Toon posts:

Sitecom router icm met een Speedtouch 510 adsl modem/router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis het volgende netwerk liggen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
@------------ Speedtouch adsl modem-------------PC beneden (XP home sp2)
                              l
                              l
                              l
                              l
                         Sitecom Router-------------- Server (win 2000 sp4)
                         l                l
                         l                l
     PC van mezelf(win 2000 sp4)  PC Boven (win 98)

Dus aan de adsl modem hangt een computer en een router (die staat dus boven)
Aan die router hangen 3 andere computers.

Nu wil ik op de PC beneden me server kunnen benaderen, maar dit wil me maar niet lukken.
Ik heb op beide routers het portforwarden ingesteld, dus een request naar het ip van me server vanuit de beneden pc via het ip van de sitecom router en andersom.
Dit moet goed ingesteld staat want het pingen naar elkaar lukt.
Maar in de netwerkomgeving, zoeken op computernaam, en in uitvoeren intikken //server werkt niet.
Beide hardeschijven zijn gedeelt want het heeft wel altijd gewerkt toen de pc beneden nog op de sitecom router zat (kabel internet)

Nu dacht ik mischien ligt het aan dat ze beiden in een andere ip range zitten, de adsl router geeft het ip in de 10.0.0... range af en me sitecom router in de 192.168.0...

Dus heb ik in de sitecomrouter boven het stekkertje van beneden af in een normale poort gedaan, dus niet in de wan poort.
De verschillende computers een ip e.d. gegeven en het internet werkte weer, netwerk testen nogsteets geen netwerk tussen beneden en me server. Pingen werkte wel. Dat ik de volgende dag me eigen computer opnieuw opstarten had ik geen internet meer, pas toen ik het stekkertje weer terug plaatste in de wan poort had ik weer internet.

Ik snap er nu werkelijk helemaal niets meer van, en ben echt de draad kwijt (en er ligt genoeg draad hier!!!) Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd???

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 21:37:
Ik heb hier thuis het volgende netwerk liggen
Dus heb ik in de sitecomrouter boven het stekkertje van beneden af in een normale poort gedaan, dus niet in de wan poort.
Dit lijkt mij de meest logische oplossing inderdaad.
-alles(dus ook het modem) in de LAN (niet de wan) van de router stoppen. deze werkt dan als switch (let op modem <--> switch is cross cable tenzij het autosensing is, ik weet dat niet van sitecom). dhcp van sitecom uitschakekeln. pc's automatisch een ip laten toewijzen (iedereen een ip in 10.0.0.* range.

en denk aan de firewall van XP sp2

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

alcatel is autosensing...

wat je ook kunt proberen is om meerder dmz's in te stellen op je sitecom...

want je kun de modem gewoon aan de wan aansluiten en dna kun je de pc's aan WAN adres laten aanneemen (weet niet of dat in jouw sitecom router zit)

dat heeft volgens mij wel behoorlijk invloed op de snelheid omdat de wan poort maar 10 mbit is..

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Acatel sensed echt niet cross of niet cross. Miscchien in de specificaties, maar bij mij moest ik er echt een ander stekketje op knijpen. Dat autosensing slaat alleen op de snelheid.

/EDIT: @windows 2000. welles/nietes? Toch iets om rekening mee te houden door topic starter. Maar als ping werkt is dat het probleem in ieder geval niet.

[ Voor 20% gewijzigd door leuk_he op 21-10-2004 13:43 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

nop...

heb het laatst nog geprobeerd....
is wel cross/straight auto..

want een mnaat van me had heel lang een crosskabel naar zijn hokje liggen om daar te kunnen internetten (geen geld voor wireless , dan maar kabel door de lucht :P

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Als je de sitecom router als switch wilt gebruiker moet je NAT goed ingesteld op je modem. Dit word wel ondersteunt met de 510 serie.
De verschillende computers een ip e.d. gegeven en het internet werkte weer, netwerk testen nogsteets geen netwerk tussen beneden en me server. Pingen werkte wel. Dat ik de volgende dag me eigen computer opnieuw opstarten had ik geen internet meer, pas toen ik het stekkertje weer terug plaatste in de wan poort had ik weer internet.
Op het moment dat je het weer aansluit op je wan poort, hoe zat het dan met DHCP? neem aan dat je DHCP weer hebt ingestelt op sitecom router met 192.168.*.* range. Verder klinkt het alsof je lease is verlopen van je eigen PC boven de dag nadat je je speedtouch op ee nnormaal netwerk poortje hebt aangesloten op de sitecom router. Probeer eens statische ip-adressen.

WINS aan / Firewall / virus scanner? / rechten&guestaccount / zelfde werkgroep / juiste poorten geforward?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 14:36:
Als je de sitecom router als switch wilt gebruiker moet je NAT goed ingesteld op je modem. Dit word wel ondersteunt met de 510 serie.

[...]

Op het moment dat je het weer aansluit op je wan poort, hoe zat het dan met DHCP? neem aan dat je DHCP weer hebt ingestelt op sitecom router met 192.168.*.* range. Verder klinkt het alsof je lease is verlopen van je eigen PC boven de dag nadat je je speedtouch op ee nnormaal netwerk poortje hebt aangesloten op de sitecom router. Probeer eens statische ip-adressen.

WINS aan / Firewall / virus scanner? / rechten&guestaccount / zelfde werkgroep / juiste poorten geforward?
Op het moment dat ik het weer aansloot op de wan poort stelde ik de computers weer in op automatisch een ip adres verkrijgen. Hierna kreeg ik weer een ip in de range 192.168.0....
Ik had op de computers statische adressen ingesteld, dus zonder DHCP.

Verder heb ik mischien vergeten te vertellen dat alles gewerkt heeft op de sitecom router, voordat ik ADSL had. Verder is er niets op de computers gewijzigd maar ik kan ze maar niet benaderen.
Alleen stond op de xp machine toen nog sp1 en niet sp2 dus dat zou iets kunnen zijn maar wat???? :?

Het netwerk binnen de sitecom router werkt ook namelijk, alleen kan ik die xp machiene er maar niet bij krijgen.

Volgens mij moet de kabelverbinding tussen de sitecom en de speedtoch goed zijn anders kan ik niet pingen van de xp machine naar me server.

Zelf vermoed ik dat het ligt aan een instelling op de adsl modem of aan me xp machine ligt :?

Verwijderd

geef eens op je WinXP bak beneden een tracert commando naar je Server boven

In je CMD scherm:
tracert 192.168.?.?

Post ook ff de resultaten :)
Pagina: 1