Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

serieel afluisteren

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zou willen de communicatie afluisteren tussen 2 apparaten. maar nu kan ik enkel iets bedenken die ofwel de send ofwel de receive lijn afluisterd.

De kabel tussen de 2 apparaten moet verbonden blijven maar ik kan wel een aftakpunt ertussen schakelen

Een andere optie is dat ik Twee poorten gebruik (wat ik liever niet zou willen) met 2 programma's die naast elkaar lopen. maar het liefst zou ik in 1 sessie de send en receive lijn zien

is dit mogelijk?

btw het is een communicatie tussen 2 hardware elementen, verbonden op 9200 even 8bit

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 20:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tetragenics.co...3_04Issue/3_04_ISPY32.htm

dit is zoiets, maar natuurlijk als ik het zelf kan maken, dan maak ik het zelf

heb ondertussen ook al een rs232 spy cable gevonden. Deze zal waarschijnlijk wel werken maar in het hierboven beschreven programma staat de send en receive line in een ander kleurtje. dit zal denk ik met een gewone spy cable nooit kunnen.

dus mocht er nog iemand zijn die iets simpels weet -> let me know

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 21:01 ]

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 100% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
we zijn al een stapje dichter

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:21

Bleh!

:)

Moet je wel bedenken dat RS232 +5V & - 5V (meestal, loopt geloof ik tot +/-32V ?) is, dus niet direct aansluiten... :)

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

• TD-er
  • Laatst online: 07:50
er is ook software die het mogelijk maakt om de GPS met >1 programma uit te lezen.
Moment, dan zoek ik de thread op de inkoopactie van die dingen ff op...

GPSgate dus.
Hiermee kun je je seriele poort clonen naar een virtuele poort en ook loggen is mogelijk.

[ Voor 37% gewijzigd door TD-er op 20-10-2004 21:33 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dit dan tussen mijn 2 apparaten inbouwen?

Verwijderd

Topicstarter
nog iets gevonden

http://www.taltech.com/news/breakout.htm

maar dan heb je 2 poorten nodig, het ideale is 1 poorten.

Nog eventjes zoeken en we hebben het!

• TD-er
  • Laatst online: 07:50
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 21:40:
hoe kan ik dit dan tussen mijn 2 apparaten inbouwen?
ik dacht dat het je ging om het analyseren wat een bepaald serieel apparaat voor bijv initialisatie nodig had.
Deze software installeer je dan op de PC waar het apparaat op is aangesloten.
Als het echt gaat om de communicatie tussen 2 niet-windows-PC's dan zul je waarschijnlijk moeten gaan solderen.
Let er dan alleen wel op dat de spanning op de datalijnen kan liggen tussen -12..+30V
Je zou het ook kunnen opnemen met de geluidskaart (spoeltje om de leidingen heen en dat opnemen)
Wanneer je met 96kHz opneemt, kun je max 48000 baud signalen detecteren. (telkens de helft van de samplefreq.)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Sine
  • Laatst online: 23-11 23:02
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 21:51:
nog iets gevonden

http://www.taltech.com/news/breakout.htm

maar dan heb je 2 poorten nodig, het ideale is 1 poorten.

Nog eventjes zoeken en we hebben het!
Naar 1 poort toe is wat veel willen vrees ik ...

Je zult toch echt 2 rx lijntjes nodig hebben

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Sine schreef op 20 oktober 2004 @ 22:04:
[...]

Naar 1 poort toe is wat veel willen vrees ik ...

Je zult toch echt 2 rx lijntjes nodig hebben
we zoeken nog wat verder en iets solderen is echt geen probleem. maar hoe simpeler hoe beter!

Verwijderd

Topicstarter
TD-er schreef op 20 oktober 2004 @ 21:55:
[...]

ik dacht dat het je ging om het analyseren wat een bepaald serieel apparaat voor bijv initialisatie nodig had.
Deze software installeer je dan op de PC waar het apparaat op is aangesloten.
Als het echt gaat om de communicatie tussen 2 niet-windows-PC's dan zul je waarschijnlijk moeten gaan solderen.
Let er dan alleen wel op dat de spanning op de datalijnen kan liggen tussen -12..+30V
Je zou het ook kunnen opnemen met de geluidskaart (spoeltje om de leidingen heen en dat opnemen)
Wanneer je met 96kHz opneemt, kun je max 48000 baud signalen detecteren. (telkens de helft van de samplefreq.)
ik wil gewoon alle communicatie zien tussen 2 niet pc's

Verwijderd

ik weet niet of er een PC aan 1 van de uiteinden van de kabel zit. Als dat zo is, kan je misschien een Serial Port Sniffer gebruiken.
http://www.aggsoft.com/se...r/serial-port-sniffer.htm

(wel shareware...)

---

je zegt net iets eerder dan ik dat het geen PC's zijn.. laat dus maar :p

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 22:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit is wat ik nodig heb:

http://www.docklight.de/info_en.htm

en als zij het kunnen maken-> wij ook !

edit te vroeg gejuigd, ze maken ook gebruik van 2 serieele poorten.
:'(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 22:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
die persoon hier heeft dat kunnen doen.

http://www.robh.nl/

Verwijderd

Topicstarter
er zijn er nog die het kunnen

de overdracht moet wel halfduplex zijn maar dat is geen probleem

http://www.fifo.se/

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:14

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Voor een fullduplex aftap heb je twee compoorten op de 'luisterende' pc nodig. Verder heb je 2x een max232 of 233 nodig. Knoop de 232's met de TTL kant aan elkaar. Daarna één dubbele RS232 kant (er zitten twee sets buffers in één ic) op de af te tappen lijn, de andere verdeel je over 2 compoorten, de RX lijn.

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar ik versta niet echt wat je bedoeld

wil je eens op deze website kijken en zeggen ofdat het hetzelfde is wat jij bedoeld

http://www.robh.nl/

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Commspy, welliswaar ook met twee seriele poorten maar met sourcecode in c.

http://www.codeguru.com/Cpp/I-N/network/article.php/c2461/

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

• Sine
  • Laatst online: 23-11 23:02
je onkomt er niet aan TWEE poorten te gebruiken ( why do I keep repeating myself ? )
zoals sebastius ook al aangaf, simpelweg omdat je 2 inkomende signalen moet opvangen ( en dus twee RX lijnen nodig heb waar elke ser. poort er maar eentje van heeft)

Als de siganlen tussen de twee apparaten rs232 zijn kun je het max232 verhaal vergeten.

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus geopteerd om twee poorten te gebruiken daar ik niks vlug vond om zelf te fabriceren. ik gebruik voorlopig het programma simpleterm omdat alle karaters weergeeft en niks weg laat, en me toelaat 2 poorten te bekijken, alleen kan ik ze nog niet saven.

Verwijderd

Kijk eens in de Elektuur Extra (PC-Plus)van 1999 nummer 2, daar staat iets dat heet comwatch, volgens mij werkt dat 2 kanten op. Het is een print die je tussen de aansluiting hangt met een aftakking. Je kunt het vinden op de Elektuur CD van 1999.

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar heb geen elektuur

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-10 23:08
serial splitter 2 al eens getest ?

Verwijderd

Topicstarter
serial splitter is niet echt wat ik zoek

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 09:48:
sorry maar heb geen elektuur
Probeer maar,
www.elektuur.nl
kies tijdschrift
kies 1999
kies februari
kies comwatch

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Sine schreef op 21 oktober 2004 @ 00:26:
je onkomt er niet aan TWEE poorten te gebruiken ( why do I keep repeating myself ? )
zoals sebastius ook al aangaf, simpelweg omdat je 2 inkomende signalen moet opvangen ( en dus twee RX lijnen nodig heb waar elke ser. poort er maar eentje van heeft)

Als de siganlen tussen de twee apparaten rs232 zijn kun je het max232 verhaal vergeten.
je zou theroretisch de dtr/cts poten kunnen gebruiken. (mits er geen handshaking plaats)

je kan dan aleen geen hyperterminal oid gebruiken dan moet je daar wat omheen schrijven.

Iperf

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Sine schreef op 21 oktober 2004 @ 00:26:
Het moet mogelijk zijn (in theorie iig) als het half duplex is, dan versturen ze het na elkaar dus als je het daartussen opvangt en doorstuurt moet het kunnen.
Maar of het in de praktijk mogelijk is, geen idee.
Het lijkt me zeer lastig te realiseren omdat je heel snel krijgt dat je het pakketje te vroeg of te laat probeerd op te vangen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wolfboy schreef op 23 oktober 2004 @ 19:47:
[...]
Het moet mogelijk zijn (in theorie iig) als het half duplex is, dan versturen ze het na elkaar dus als je het daartussen opvangt en doorstuurt moet het kunnen.
Maar of het in de praktijk mogelijk is, geen idee.
Het lijkt me zeer lastig te realiseren omdat je heel snel krijgt dat je het pakketje te vroeg of te laat probeerd op te vangen.
als het full duplex is met full handshaking dan kun je de dtr en cts om de beurten toggelen waardoor het verkeer in prakrijk half duplex is ...

Iperf

Pagina: 1