DJ Koffer - is het wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 09:18

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Ik heb een ongelooflijk grote hoeveelheid cd's en dvd's verzameld de laatste jaren. Deze zitten nu allemaal in plastic sleeves, met een papiertje ervoor met wat er opstaat (ik schrijf nooit op cd's zelf).

Ik ben al jaren op zoek naar een degelijk opbergsysteem. Momenteel zit alles in schoendozen. Deze gaan na een tidje doorhangen van het gewicht en het browsen door de cd's is ook een hell 'ook al zit alles alfabetisch).

Ik zag onlangs iemand met zo'n DJ koffer en dat leek me wel wat. Ik ben wat gaan googlen en vond oa. deze leuke aanbieding: Dj koffer 800 cd's/dvd's aluminium

Ik kan echter geen grotere foto vinden van de hoesjes. Zitten deze er los in, hangen ze aan een rail, kan je er wat voorsteken, vind je makkelijk iets terug, ...

Daarom mijn vraagjes:
- Wie gebruikt een DJ Koffer voor zijn zooi te sorteren? Hoe bevalt het?
- Weet iemand een nog beter systeem om meer dan 500 cd's bij te houden?

Oh ik woon in België, in de buurt zijn niet echt veel "betere" platenzaken, anders ging ik daar wel even kijken natuurlijk...

[ Voor 9% gewijzigd door WhiteDog op 20-10-2004 21:30 ]

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-06 14:25
ik heb hier meerdere van die koffers staan (alleen in kleinere uitvoering, 300 cd's)
Opzich werken de koffers goed, je moet alleen een lijstje bijhouden wat je erin stopt (of met 800 stuks misschien een simpele DB schrijven)
anders zoek je je dus echt helemaal WEZELOOS.

we gebruiken ze bij ons op de zaak ook om cd's en dergelijke op te bergen (soort van backup koffer op andere lokatie met alle software die belangrijk is)

Join the club

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-08 12:49
Kijk eens op http://www.opusshop.nl .

Hier vind je van alles en nog wat van cd's/dvd's tot inktcartridges. Deze shop is erg goedkoop, omdat het allemaal uit Duitsland wordt geimporteerd. Het is echter wel een gewoon Nederlands bedrijf.

Links bovenin als je op de site bent vind je onder CD / DVD Verpakkingen het onderdeel DJ Koffers. Ik heb zelf de koffers waar 390 CD's/DVD's inpassen en ik vind het erg handig. Het neemt betrekkelijk weinig ruimte in en je kunt het makkelijk sorteren. Zo zit er aan elke voorkant van elke slede een index waar je op kunt schrijven wat in welke hoes zit. De hoesjes hangen aan een reels. Ik denk dat in de koffer die jij hebt uitgekozen hetzelfde systeem zit, dus naar mijn mening is hij erg geschikt

Ik hoop dat je hiermee wat geholpen bent.

Suc6!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Niet eens zozeer een DJ koffer maar ik heb wel een flightcase (hetzelfde als wat jij bedoelt ;)).

Ik sorteer het zo: Alles in papersleeves, met jewelcases als "tabbladen". Werkt perfect :)

• DJ-R
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 22:03
Heb jaren met cd-koffers rondgezeuld waar zo'n 100 cd's in pasten (met originele hoes), maar omdat ik ook een hoop cd's had waar geen originele hoes bij zat (CDR) heb ik een map voor al mijn cd's aangeschaft (zie onderstaande link)

http://www.caselogic-intl...M=20&UID=2004102015473559

het grote voordeel hiervan is dat alle cd's een vaste plek hebben en je ze dus niet verkeerd terug kan stoppen. Zeker als je veel op pad bent met je cd's is zo'n map aan te bevelen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:55
Als het van hetzelfde soort & merk is als de standaard case (die oa door cdrwinkel wordt verkocht, tot 510 cd's), dan heb je (afaik) hoesjes waar twee cd's in passen. (Voor & achterkant). Ze zijn dan genummerd, zodat je in een progje kunt bijhouden wat op welke cd staat :)

Een progje die automatisch de files van CD's catagoriseerd, is bijvoorbeeld "cdtree". Erg handig als je een bepaalde file zoekt in een stapel van honderden backup cd's ;)

Verwijderd

Als aanvulling op de post van Xandrios:
Ik gebruik WhereIsIt voor het catagoriseren van dvd's/cd's :)

Verwijderd

Er zijn in België toch wel meerdere zaken die dergelijke zaken verkopen. Als referentie heb je bijvoorbleeld Piens (www.piens.be), en na wat zoeken zal je er wel meerdere vinden. Ik koop toch liever iets van een persoon als van een URL, maar dat zal wel aan mij liggen.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb ook 2 jaar 'insteekhoesjes' gebruikt, maar ik merkte dat door vaak muziek draaien (dus cd's vaak in en uithalen) de cd's erg bekrast raakten. Dus nu heb ik alles weer vervangen door Jewel Cases, dat was een hels karwei, maar nu blijven mijn cd's wel in goede staat.
Dus als ik jou was, zou ik er maar eens goed overnadenken! Het is handig, maar als je na een tijd weer je hele cd-verzameling in andere hoesjes moet doen of opnieuw moet branden.... Dan ben je echt de sjaak.

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 09:18

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 11:18:
Er zijn in België toch wel meerdere zaken die dergelijke zaken verkopen. Als referentie heb je bijvoorbleeld Piens (www.piens.be), en na wat zoeken zal je er wel meerdere vinden. Ik koop toch liever iets van een persoon als van een URL, maar dat zal wel aan mij liggen.
Ik ga geen 100 km rijden voor een blikken doos van een paar euro 8)7
Double J schreef op 21 oktober 2004 @ 11:55:
Ik heb ook 2 jaar 'insteekhoesjes' gebruikt, maar ik merkte dat door vaak muziek draaien (dus cd's vaak in en uithalen) de cd's erg bekrast raakten. Dus nu heb ik alles weer vervangen door Jewel Cases, dat was een hels karwei, maar nu blijven mijn cd's wel in goede staat.
Dus als ik jou was, zou ik er maar eens goed overnadenken! Het is handig, maar als je na een tijd weer je hele cd-verzameling in andere hoesjes moet doen of opnieuw moet branden.... Dan ben je echt de sjaak.
Hoe kunnen je cd's er door beschadigd raken? Het zijn naar mijn weten plastieken hoesjes, en die hebben geen scherpe randjes ofzo toch? Het is verder vooral bedoeld als archief voor xvid, dvd, games, ... dus als die cd's 1x per jaar uit hun hoesje gaan zal het veel zijn :)

Ik wil vooral mijn spullen beschermen tegen lucht en licht maar toch ook nog iets terugvinden...
Pagina: 1