand wijzigen?
Als je scripting kan gebruiken kan je proberen je 404 pagina een header mee te geven met HTTP/1.0 200 OK of HTTP/1.1 200 OK.
HTH
Dat ik het uit kan zetten weet ik ook wel...
Ik kan niet bij elke bezoeker van mijn site op bezoek gaan om dat vinkje uit te zetten.
Maar toch zie je vaak bij pagina's een eigen 404-pagina.
Er is dus blijkbaar een truukje om dat te bereiken!
Ik kan niet bij elke bezoeker van mijn site op bezoek gaan om dat vinkje uit te zetten.
Maar toch zie je vaak bij pagina's een eigen 404-pagina.
Er is dus blijkbaar een truukje om dat te bereiken!
|_____vakje______|
Verwijderd
CyberSnooP: Toch zie je vaak bij pagina's een eigen 404-pagina. Er is dus blijkbaar een truukje om dat te bereiken!
Zie hierboven:
Zie hierboven:
IE kijkt of de status-code in je header een foutcode is (bv 404)... Dus als je een status-code 200 meegeeft denkt IE dat alles ok was.Als je scripting kan gebruiken kan je proberen je 404 pagina een header mee te geven met HTTP/1.0 200 OK of HTTP/1.1 200 OK.
Verwijderd
Je moet je 404 "vermommen" als een 200, dan denk IE dat er niets aan de hand is en krijg je toch je eigen pagina te zien.
Ja.. ik snap wat jullie bedoelden...
Moet het alleen nog ff uitproberen!
Moet het alleen nog ff uitproberen!
|_____vakje______|
Mijn .htaccess
Vreemd genoeg werkt het niet als ik het volledige pad op geef (nl. /opt/guide/www.totalgsm.net/HTML/error404.html )
Volgens mij moet dit gewoon werken.ErrorDocument 404 /error404.html
ErrorDocument 401 /error401.html
ErrorDocument 500 /error500.html
Vreemd genoeg werkt het niet als ik het volledige pad op geef (nl. /opt/guide/www.totalgsm.net/HTML/error404.html )
|_____vakje______|
Verwijderd
het werkt nu ook niet.
ik krijg de melding:
Not Found
The requested URL /bestaat_echt_niet_123 was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
--------------------------------------------------------------------------------
Apache/1.3.14 Server at www.totalgsm.net Port 80
ik krijg de melding:
Not Found
The requested URL /bestaat_echt_niet_123 was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
--------------------------------------------------------------------------------
Apache/1.3.14 Server at www.totalgsm.net Port 80
Hmmz, nu krijg je een 404-error, dat de file die normaal 404's moet laten zien, niet te vinden is ....
Peerke in action >:)
Modjes in action !!
"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2
Verwijderd
1: waar staat die .htaccess, in "/opt/guide/www.totalgsm.net/HTML/" ?
2: die / voor error404.html moet weg.
3: wat is het adres van je pagina?
2: die / voor error404.html moet weg.
3: wat is het adres van je pagina?
Het werkt nu wel deur (je moet alleen niet op 't verkeerde moment kijken
). Thanx Arien en deur.
(ik heb er dus een php-script van gemaakt met:
)
(ik heb er dus een php-script van gemaakt met:
PHP:
1
2
3
| <? &lt;?Header("HTTP/1.1 200 OK")?&gt; ?> |
)
|_____vakje______|
Ja dus. (gehost door WideXS, die dezelfde inhoud ook bereikbaar maken via: "/opt/usr/www.totalgsm.net/DOMAIN/HTML/" maar dat werkt ook niet.1: waar staat die .htaccess, in "/opt/guide/www.totalgsm.net/HTML/" ?
Echt? Ik dacht dat je dan duidelijk maakt dat het om de DOCUMENT_ROOT gaat.2: die / voor error404.html moet weg.
Nog 6,5 uur http://212.204.240.164 , daarna wordt http://www.totalgsm.net overgehuisd naar bovenstaande url3: wat is het adres van je pagina?
|_____vakje______|
Pagina: 1