[Laptop] Laptop aanschaffen.

Pagina: 1
Acties:

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 21:43
Ik moet voor iemand een laptop uitzoeken. Ik moet er één uitzoeken van hp of sony, acer kan niet want die persoon zei dat daar geen dockingstation van te krijgen is. Hij moet breedbeeld zijn.
Het gaat niet om energie verbruik maar vooral om snelheid.
Een budget is er niet.
Als iemand eventueel nog een goede site weet met laptop reviews meld het dan graag.
Kunnen jullie me een eindje in de richting helpen want ik ben niet uptodate op het gebied van laptops.
Zijn er ook benchmarks tussen centrino processoren en gewone pentium 4 processoren :?

Dank bij voorbaat,

[ Voor 8% gewijzigd door Icingdeath op 20-10-2004 21:36 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als het budget niet veel uitmaakt zou ik voor een Sony Vaio gaan want die hebben wel een lekker duidelijk scherm (black onyx noemde het, niet?).

Maar een beetje meer informatie zou handig zijn. Waarvoor moet de laptop dienen? Om spelletjes op te spelen, te photoshoppen, gewoon te surfen, office taken, ...?

By the way, Centrino is geen processor maar een benaming voor een laptop met een bepaalde Intel chipset, een Pentium-M processor en een ingebouwde wi-fi kaart.

Voor zover ik weet presteren deze Pentium-M processors wel vrij degelijk samen met een laag energieverbruik maar als je voor pure prestaties wil gaan is een Pentium 4 misschien net iets meer aanbevolen (zolang de laptop goed gekoeld is :))

[ Voor 40% gewijzigd door Admiral Freebee op 20-10-2004 21:38 ]

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 21:43
amour021 schreef op 20 oktober 2004 @ 21:37:
Als het budget niet veel uitmaakt zou ik voor een Sony Vaio gaan want die hebben wel een lekker duidelijk scherm (black onyx noemde het, niet?).

Maar een beetje meer informatie zou handig zijn. Waarvoor moet de laptop dienen? Om spelletjes op te spelen, te photoshoppen, gewoon te surfen, office taken, ...?

By the way, Centrino is geen processor maar een benaming voor een laptop met een bepaalde Intel chipset, een Pentium-M processor en een ingebouwde wi-fi kaart.

Voor zover ik weet presteren deze Pentium-M processors wel vrij degelijk samen met een laag energieverbruik maar als je voor pure prestaties wil gaan is een Pentium 4 misschien net iets meer aanbevolen (zolang de laptop goed gekoeld is :))
Bedankt voor de reactie.
Vooral office taken en er worden wel eisen gesteld aan de grafische vormgeving :)

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Bij deze een heel topic speciaal over het Centrino platvorm:
[rml][ Laptops] Het Centrino topic deel 2[/rml]

Vind je bijna alle info over de Pentium-M en een overzicht waarin hij wordt vergeleken met de Pentium4-Mobile en Athlon-XP Mobiles.

Handig is ook het budget wat uitgegeven gaat worden.

Ik zou zelf een kijkje nemen naar de A115 serie op de Sony-Vaio site

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |