Toon posts:

[XP] PII 266mhz, na installatie geen login mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest adsl installeren bij iemand en toen leek het mij handiger om windows XP bij diegene te instaleren. dit ging gewoon goed(wel erg langzaam maar dat is logisch)

maar wanneer hij klaar is met instaleren en alles afgerond heeft wil ik inloggen maar dat kan niet:

ik heb 1 gebruiker aangemaakt, geen password ingesteld en als ik dan op de gebruiker klik dan vraagt ie wel om een wachtwoord, ditzelfde vraagt ie bij de administrator en ik kan ook niet als gast inloggen want dat is uitgeschakeld.

wie weet het probleem,?

PII 266mhz
256 mb ram
20 gb HD

Verwijderd

Formatteren en nog een keer XP erop pleuren he? ;)

Verwijderd

Heb je al de <enter> toets gebruikt zonder password in te vullen? meestal is dit een eerste keer nodig. Indien geen password wordt ingevuld vraagt Windows er vaak ook niet meer om.

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik zou de microsoft helpdesk bellen als ik jou was :p

Verwijderd

Topicstarter
ja die enter heb ik al geprobeerd, maar kan dit gebeuren omdat het systeem niet snel genoeg is? en helpt een kleine overclock dan eeen beetje omdat het natuurlijk allemaal maar minimaal is he

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 11:05

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Je hebt toch hopelijk wel een admin wachtwoord ingegeven tijdens de installatie? :?

Admin kan gewoon aanstaan, alleen moet je de user geen admin rechten geven als ze de neiging hebben om dingen te vern**k*n.

[ Voor 45% gewijzigd door SandsOfArrakis op 20-10-2004 23:24 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 19:00

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Probeer eens als wachtwoord 'system', om een of ander reden wil XP als je tijdens de install geen wachtwoord invoert het nog wel eens op 'system' gooien.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Bij het installeren van windows kun je een wachtwoord opgeven, maar as je dat niet wilt moest je dus geen ww innvoeren, waarschijnlijk heb jij dat wel gedaan. En dat je systeem niet snel is heeft niks te maken met dit probleem :9

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Of maak een password reset disk: http://home.wanadoo.nl/f.kuijper/pwd-reset/

Zit een README bestand bij met alle instructies, dit verhelpt je probleem zeker binnen 10min :)

[edit]
Dark Ghost: Dus als jij net een nieuwe auto hebt gekocht en de sleutel past niet dan koop je maar een andere, misschien past de sleutel daar wel op?
goochel1964: Dit was zo bij Windows 98 idd. TS heeft het over XP :)
MST_Morpheus & vingerfrits: De vraag lezen voor je antwoord geeft wil wel eens helpen O-)

[ Voor 50% gewijzigd door real[B]art op 21-10-2004 00:00 ]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

Topicstarter
vingerfrits schreef op 20 oktober 2004 @ 23:49:
Bij het installeren van windows kun je een wachtwoord opgeven, maar as je dat niet wilt moest je dus geen ww innvoeren, waarschijnlijk heb jij dat wel gedaan. En dat je systeem niet snel is heeft niks te maken met dit probleem :9
ik had dus geen w8woord opgegeven en het zou kunnen dat ie door het langzame gedoe de setup heeft verkloot o.i.d

ik heb de harddisk mee naar huis genomen en daar win xp opnieuw opgezet en dan ga ik morgen even kijken of die dan wel lukt.

ik had trouwens al die dingen als admin en login en user al geprobeerd als password

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 00:07 ]

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Alleen harddisk meegenomen? Heb je voor de rest exact dezelfde hardware als de pc waar die hd uitkomt? Anders heb je nml. al een dikke kans dat 'ie niet eens gaat opstarten. Je hebt dan nml. XP geinstalleerd met drivers en instellingen voor jouw moederbord, videokaart etc.

[edit]
En nee, de langzame processor kan niet de oorzaak van jouw probleem zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door real[B]art op 21-10-2004 00:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
kut daar heb ik niet aan gedacht zeg, dan moet ik het morgen maar weer daar gaan proberen, maar ik kreeg de cd-rom niet bootable daar

kheb zelf xp2200, kingston 512mbram, asus mobo komt totaal niet overeen

Verwijderd

Topicstarter
die cd-rom daar is een wat oudere 32 speed, ik heb hem in de bios als first boot device aangezet maar hij wil de xp cd niet booten, ligt het aan de cd-rom of aan het mobo ofzo?

Verwijderd

Heb je de allereerste keer een update gedaan van Win98-ME naar WinXP, dus geen geheel nieuwe installatie ? Misschien dat ie dan van de oude *.pwl ( + bijbehoren gebruikers ) bestanden in Win98 nieuwe gebruikers heeft gemaakt.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 11:34
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 10:40:
die cd-rom daar is een wat oudere 32 speed, ik heb hem in de bios als first boot device aangezet maar hij wil de xp cd niet booten, ligt het aan de cd-rom of aan het mobo ofzo?
als die cd in een andere pc wel wil booten zal het aan die oude computer liggen dat het niet gaat. Op mijn pII 300 kan het in ieder geval wel.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 10:40:
BIOS waarschijnlijk. BIOS update zou uitkomst *kunnen* bieden.
En anders gewoon met een Win98 opstartfloppy met CD-ROM support.

zorg voor een XMS manager (himem.sys / xmsmmgr.exe)
draai smartdrv.exe
ga naar je WinXP CD-ROM (in Win98 DOS)
mapje i386
draai Winnt.exe

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe setup gedaan en klaar.

kheb de setup thuis geladen, heb hem in de andere pc afgemaakt en toen is het gelukt.

resultaat:
opstarten duurt lang(logisch)
win xp runt goed en snel ook i-net

Verwijderd

Topicstarter
/ close

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:47
Hallo kampoe1,

Hier op got is het niet de gewoonte dat topics op slot gaan als de problemen opgelost zijn, vandaar dat ik dit topic niet op slot doe. De topics zakken vanzelf weg uit de lijst met active topics, zou je verder je berichten zoveel mogelijk willen samenvoegen met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif knop als je iets nieuws te melden hebt?
Pagina: 1