[WinXP + Asus WL-138G]Beperkte gebruikers kunnen niet online

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 20:20

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Probleem
Ik heb een Wireless netwerkkaart geinstalleerd op een winXP SP2 bak. Admins/Hoofdgebruikers kunnen gewoon online komen, echter bij beperkte gebruikers meld het bijbehorende Asus Control Center dat er geen Wireless card gevonden wordt, deze schakelt zichzelf vervolgens uit.

De WL-138G is bij beperkte gebruikers uitgeschakeld, vandaar de melding "kan geen wireless kaart vinden (maar dan in het engels)"
De gebruikers hebben volledige rechten tot de map horende bij het control center, de wireless kaart is alleen ALTIJD uitgeschakeld.

Geprobeerd:
- De beperkte gebruikers tijdelijk hoofdgebruiker gemaakt -> wireless werkt, komen online, niks aan de hand... ik wil ze alleen toch echt "beperkt" laten.
- Asus FAQ WL-138G, staat niks in over dit probleem
- GoT Search, geen relevante links
- Google, geen relevante links
- XP SP2 Firewall uit (ding boeit ook niet erg maar gaf geen problemen dus staat hij aan, admins/hoofdgebruikers komen trouwens wel online dus aan een firewall ligt het niet)

Er zijn zat links naar mensen die problemen hebben met het online krijgen van beperkte gebruikers, ik kon echter geen post vinden waar dit een wireless set betrof. Voorheen konden dezelfde beperkte gebruikers trouwens wel online komen via LAN/UTP.

Niet geprobeerd:
- Zonder Asus control center de boel configureren. Voornamelijk niet geprobeerd omdat ik het toch echt MET control center (=bijbehorende software) werkend wil hebben.
- NAV2004 uit / deinstalleren , lijkt me niet relevant, geeft geen problemen bij admins/hoofdgebruikers

Ik hoop dat iemand bekend is met dit probleem :)
Misschien is het iets simpels maar ik zie het niet.

Samenvatting:
- Wireless lan kaart is automatisch uitgeschakeld bij Beperkte gebruikers.
- Er zijn geen instellingsproblemen wat betreft het netwerk zelf, deze werkt immers helemaal goed bij me hoofdgebruiker/admin logins.

Edit: Ik twijfelde tussen Network troubleshooting en WOS, maar aangezien het raakvlakken heeft met beide en vooral hier mensen zitten met Wireless "ervaring" hier geplaatst.

[ Voor 19% gewijzigd door Max|Burn op 20-10-2004 19:50 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
kick

trouwens vreemd dat er bij sommige topicstarts met erin "help internet doet niej, wa moek doen" er 20 replies komen en hier 0.

Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je dat Asus Control center niet echt aanraden, fijn de wireless zero configuration service gebruiken imo :)

Trouwens complimenten voor de start :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens bij Configuratiescherm-Systeembeheer-Services of daar het opstarten wel goed geregeld is van netwerk en kaart. Waar het precies staat weet ik niet, dus effe zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 20:02:
kijk eens bij Configuratiescherm-Systeembeheer-Services of daar het opstarten wel goed geregeld is van netwerk en kaart. Waar het precies staat weet ik niet, dus effe zoeken.
Tja Wireless Zero Config. staat zowiezo aan.
Probeer het nu dan toch maar zonder control center, werkte hier juist best goed, maar kan blijkbaar niet omgaan met users + beperkte rechten (althans zonder rare dignen uit te halen..en ik zou niet weten wat of hoe)

[ Voor 25% gewijzigd door Max|Burn op 21-10-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op 21 oktober 2004 @ 20:15:
[...]

Tja Wireless Zero Config. staat zowiezo aan.
Die gebruik je naast de Asus progsels??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Windows wireless gebeuren staat uit, zei het verkeerd :P
Het starten van Network Connections staat standaard aan :)
Probeer het nu zonder control center, werkt wel aardig alleen ik vond de asus utility een stuk overzichtelijker, daarom wou ik hem houden.

[ Voor 187% gewijzigd door Max|Burn op 21-10-2004 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op 21 oktober 2004 @ 20:21:
Windows wireless gebeuren staat uit.
Oke dat is dan goed (gaat nl. _niet_ samen :) ), maar ik stel voor om gewoon die WZCS te gebruiken, omdat deze wat meer ondersteuning biedt voor dingen als WPA. Misschien dat gelijk dan je problemen opgelost zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Deze post was in eerste instantie geopend omdat ik de bijbehorende asus tool wou behouden. Nu toch maar niet, aangezien het gewoon moeilijk gaat.

Topic kan dicht tenzij iemand nog weet hoe asus control center goed werkt icm beperkte gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op 21 oktober 2004 @ 20:25:
Deze post was in eerste instantie geopend omdat ik de bijbehorende asus tool wou behouden. Nu toch maar niet, aangezien het gewoon moeilijk gaat.

Topic kan dicht tenzij iemand nog weet hoe asus control center goed werkt icm beperkte gebruikers.
Is er misschien een nieuwe versie uit, dat het verbeterd is? Zou je eens een screenshot willen plaatsen, misschien ben ik in de war met een wat oudere versie (Ik gebruik de wl-100g nl. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Lekker hoor ik heb ze net overal afgegooid haha :P
Gebruikte het 3 dagen en ben nergens verbinding verloren etc, grafiekje met ontvangst was lekker overzichtelijk, tcp/ip config, encryption, etc..ik vondt het programma zeker niet beroerd.

enige is dus dat hij vaag doet bij mensen die niet volle rechten hebben in het systeem...dom en jammer if u ask me.

Moet trouwens ook even kwijt:
Heb de WL-138G kaartjes gekocht omdat ze zo goedkoop waren, zag daarna overal negatieve berichten over de kaartjes, maar heb zelf echt 100% stabiele verbinding hier...

[ Voor 112% gewijzigd door Max|Burn op 21-10-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op 21 oktober 2004 @ 20:32:
Lekker hoor ik heb ze net overal afgegooid haha :P
Gebruikte het 3 dagen en ben nergens verbinding verloren etc, grafiekje met ontvangst was lekker overzichtelijk, tcp/ip config, encryption, etc..ik vondt het programma zeker niet beroerd.

enige is dus dat hij vaag doet bij mensen die niet volle rechten hebben in het systeem...dom en jammer if u ask me.

Moet trouwens ook even kwijt:
Heb de WL-138G kaartjes gekocht omdat ze zo goedkoop waren, zag daarna overal negatieve berichten over de kaartjes, maar heb zelf echt 100% stabiele verbinding hier...
Ik install ze zelf straks wel even :)

Maar ik heb hier met die wl-100g ook superervaringen :) Terwijl daar af en toe ook nogal eens over gezeurd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Kijk en hierom wil ik dus dat control center gebruiken, kan nergens een optie vinden waar ik de netwerkkaart op een lagere snelheid kan locken, nu is ie 54mbps terwijl de betreffende pc beter iets lager moet omdat ie nogal ver van het AP staat. (dan is ie iets stabieler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op 21 oktober 2004 @ 21:41:
Kijk en hierom wil ik dus dat control center gebruiken, kan nergens een optie vinden waar ik de netwerkkaart op een lagere snelheid kan locken, nu is ie 54mbps terwijl de betreffende pc beter iets lager moet omdat ie nogal ver van het AP staat. (dan is ie iets stabieler)
Dat kan (bij mij dan, update anders je drivers ff) bij de geavanceerde opties van de netwerkkaart, ik meen uit mijn hoofd onder "rate" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Volgens mij heb ik de laatste versie, heb 1 ander geprobeerd en toen had ik meer opties maar verder deed de kaart niks meer.

De driver die wel werkt heeft totaal geen advanced tab :(

[ Voor 20% gewijzigd door Max|Burn op 22-10-2004 13:04 ]

Pagina: 1