Toon posts:

[Excel] Lege pagina's bij printen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.496 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In een Excelblad op mijn werk die per blad is ingedeeld in pagina's d.m.v. pagina-eindes en met voetteksten komen bij printen steeds lege pagina's uit de printer bij het afdrukken van het hele blad. In afdrukvoorbeeld is na een lege pagina of 16 is wel een klein "wriemeltje" zichtbaar die niet terug te vinden is in het blad en ook niet weg te halen.
De voettekst moet onder elke pagina blijven en de huidige pagina-eindes moeten ook intact blijven.
Heeft iemand een idee hoe die lege pagina's aan het eind achterwege blijven?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heeft iemand een idee hoe die lege pagina's aan het eind achterwege blijven?
Kijk in printvoorbeeld op welke blz. precies dat friemeltje staat, kijk op deze bladzijde wat er te verwijderen valt ;)
(Zoekt makkelijker dan alles langslopen).

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 20-10-2004 19:33 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Daar hebben we al naar gekeken en de pagina's geteld, maar verder is er in het blad zelf niks over te vinden.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Kijk eens waar de pagina einde staat binnen de print selectie. Zo ik het lees lijkt de pagina einde vlak voor of tegelijk met de printselectie te vallen, wat naar mijn idee de extra pagina's tot gevolg heeft.

Verwijderd

Of nog makkelijker. Open het bestand en druk op CTRL-End. Gooi de ongewenste data uit de cel.

Verwijderd

Heb je al geprobeerd een afdrukbereik in te stellen?
(In Office 2003:Bestand-->Afdrukbereik, (Printable area))
Af en toe krijg ik wel 'ns het idee dat de programmeurs zelf ook de blafhik kregen van dit soort ongein van excel en op deze manier een workaround ingebouwd hebben

Verwijderd

@busmaster
Er staat volgens mij gewoon een cel gevuld met onnodige data en deze cel kon TS niet vinden. Door op CTRL-End te drukken spring je vanzelf naar het laatste item in het rekenblad. De cel wissen en het probleem is opgelost.

Verwijderd

@hardeschijf
Dat begrijp ik, maar mijn ervaring is dat Excel errug onberekenbaar is bij het al of niet afdrukken van extra pagina's. Als je bv een complete kolom voorziet van een lijntje aan de zijkant, hangt het (in mijn beleving) af van de kleur van de eerste auto die langskomt of en zo ja hoeveel pagina's je er gratis bij krijgt.
Dat heb je met afdrukbereik meteen verholpen.

Toegegeven: jij corrigeert de oorzaak, ik het gevolg

Verwijderd

Lijkt mij niet. Het toevoegen van een lijntje is een eigenschap bedoeld voor weergave en dus meestal ook printen. Als je dat niet wenst dan moet je of kiezen voor een afdrukbereik zoals door jou aangegeven of niet een hele kolom kiezen maar een range. Het is wat discutable maar in mijn ogen geen fout in Excel.

Verwijderd

Dit is een verschil van inzicht waar we niet uit gaan komen.
Hopelijk is TS geholpen met de aangedragen tips.

Verwijderd

Mee eens ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 00:24 ]

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Kent niemand dan de volgende optie:

View --> Page Break Preview (in Excel 2000 de 2e optie)

Op die manier kun je zo zien welke pagina's geprint zullen worden als er een print-opdracht gegeven wordt. Je kunt tevens met de blauwe stippellijnen slepen om pagina's anders in te delen en je kunt, door tussen de kolommen en rijen te klikken nieuwe pagina-breaks te creeren.

Op deze manier kun je dus je print bereik instellen, en kun je elke ongewenste gegevens uit je printjes laten...

De oorzaak is mogelijk dat er in een cel op een ver bereik ooit iets getyped is, wat daarna weggehaald is.

-- == Alta Alatis Patent == --

Verwijderd

Topicstarter
Met het instellen van een afdrukbereik plus pagina-eindes die er al stonden is het opgelost.
Thank you all for your help.
Pagina: 1