[IE/Ff] Na 2 dagen geen browsen meer mogelijk, wel IRC *

Pagina: 1
Acties:

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-07 11:54
Als ik een tijd online zit (ongeveer twee dagen), werkt plots m'n browser niet meer. Heb het met zowel IE als Firefox. In plaats van een website krijg ik dan het "Deze pagina kan niet gevonden worden"-bericht. IRC en MSN werken nog wel gewoon. Verbinding verbreken en opnieuw maken werkt niet, bij processen explorer.exe beëindigen en weer starten werkt ook niet. Ik moet dan per se een reboot doen. Waar kan dit aan liggen? :'(

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Zit je achter een router of dergelijke :?

Kan je meer info geven dus?

[ Voor 28% gewijzigd door GGS_VR6 op 20-10-2004 20:53 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Exitium
Geen router. :)

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
klinkt als DNS probleempje... aangezien MSN wel werkt... MSN connect naar de server op IP en gebruikt geen DNS...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Exitium
En hoe kan ik 't verhelpen? O-)

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-08 13:36
wat voor modem ?

gebruik je veel P2P ?

• Exitium
SpeedTouch 330 USB-modem. En gebruik redelijk wat P2P. BitSpirit, Kazaa, Shareaza, Bearshare, enz. Afgelopen week hebben alleen BitSpirit en Kazaa gedraaid, niet constant en ook niet al te veel. Minder dan normaal in ieder geval.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 20:02

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Geef eens wat meer info.
Is dat probleem spontaan opgetreden of heb je het altijd al gehad? Is de windows-installatie nieuw of draai je al een tijdje ermee? Virussen/spyware gescand? Nieuwe chipset-drivers geprobeerd? Nieuwe drivers voor het modem geprobeerd? En bedenk zelf nog maar info die je kunt geven. Je kunt beter teveel info geven dan te weinig (zoals nu het geval is).
Sowieso zijn de usb-modems niet echt stabiel, dus als je het altijd al gehad hebt, kijk dan of je van iemand eens ff een ethernetmodem kan lenen en probeer of het probleem daarmee ook is. Is dat het geval, dan is het dus of je telefoonlijn of je windows-installatie. Is het probleem daar niet mee, dan is je modem dus gewoon rot.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 14:05

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ik wil je alleen hier nog op wijzen:

Internet & Telefonie - policy en FAQ:Mijn ADSL modem stopt na verloop van tijd met dataverkeer

Verder sluit ik me aan bij FlipFluitketel.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Exitium
FlipFluitketel schreef op 21 oktober 2004 @ 09:04:
Geef eens wat meer info.
Is dat probleem spontaan opgetreden of heb je het altijd al gehad? Is de windows-installatie nieuw of draai je al een tijdje ermee? Virussen/spyware gescand? Nieuwe chipset-drivers geprobeerd? Nieuwe drivers voor het modem geprobeerd? En bedenk zelf nog maar info die je kunt geven. Je kunt beter teveel info geven dan te weinig (zoals nu het geval is).
Sowieso zijn de usb-modems niet echt stabiel, dus als je het altijd al gehad hebt, kijk dan of je van iemand eens ff een ethernetmodem kan lenen en probeer of het probleem daarmee ook is. Is dat het geval, dan is het dus of je telefoonlijn of je windows-installatie. Is het probleem daar niet mee, dan is je modem dus gewoon rot.
Probleem is vrij spontaan opgetreden, een week of twee geleden schat ik. Het enige wat ik er in die tijd opgezet heb, zijn wat games (Far Cry, CoD: UO, Conflict Vietnam, GTA3), de Sygate Firewall (maar die heb ik er al eerder opgehad zonder problemen), CuteFTP 6 en Adobe Reader. Heb een maand of anderhalf terug nog gewoon een week aan één stuk kunnen draaien, constant online. Had er op m'n oude PC ook geen last van. Installatie van windows is een maand of twee geleden gedaan, erg recent dus. Scannen naar virussen en spyware doe ik elke week, soms vaker.

Ik draai met het meest recente stuurprogramma voor m'n modem, maar ook dat heeft gewoon zonder problemen gewerkt. Leek me daarom ook niet dat het daaraan kon liggen, dus heb geen andere versie geprobeerd. (zou ook niet weten waar ik die vandaan kan halen ^^) Enne, chipset drivers? O-)

@leuk_he: Daar ligt het niet aan. Ten eerste draai ik op XP en ten tweede stopt m'n modem er niet helemaal mee, maar werken in ieder geval IRC en MSN nog. (P2P-proggies weet ik niet)

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-08 16:24
Kan je nog wel websites pingen?

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Exitium schreef op 21 oktober 2004 @ 16:34:
[...]

Probleem is vrij spontaan opgetreden, een week of twee geleden schat ik. Het enige wat ik er in die tijd opgezet heb, zijn wat games (Far Cry, CoD: UO, Conflict Vietnam, GTA3), de Sygate Firewall (maar die heb ik er al eerder opgehad zonder problemen), CuteFTP 6 en Adobe Reader. Heb een maand of anderhalf terug nog gewoon een week aan één stuk kunnen draaien, constant online. Had er op m'n oude PC ook geen last van. Installatie van windows is een maand of twee geleden gedaan, erg recent dus. Scannen naar virussen en spyware doe ik elke week, soms vaker.

Ik draai met het meest recente stuurprogramma voor m'n modem, maar ook dat heeft gewoon zonder problemen gewerkt. Leek me daarom ook niet dat het daaraan kon liggen, dus heb geen andere versie geprobeerd. (zou ook niet weten waar ik die vandaan kan halen ^^) Enne, chipset drivers? O-)

@leuk_he: Daar ligt het niet aan. Ten eerste draai ik op XP en ten tweede stopt m'n modem er niet helemaal mee, maar werken in ieder geval IRC en MSN nog. (P2P-proggies weet ik niet)
Eerst @leuk_he: Die link wat jij geeft heeft TS helemaal niks aan, dat probleem wat daar staat gaat over een Speedtouch home modem (het oude type ethernetmodem wat geleverd werd) en TS heeft een USB-modem.

@TS: Chipsetdrivers zijn (zoals de naam al zegt) de drivers voor de chipset van je moederbord (als je een moederbord met via-chipset heb installeer je de via 4-in-1 drivers (oftewel de hyperion-drivers), heb je een intel-chipset, dan installeer je de chipset drivers van intel enz.). Maar aangezien het probleem spontaan is opgetreden lijkt me dat niet de oorzaak.
Kun je het modem niet op een andere pc een tijdje testen? Als het probleem daar ook optreedt, dan is je modem (zoals eerder al vermeldt) waarschijnlijk rot, of kijk of je ergens een ander modem kan lenen (het liefst een ethernet-modem, maar dan moet je wel een netwerkkaart in je pc hebben) en test of je probleem daar ook mee is, is het daar niet mee, dan is wederom je modem rot.

Nieuwe drivers voor je modem vind je hier: http://www.kpnadsl.nl/support/downloads-st330.html

[ Voor 3% gewijzigd door FlipFluitketel op 21-10-2004 18:30 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Exitium
Nieuwe drivers voor de zekerheid even geïnstalleerd, al dacht ik dat ik deze versie al had. Hoe zie ik welke chipset ik heb en welke driver ik dus nodig heb? :? Heb een NVIDIa nForce 2 Ultra 400 Chipsed Based (hint? :P) K7N2 Delta ILSR, aldus de doos.

Modem lenen gaat lastig worden denk ik, ken niemand die een modem over heeft voor zover ik weet. Zelfde geldt ook voor het testen op een andere PC. Ik vraag even rond, maar heb m'n twijfels.

Verwijderd

Ik denk dat je Sp2 geïnstalleerd hebt.

Je hebt maar 10 poorten tot je beschikking nu ipv. 16 miljoen nog wat in Sp1 (en 50 zonder Sp's). Goede nieuws is dat er een patch voor is.

Zoek op "EvID4226Patch20c.exe" op het internet en vervang je tcp/ip file in c:\windows\system32\drivers en c:\windows\system32\dllcache.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 20:09
geen proxy instellingen?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 14:05

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 05:42:
Als dat het probleem is vindt je op het moment dat het niet meer werkt (half open connecties "vol" ) in je eventvwr een security melding over tcp/ip. (file -> run -> "eventvwr"). En dat kan inderddad als bijeffect hebben dat je even (?) geen nieuwe pagina's kunt openen. (Ervarings feit). Na een poosje (soms wel een paar uur?) werkt het weer. Bestaande verbindingen blijven gewoon werken. Nieuwe openen extreem langzaam.

@Flipfluitketel: Het probleem is niet het Home modem, maar de dll van windows 98. Is ergens ook een KB pagina voor bij microsoft. Kpn leverde toen alleen HOME modems.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Internet schakelt zichzelf uit
offtopic:
Dat lijkt me stug, we zouden het allemaal wel hebben gemerkt als het internet plat ging :+ Ook kan je blijkbaar nog wel chatten dus ligt niet je verbinding er uit: even een titel-edit :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Exitium
leuk_he schreef op 22 oktober 2004 @ 10:10:
[...]

Als dat het probleem is vindt je op het moment dat het niet meer werkt (half open connecties "vol" ) in je eventvwr een security melding over tcp/ip. (file -> run -> "eventvwr"). En dat kan inderddad als bijeffect hebben dat je even (?) geen nieuwe pagina's kunt openen. (Ervarings feit). Na een poosje (soms wel een paar uur?) werkt het weer. Bestaande verbindingen blijven gewoon werken. Nieuwe openen extreem langzaam.
Bij mij openen ze totaal niet. Ik wacht ook geen uren tot 't weer gaat werken, daar heb ik met de sites waar ik forumadmin ben enzo simpelweg de tijd niet voor. Kan die patch ook altijd even proberen lijkt me. ^^ *gaat patch zoeken*

@F_J_K: True, had beter iets in de richting van "Browsers werken na paar dagen niet meer" ofzo kunnen nemen. ^^ Had 'm misschien ook beter in Internet & Telefonie kunnen posten, maar dat forum zag ik pas een dag nadat ik gepost had. :+

Edit: Kom in eventvwr verschillende keren deze error tegen:
"TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP."

Bedoel je die in bovenstaande quote? :)

[ Voor 53% gewijzigd door Exitium op 23-10-2004 03:40 . Reden: Aanvulling over TPC/IP ]

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Exitium schreef op 23 oktober 2004 @ 03:30:
[...]

Bij mij openen ze totaal niet. Ik wacht ook geen uren tot 't weer gaat werken, daar heb ik met de sites waar ik forumadmin ben enzo simpelweg de tijd niet voor. Kan die patch ook altijd even proberen lijkt me. ^^ *gaat patch zoeken*

@F_J_K: True, had beter iets in de richting van "Browsers werken na paar dagen niet meer" ofzo kunnen nemen. ^^ Had 'm misschien ook beter in Internet & Telefonie kunnen posten, maar dat forum zag ik pas een dag nadat ik gepost had. :+

Edit: Kom in eventvwr verschillende keren deze error tegen:
"TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP."

Bedoel je die in bovenstaande quote? :)
Die melding in de eventviewer bedoelt ie inderdaad (eventid 4226 is dat als het goed is..).
Dat tooltje om het te fixen kun je hier downloaden.

[ Voor 3% gewijzigd door FlipFluitketel op 23-10-2004 10:25 ]

• Exitium
Klopt, is 4226. Had 'm al op Tweakers zelf gevonden. ^^

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 05:42:

Je hebt maar 10 poorten tot je beschikking nu
Dat is de grootste BULLSHIT die ik oooit heb gelezen hier.

die hardcoded limiet is alleen bij het opzetten van nieuwe verbindingen (sockets) per seconde van toepassing en heeft nul, niks nada zilch nothing zip nichts rien nada NJET te maken met 10 poorten tot je beschikking.

en de reden voor die limitatie is dat wormpropagatie normaal gesproken zo ongeveer 100+ connecties p/sec doet waardoor je binnen de kortste keren dingen als dit ziet.

Let vooral even op het aantal connecties wat op dezelfde seconde zit.

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 23-10-2004 23:34 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1