Ik heb een MSI 6198 moederbord en die wil ik graag upgraden. Op de msi site staat dat het tot 1 Ghz processor wordt onderstuend. Mijn vraag is waarom tot 1 Ghz en niet verder??? Ik bedoel ik wil een snellere processor er in proppen ( bv 1.4 of 1.3 ) zou dat problemen geven denken jullie of kan die dat dus toch aan?
Er staat niet dat een snellere processor (P III in dit geval) niet ondersteund wordt maar hij is niet getest. N/A staat voor Not Available dus ik interpreteer dit als: "er zijn (nog) geen testresultaten voor deze CPU.
Het moederbord is dan ook voor de eerste P IIIs ontwikkeld, snellere types waren toen nog onbekend.
Het moederbord is dan ook voor de eerste P IIIs ontwikkeld, snellere types waren toen nog onbekend.
Ik denk dat er gewoonweg geen Tualatin in kan
Die zijn > 1 GHz.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=122&kind=1
Graag voortaan dit soort links meeposten als je er klaarblijkelijk zelf geweest bent
Dat is duidelijk - 66, 100 of 133MHz FSB wil allemaal werken, PPGA (Mendocino) en FC-PGA (Coppermine) wel, maar FC-PGA2 (Tualatin) niet.
Dat is gewoon een kwestie van bedrading van de socket, met een soldeerbout kun je dit wel verhelpen. En dan moet je nagaan of de lagere voltages van de Tualatin een beetje ondersteund worden. Kortom, het is te doen, maar niet iets wat je zo even doet.
Trouwens, een beetje zoekwerk had dit wel kunnen vertellen, zoek maar eens op "so370 tualatin"
Graag voortaan dit soort links meeposten als je er klaarblijkelijk zelf geweest bent
Dat is duidelijk - 66, 100 of 133MHz FSB wil allemaal werken, PPGA (Mendocino) en FC-PGA (Coppermine) wel, maar FC-PGA2 (Tualatin) niet.
Dat is gewoon een kwestie van bedrading van de socket, met een soldeerbout kun je dit wel verhelpen. En dan moet je nagaan of de lagere voltages van de Tualatin een beetje ondersteund worden. Kortom, het is te doen, maar niet iets wat je zo even doet.
Trouwens, een beetje zoekwerk had dit wel kunnen vertellen, zoek maar eens op "so370 tualatin"
Oslik blyat! Oslik!