Toon posts:

2 Domeinnamen, 1x webspace

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een domein met bijhorende serverruimte. Nu heb ik een tweede domeinnaam die moet verwijzgen naar het domein met de webspace. Echter wil ik dat er maar één domeinnaam in URL balk wordt getoond. En wel die naam die niet bij de webspace hoort.
Heb al bij de provider van de webruimte gevraagd of zij dat konden regelen maar was ivm hun systemen niet mogelijk. Is hier een andere oplossing voor?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 21:03 ]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Dat moet gewoon mogelijk zijn..

als jij www.blaat.nl naar je andere domein laten forwarden met frame forwarding dan blijft er blaat.nl staan.. met standard forwarding komt er het adres van je andere domein te staan.

Je zou het ook zelf kunnen doen met een index.htm die hem doorstuurt, kun je ook op beide manieren doen zoals hierboven.

of snap ik je verkeerd

https://wren.co/join/Devian

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:15
Ik wil niet weten bij wat voor flut host jij zit want dit is gewoon een standaard iets wat erg makkelijk is. Gewoon een andere host zoeken imho.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb destijds een domeinnaam+webspace van een vriend overgenomen bij Vevida. Alleen die servers hosten meerdere websites en ik kan dus niet op IP forwarden.
Een losse domeinnaam heb ik een tijdje geleden al geregistreerd via TransIP.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 22:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Devian schreef op 20 oktober 2004 @ 22:02:
Dat moet gewoon mogelijk zijn..

als jij www.blaat.nl naar je andere domein laten forwarden met frame forwarding dan blijft er blaat.nl staan.. met standard forwarding komt er het adres van je andere domein te staan.

Je zou het ook zelf kunnen doen met een index.htm die hem doorstuurt, kun je ook op beide manieren doen zoals hierboven.

of snap ik je verkeerd
Je snapt me :)
Enige nadeel van frame forwarding is dat het url altijd wordt getoond zonder querystrings..maar das een detail.

Verwijderd

www.virtuelehosting.nl (oftewel: www.worldnet.nl)

1 hostingpakket, waar je zoveel domeinnamen aan toe kunt voegen, alsof deze een eigen hostingpakket hebben. Ook mail, ftp, enz. enz. kun je per domein apart instellen. Ben er super tevreden over, alleen vraagt worldnet erg veel voor alleen een registratie + dns. Domeinnamen registreer ik dus ergens anders (waar ik zelf de nameservers kan instellen) en dat samen met een zoneedit account werkt super!

Verwijderd

wat dacht je er van om eens contact met je hoster op te nemen en deze vraag voor te leggen ;)

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:38
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 02:21:
wat dacht je er van om eens contact met je hoster op te nemen en deze vraag voor te leggen ;)
Heb al bij de provider van de webruimte gevraagd of zij dat konden regelen maar was ivm hun systemen niet mogelijk.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Verwijderd

andere hoster zoeken dan.

het is namelijk best mogelijk

gewoon alias toevoegen in httpd.conf en en dns record in de nameservers aanmaken

nog geen 2 min werk voor de hoster
Pagina: 1