Toon posts:

3Com materiaal, wat doet wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via een kennis wat oude 3Com zooi gekregen, echter heb ik bij sommige onderdelen wat vragen die ik niet echt beandwoord krijg dmv bv google.

3Com AccessBuilder 4000:
Ik heb van dit apparaat de volgende specificaties kunnen vinden:
code:
1
2
3
4
5
Model: ACCB-100
ACCESS BUILDER
ETHERNET SYSTEM
04/07/96
S/N: RMAA00**** (persoonlijk voor registratie meen ik?)

Stikker aan onderkant.

Met enig zoekwerk heb ik de website all3com.com gevonden, hier hebben ze echt alles van 3com. Na wat zoekwerk blijkt dit de 3c7513 te zijn (alleen de case). Op de 3com website is niets te vinden over dit product (1996, dus was wel te verwachten).

Image van de case (voor en achterkant):
Afbeeldingslocatie: http://baracuda.homeip.net/pics/linkbuilder/back_front_3c7513_zoom.jpg

In een van de 2 sloten zit een kaart, ik ben er achter gekomen dat dit de volgende kaart is (het staat er niet op, maar ook via de website all3com) "4 port asynchronous module" / 3c7520. Dit is (volgends de gegevens die ik op sommige plaatsen gevonden heb) een seriele verbinding.

Ik heb de kaart uit de AccessBuilder gehaald en even gekeken naar watvoor onderdelen er op zitten. Het is geen IDSN of Modem achtig iets, maar met lo-voltage. Dus iets serieels zou kunnen.

Per poort heb ik de volgende chips:
code:
1
2
3
4
5
6
7
chip 1:
SN75188N
MC1488N

chip 2:
SN75189AN
MC1489AN

Dan komt het geheel bij elkaar in oa de volgende chip:
code:
1
2
3
4
5
Cirrus Logic
CL-CD1400-10PC-G
40963-208BC
9521 B
KOREA-B

Vraag #1:
Wat doet die 3c7520? Op watvoor manier kan je die gebruiken? Watvoor data gaat er over en welke snelheden zijn dat?
Is het een speciaal protocol (bijvoorbeeld net als IDSN) of zijn het gewoon seriele poorten (alla RS232), of wat is het?

Vraag #2:
Wat is de maximale doorvoersnelheid van deze case (het geheel)?
zie hier onder, dat idee

Vraag #3:
Hoe geef ik dit ding een "hard reset" zodat de username/password van het apparaat af zijn? Ik kan nou niet aanmelden op het de AccessBuilder.

3Com NETBuilder II (2x) (3c6001)
Nouja ik heb hier WEL wat informatie over kunnen vinden dus ik heb dit maar weg geknipt, had net een mooie post vind je het alsnog :+
Zie ook: http://www.all3com.com/cart/3c6001.html
NETBuilder WAN, ATM, LAN Links, Plus Unsurpassed Value

With flexible, modular design, state-of-the-art multiprocessor RISC architecture, and unsurpassed value, NETBuilder II® routers are the premier choice for connections to large WANs and network backbones. The 800 Mbps backplane and RISC architecture deliver consistently fast throughput across all interface ports.

offtopic:
Ik wil dus eigenlijk het zelfde soort informatie van die AccessBuilder als van de NETBuilder (waar ik dus wel veel info over heb gevonden).

Het materiaal wat je hier ziet is idd oud, maar er zit ook ander SNEL speelgoed tussen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 11:30 ]

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Zowel de NetBuilder als de AccessBuilder reeksen zijn multi-protocol-routers.
Het verschil, voor zover bestaand, is dat een NetBuilder enkel LAN-segmenten met elkaar verbindt (Ethernet, ATM, FDDI, enz.), terwijl een AccessBuilder ook WAN-segmenten kan routeren.

Dat blijkt ook uit jouw AccessBuilder 4000, je "4 port asynchronous module" bevat 4 seriele poorten, en die zijn bedoeld om verschillende soorten modems op aan te sluiten, en daarover dus een WAN-protocol naar keuze te bedrijven. PPP natuurlijk, maar je kunt zo ook bij een X.25 packet-netwerk als, voorheen, DataNet-1.

Uit de foto's zie je dat je in ieder geval een 10 Mbps Ethernet-toegang hebt (ik zie naast de console-poorten een BNC-, AUI- en UTP-connector zitten, vermoedelijk maar 1 Ethernet-poort met meerdere media-opties), maar of dat ook een routeerbaar segment is, of alleen bedoeld voor out-of-band management, kan ik niet zomaar zeggen.

Geen tijd om zelf te gaan lezen, maar manuals zat op http://support.3com.com/i...te/ab6.2/acs4k/family.htm

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Dus die 4 poorten zijn seriele poorten? Zouden deze dan ook gebruikt kunnen worden als terminal server naar andere switches, dat is nl wel het gene waar ik op hoop :9

[edit 21 okt - 10:07]
De handleidingen bieden niet echt veel nieuws, die heb ik thuis liggen als papier.
Iemand enig idee hoe ik dat ding een "hard reset" geef zodat ik hem naar fabrieksinstellingen kan brengen? Hij vraagt om een username/password die ik dus niet weet ;(

[edit] 21 okt - 13:06]
Ik heb ondertussen contact opgenomen met 3Com support (europa), zij verwijzen me leuk door naar de eSupport website van 3Com. Na de registratie van mezelf en het product kan ik nogsteeds geen vragen toevoegen omdat het product niet meer te leveren is (volgends 3Com eSupport). Dus nogmaals contact gezocht met 3Com (dit maal in nederland). Er was iemand die mischien wat wist over oude producten, echter zat hij vandaag bij een cursis dus ik kon zijn VoiceMail inspreken. Mischien dat ik via dit persoon aardig wat informatie over oude 3Com producten kan vinden (waar ik dus wel op hoop).

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 13:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben door de aanmeldingprocedure heen, na wat zoekwerk heb ik wat standaard gebruikersnamen in 3Com apparatuur gevonden. Hierbij zat onder andere de gebruikersnaam "SU" zonder wachtwoord (na een hard reset).
De hard reset heb ik voor elkaar gekregen door hem tijdens het opstarten uit te gooien (paar keer). Op een gegeven moment gaf hij de melding dat het geheugen beschadigd was en ik kreeg de vraag of ik hem naar "factory defaults" wou hebben. Dit had ik dus gedaan.

Nou zit ik nog met 1 ding, zou het mogelijk zijn om op een of andere manier een "remote connection" naar een van die seriele poorten te maken, zodat ik bijvoorbeeld vanaf een pc in mijn netwerk een terminal sessie kan starten op ander netwerk apparatuur?

offtopic:
Ja dit is een schop binnen 24 uur, rond een uur of 1 AM schoppen heeft geen zin he ;)