HD/DVD Recorder: Sony of Panasonic?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Drop
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2022
Mijn videorecorder heeft het begeven, een dvd-speler bezit ik nog steeds niet, dus denk ik er aan een dvd-recorder met hdd aan te schaffen.

Mijn budget is onbeperkt, voor zolang het een nuttige investering met een goede prijs-kwaliteit verhouding blijft natuurlijk.
Na veel vergelijken ben ik tot 2 opties gekomen:

- Sony RD-HX1000. Prijs: € 880,-
- Panasonic DMR E500. Prijs: € 1519,-

De Panasonic is zo ongeveer de duurste die er momenteel op de markt is, en dan zelfs met een flinke afstand tot de rest. Nu vraag ik me af, is hij dat waard?

De verschillen:
- Panasonic 400GB <-> Sony 250 GB
- Panasonic DVD-R/DVD-RAM <-> Sony DVD+R/DVD+RW/DVD-R/DVD-RW, Sony is dus beter compatible met andere dvd-spelers.
- Panasonic heeft SD memory card slot. Helaas heb ik een video-en foto camera van Sony, dus gebruik ik momenteel geen SD memory card.
- De panasonic heeft een ethernetaansluiting, wat mij toch ook zeer nuttig lijkt.

Is de Panasonic zijn geld echt waard? Of is de Sony een betere optie? Of zijn er misschien toch nog andere opties die ik over het hoofd heb gezien?

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
Ik heb zelf de Sony RD-HX900 ben er zeer tevreden over enige minpuntje is dat het geen ethernet heeft. Persoonlijk zou ik voor de RD-HX1000 gaan omdat prijs/verhouding wat beter liggen

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
De verschillen:
- Panasonic 400mb <-> Sony 250 mb
Panasonic 500GB, Sony 250GB bedoel je? ;)
- Panasonic DVD-R/DVD-RAM <-> Sony DVD+R/DVD+RW/DVD-R/DVD-RW, Sony is dus beter compatible met andere dvd-spelers.
Inderdaad een supereigenschap van de nieuwe Sony dat die zowel DVD-R én DVD+R kan recorden.
- Panasonic heeft SD memory card slot. Helaas heb ik een video-en foto camera van Sony, dus gebruik ik momenteel geen SD memory card.
In de Panasonic zit een PC slot, daarin kunnen ook Compact Flash, Sony Memory Card en nog wat andere types.

• Drop
Cardinoz schreef op 20 oktober 2004 @ 20:26:
[...]
Panasonic 500GB, Sony 250GB bedoel je? ;)
Oeps! Foutje, maar eh, het is toch 400 GB bij de Panasonic?
[...]
In de Panasonic zit een PC slot, daarin kunnen ook Compact Flash, Sony Memory Card en nog wat andere types.
Ooh, ja, natuurlijk: "PC Card slot". Da's dan toch ook wel een voordeel.

• Drop
Trouwens, met die ethernetcard in de Panasonic kun je dus streamen via een netwerk. Snap ik het goed dat dit dus ongeveer hetzelfde werkt als zo'n tv-tuner/media speler?

In dat geval is ook dit toch wel een groot voordeel, omdat ik zo'n apparaat in de toekomst ook nog wil aanschaffen en dat zou dan dus niet nodig zijn.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-02 21:26

psy

Ja met het voorbehoud dat je dan alleen NOG zo'n recorder moet kopen. Ik heb hier de Audio-Vision van 10-2004 voor me liggen waar een test in staat. Je kan met de ethernet-aansluiting:

- met een andere DMR-E500 de inhoud van de HD van de ene bekijken
- Titelnamen editten van je opnames
- JPEG's als diashow afspelen (op pc) en opslaan afkomstig van de rerorder
- met Windows media player weergave van MPEG4 opnames afkomstig van de rerorder

Wat (nu) nog NIET kan
- Op de pc opnemen van tv-uitzendingen die op de recorder op de harddisk staan
- vanuit de pc JPEG of MPEG4 bestanden versturen naar de rcorder

Wel is er later internettoegang mogelijk echter die optie is nog uitsgeschakeld.

In andere bladen zijn de Sony 900 en 1000 ook al getest en scoren zeer hoog. Zij hebben het voordeel dan ze over een speciale opnamemodus beschikken die met een veel hogere datarate kunnen opnemen op de HD, waarna je het met hoge kwaliteit kunt opnemen op DVD (met een soort van pre-bepaling hoe de bitrate van de volgende scene gaat worden, dit wordt vantevorenook op de HD opgeslagen). Dit werkt subliem en daardoor heeft deze een betere beeldkwaliteit dan de andere DVD recorders.

[ Voor 11% gewijzigd door psy op 21-10-2004 09:12 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Drop
Ik heb ook nog even een test van de Sony bekeken in het duitse blad Hifi-test. De Sony lijkt inderdaad een hele goede keus (is trouwens ook uitgeroepen tot beste DVD recorder 2004-2005 door de EISA).

De extra's op de Panasonic lijken niet op te wegen tegen de nadelen (DVD Ram, ethernetcard maar beperkt te gebruiken, 600 euro duurder), dus denk dat ik straks de Sony maar ga bestellen.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-02 21:26

psy

Yep. Als ik me niet vergis zat bij de Hifi-test zelfs een apart blaadje met daarin haarfijn alle features van de Sony's. Wel een beetje reclame-achtig, maar er stond veel nuttige info in.

Je snapt, ik wil hem ook hebben... een paar maandjes wachten en dan koop ik hem, wel de 900. Ik wil een zwarte, helaas is de 1000 alleen in het grijs.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• dunster
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06-2024
Hier is ook veel info te vinden over de Sony HX900 en HX1000.
Vergis je niet, ik denk dat als je dit leest, dat de Sony zeker zal tegenvallen.

Ervaringen met de Sony RDR-HX900 / RDR-HX1000

8)

cougar - dunster crew

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

dunster schreef op 04 november 2004 @ 11:32:
Hier is ook veel info te vinden over de Sony HX900 en HX1000.
Vergis je niet, ik denk dat als je dit leest, dat de Sony zeker zal tegenvallen.

Ervaringen met de Sony RDR-HX900 / RDR-HX1000

8)
Ik lees weinig negatiefs in dat topic hoor :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• dunster
Ik lees weinig negatiefs in dat topic hoor :?
Japan heeft de volledige geheel functionerende modellen van deze recorder.
Amerika deels.
Europa minimaal.
Sony heeft veel features uitgeschakeld in de Europese versie, met de complete features zou dit een prachtig apparaat zijn.

8)

cougar - dunster crew

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
dunster schreef op 04 november 2004 @ 13:48:
[...]

Japan heeft de volledige geheel functionerende modellen van deze recorder.
Amerika deels.
Europa minimaal.
Sony heeft veel features uitgeschakeld in de Europese versie, met de complete features zou dit een prachtig apparaat zijn.

8)
Zoals welke functies dan?

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Als je voor een DVD-recorder meer dan 1500 euro wilt uitgeven, dan moet je een gaatje in je hoofd hebben.

Voor 1500 euro koop je een zeer mooie mediacenter pc.
De HP Z540 en Z545 mediacenter pc's komen waarschijnlijk (of zijn eral) naar Europa. Zoek effe met google voor deze beauties!!
De Z540 kost nu 1500 dollar. De grotere broer kost tegen de 2000.

http://www.hp.com/hpinfo/...4/declaunch/products.html

http://www.hp.com/hpinfo/...004/declaunch/ds_z540.pdf

Zelf heb ik de Sony 900. Gekocht voor 799 euro.
Als ik streaming video, foto's, divx, xvid etc. via netwerk wil afspelen, koop ik er wel een omgebouwde Xbox bij.
Is bij elkaar nog steeds goedkoper dan 1500 euro en dan heb je veel meer mogelijkheden dan bij een dure DVD-recorder. Wel vind ik doorgaans de beeld kwaliteit van een stand-alone recorder beter.

• dunster
Cardinoz schreef op 05 november 2004 @ 15:09:
[...]

Zoals welke functies dan?
Hier zijn twee links met info, vooral de eerste staat veel over de verschillende versies:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=155468

http://www.dvdboard.de/fo...0c3236&threadid=76074

cougar - dunster crew

Pagina: 1