Toon posts:

usb stick niet herkent in bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gister een apacer handy steno ht203 512mb gekocht maar deze wil niet booten.
ik heb er een een opstart diskette heen gekopieert.

is de bios van mijn asus k8n-e deluxe kan ik instellen of de usb 2.0 controller of fullspeed (12mbit) werkt of op hispeed(480mbit) als ik hem op fullspeed zet herkent hij hem wel is de bios en geeft hij hem ook weer. als ik hem of hispeed zet herkent hij hem niet en kan ik er dus ook niet van booten. op fullspeed wel. de usb-stick is gewoon usb 2.0
ik heb bios versie 1001 1004 en 1005 uitgeprobeert maar geen verschil. zoekfunctie gaf ook niet iets over dit probleem. weet iemand de oplossing?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-02 10:14

Mojo

The Power Within

Ik denk dat de Bios zelf geen support voor USB 2.0 heeft om van te booten :) Alleen van 1.1 dus.

Maar 12 Mbps is opzich toch ook al redelijk voldoende. je hoeft er tenslotte alleen van te booten... en ik neem aan dat je er windows niet op wil gaan zetten oid... :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik hem op 12 zet dat krijg ik in windows ook maar usb 1.1 en daar had ik toch graag 2.0 dus het is het een of het ander. en overschakelen heb ik liever ook niet iedere keer het moet gewoon goed werken.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook. Krijg het ook niet voor elkaar om van een USB stick te booten. Ik heb op mn werk het op verschillende pc's geprobeerd, maar ondanks dat de BIOS het support, werkt het niet.
Geen idee ook wat het zou kunnen zijn... dus als iemand een idee heeft.... 8)7 |:(

Verwijderd

Topicstarter
het vreemde is dat usb 1.1 wel gewoon boot
Pagina: 1